Έτοιμα να ανοίξουν τις πόρτες τους και να γεμίσουν παιδικές φωνές τα νηπιαγωγεία.
Η πρόεδρος του Συνδέσουμε Ιδιωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης Κύπρου, Λαύρα Ηρακλέους, δηλώνει πως «τους περιμένουμε με αγάπη, με χαρά, έτσι διάφορα συναισθήματα, θέλουμε να το διαχειριστούμε όσο πιο καλά σε σχέση με το πρωτόκολλο. Είμαστε έτοιμοι με τα αντισηπτικά μας με όλα.
Αντισηπτικό στην είσοδο, σημάνσεις στο δάπεδο για τήρηση των αποστάσεων, καρτελίτσες με ονόματα στις καρέκλες και διαχωρισμός των τάξεων είναι ένα μικρό δείγμα της νέας πραγματικότητας που επιβάλλει ο κορωνοϊός.
Το εγχείρημα για τα νηπιαγωγεία είναι δύσκολο, αφού λόγω του μικρού της ηλικίας των παιδιών προκύπτουν δυσκολίες.
Η κυρία Ηρακλέους σημειώνει πως η «μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αποστασιοποίηση, δηλαδή το πως θα χειριστούμε με σωστό τρόπο γιατί μετά από τρεις μήνες θα είναι ενθουσιασμένα, μπορεί να αγκαλιαστούν να πιάσουν χέρι - χέρι και να θέλουν να παίξουν»
Την ίδια ώρα, συγκεκριμένες πρόνοιες του υγειονομικού πρωτοκόλλου δυσχεραίνουν σύμφωνα με την κυρία Ηρακλέους το έργο των εκπαιδευτικών.
Εξηγεί δε, πως «η αίθουσα διδασκαλίας συνήθως στα νηπιαγωγεία συνήθως έχουν τέσσαρα τραπεζάκια. Το να καθίσει ένα παιδί από τη μια και την άλλη διαγώνια δεν μπορείς να βάλεις ακόμα 4 τραπέζια και να τα βάλεις με τις άλλες γωνιές εκπαίδευσης. Θα μπορούσε να είναι σε ένα τραπεζάκι να μπουν 3 παιδάκια χωρίς πρόβλημα».
Εξωτερικοί χώροι
Οι σχολικοί παιδότοποι απολυμάνθηκαν ώστε να χρησιμοποιηθούν από τα παιδιά τα οποία σύμφωνα με το πρωτόκολλο θα βγαίνουν για διάλειμμα εκ περιτροπής.
«Δεν θα βγαίνουν μαζί τα παιδιά, θα βγαίνουν χωριστά, ανά μισάωρο. Θα χρησιμοποιούμε την αυλή μας για υπαίθριες δραστηριότητες, ή για να φάνε πρόγευμα, ή για να κάτσουμε να πούμε μακριά ο ένας από τον άλλο ένα παραμύθι», συμπληρώνει η πρόεδρος του Συνδέσμου.
Δεν ανοίγουν όλα
Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας δεν επιτρέπουν σε όλα τα νηπιαγωγεία να ανοίξουν, ενώ αυτά που θα ανοίξουν θα λειτουργήσουν με μειωμένο αριθμό παιδιών, αλλά με το ίδιο ενδεχομένως προσωπικό, λόγω των περιορισμών ανά τάξη.
Η κυρία Ηρακλέους τονίζει επίσης πως «τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Μετά από 3 μήνες τα νηπιαγωγεία κλειστά με 0 απολαβές. Πολλοί συνάδελφοι που δεν έχουν ιδιόκτητα νηπιαγωγεία πρέπει να πληρώνουν υπέρογκα ποσά σε ενοίκια. Ορισμένα νηπιαγωγεία έχουν σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας και πρέπει το κράτος να τα στηρίξει».
Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1, το θέμα των νηπιαγωγείων είναι ένα από τα ζητήματα που απασχολούν έντονα την υπουργό εργασίας ενόψει της κατάθεσης στο Υπουργικό Συμβούλιο νέου στοχευμένου πακέτου στήριξης για τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία.