Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Παρά τη διακηρυγμένη ετοιμότητα της κυπριακής κυβέρνησης, για την μερική άρση των διακινήσεων μέσω των οδοφραγμάτων την Δευτέρα, τίποτα ωστόσο, δεν είναι ακόμη σίγουρο. Καθώς στα κατεχόμενα εντείνονται τα πολιτικά παιγνίδια εξουσίας, μεταξύ των εκλεκτών της Αγκυρας Τατάρ και Οζερσάι και του Μουσταφά Ακιντζί. Ενόψει, πάντα των λεγόμενων προεδρικών εκλογών στα κατεχόμενα. 

Για πολιτικά παιγνίδια μεταξύ των δύο ισχυρών συνεταίρων στην ψευδοκυβέρνηση, κάνουν λόγο σε ανακοίνωση τους Τουρκοκύπριοι που εργάζονται στις ελεύθερες περιοχές, αναφέροντας ότι ο λεγόμενος υπουργός Εξωτερικών Κουντρέτ Οζερσάι εμφανίζεται πιο σκληρός και ζητά έναρξη των διελεύσεων μετά την 1η Ιουλίου. Την ίδια στιγμή, εκνευρισμένος από την στάση των δύο, εμφανίζεται ο Μουσταφά Ακκιντζί, καλώντας την ψευδοκυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη στάση της. 

Ο Τουρκοκύπριος ηγέτης, Μουσταφά Ακιντζί ανέφερε ότι «οι τ/κ μέλη της δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για την Υγεία δήλωσαν ότι είναι θετικά στη διέλευση συγκεκριμένων ομάδων εργαζομένων από την 8η Ιουνίου. Η «κυβέρνηση», θα πρέπει να συγκαλέσει έκτακτα το «συμβούλιο υγείας» και να ανακοινώσει την απόφασή της». 

Με ανάρτησή του στο Facebook Κουντρέτ Οζερσάι, αφού υποστήριξε ότι επιδημιολογικά υπάρχει ομοιότητα στις δύο πλευρές, παραδέχθηκε ότι το ψευδοκράτος έχει σοβαρά προβλήματα και ανεπάρκεια στις υποδομές στον τομέα της υγείας 

Ο Κουντρέτ Οζερσάι επισήμανε πως «η κρίσιμη ερώτηση είναι πόσο κίνδυνο μπορούμε να δεχθούμε. Λόγω της ανεπάρκειας στην υποδομή στον τομέα της υγείας μας, θα πρέπει να λαμβάνουμε λιγότερο ρίσκο και να προχωρούμε αργά». 

Στη συνέχεια όμως παραδέχεται, πως το κατοχικό καθεστώς επείγεται για την επαναλειτουργία των οδοφραγμάτων, για οικονομικούς λόγους. 

Ο Οζερσάι ανέφερε επίσης ότι «υπάρχουν υγειονομικοί κίνδυνοι για να περάσει κανείς στο «νότο», όπως και στις αφίξεις. Ωστόσο, από την άλλη, «δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση χωρίς να πάρουμε ρίσκο, γιατί δεν μπορούμε να μείνουμε κλειστοί για μήνες». 

Όπως έχει ήδη μεταδώσει ο ΑΝΤ1, η ελληνοκυπριακή πλευρά είναι έντονα ενοχλημένη από τα πολιτικά παιχνίδια που διαδραματίζονται στα κατεχόμενα. Έχει ήδη προβεί σε παραστάσεις προς τα Ηνωμένα Έθνη στη Νέα Υόρκη ενόψει και της ετοιμασίας του προσχεδίου ψηφίσματος για ανανέωση της θητείας της Ειρηνευτικής Δύναμης. Την ίδια στιγμή, η Λευκωσία έχει προχωρήσει και σε αυστηρές υποδείξεις προς την ΟΥΝΦΥΚΥΠ, έχοντας υπόψη και το προηγούμενο της απαράδεκτης, όπως χαρακτηρίστηκε, παρέμβασης στο θέμα της ειδικής αντιπροσώπου του ΓΓ Ελίζαμπεθ Σπέχαρ.