Η διάνοιξη των οδοφραγμάτων από σήμερα το πρωί, την οποία είχαν συμφωνήσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Μουσταφά Ακιντζί, και αφορούσε σε συγκεκριμένες κατηγορίες προσώπων, όπως οι εγκλωβισμένοι, Τουρκοκύπριοι μαθητές και εργαζόμενοι στις ελεύθερες περιοχές, έμεινε τελικά στα λόγια, εξαιτίας των προσκομμάτων που έθεσε η ψευδοκυβέρνηση.
Η ελληνοκυπριακή πλευρά προχώρησε στις απαραίτητες προετοιμασίες και στελέχωση των σημείων διέλευσης με το απαραίτητο πρόσθετο προσωπικό, για σκοπούς αυξημένων ελέγχων λόγω της πανδημίας, εντούτοις στα κατεχόμενα δεν υπήρξε οποιαδήποτε μετακίνηση από τα όσα δημοσίως διακήρυτταν τις τελευταίες εβδομάδες από πλευράς της ψευδοκυβέρνησης.
Άγνωστο παραμένει το πότε θα υπάρξει υλοποίηση της απόφασης άρσης των μετακινήσεων.
Μάλιστα οι ενδείξεις από τα κατεχόμενα δείχνουν ότι η διελκυστίνδα μεταξύ του Μουσταφά Ακιντζί από την μια και των Ερσίν Τατάρ και Κουντρέτ Οζερσάι από την άλλη, αναμένεται να τραβήξει, αφού το θέμα των οδοφραγμάτων είναι από τα κυρίαρχα στην προεκλογική ατζέντα του ψευδοκράτους, ενόψει των λεγόμενων προεδρικών εκλογών του ερχόμενου Οκτωβρίου.
Την άμεση διάνοιξη των οδοφραγμάτων ζητούν, εξάλλου, με κοινή ανακοίνωση το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Τουρκοκυπριακό Εμπορικό Επιμελητήριο, που συνεδρίασαν τις προηγούμενες μέρες μέσω τηλεδιάσκεψης.
Τα δύο Επιμελητήρια υπενθυμίζουν την ανάγκη της ενίσχυσης της οικονομικής συνεργασίας στο νησί και αύξησης του όγκου του δικοινοτικού εμπορίου για να μεγιστοποιηθούν οι οικονομικές δυνατότητες των δύο κοινοτήτων. Ως εκ τούτου καλούμε τους δύο ηγέτες να συμφωνήσουν χωρίς καθυστέρηση στη διάνοιξη των οδοφραγμάτων, προς όφελος και των δύο κοινοτήτων, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την πολύ απαραίτητη επαφή μεταξύ των Κυπρίων.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται όλες οι απαραίτητες προφυλάξεις και να τηρούνται αυστηρά τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό.
Η κυβέρνηση προχωρά στις απαραίτητες παραστάσεις και προς τα Ηνωμένα Εθνη, ενόψει και της ετοιμασίας του προσχεδίου ψηφίσματος για ανανέωση της θητείας της Ειρηνευτικής Δύναμης, με σκοπό να καταγραφούν οι ευθύνες του κατοχικού καθεστώτος.