Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κυριάκος Κούσιος, επεσήμανε σε δηλώσεις του ότι « ο Πρόεδρος προβληματίζεται για το θέμα αυτό, αλλά είναι προτιμότερο να κάνουμε λίγη υπομονή να δούμε ποιες θα είναι οι εξελίξεις και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ναι, θα αντιδράσει με κάποιους τρόπους. Να περιμένουμε ακόμα δύο μέρες να δούμε ποια θα είναι η εξέλιξη και τότε θα ανακοινώσουμε τις αποφάσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας».
Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, έντονες παραστάσεις έχουν γίνει προς τα Ηνωμένα Έθνη στη Νέα Υόρκη ενόψει και της ετοιμασίας του προσχεδίου ψηφίσματος για ανανέωση της θητείας της Ειρηνευτικής Δύναμης.
Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει, παράλληλα, σε αυστηρές υποδείξεις και προς το γραφείο του Διεθνούς Οργανισμού στην Κύπρο, έχοντας υπόψη και το προηγούμενο της απαράδεκτης όπως χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση παρέμβαση στο θέμα της ειδικής αντιπροσώπου Ελίζαμπεθ Σπέχαρ.
Αλαλούμ στα κατεχόμενα
Πάντως κάτι περισσότερο από αβέβαιη παραμένει η μερική άρση των διακινήσεων την ερχόμενη Δευτέρα, αφού οι διαφωνίες μεταξύ Ακιντζί και του διδύμου Τατάρ - Οζερσάι συνεχίζονται.
Χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα κατεχόμενα με την συμμετοχή των Μουσταφά Ακιντζί, Ερσίν Τατάρ, Κουντρέντ Οζερσάι και μελών των επιστημονικών ομάδων του λεγόμενου «υπουργείου υγείας», χωρίς να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.
Μάλιστα, ο «υπουργός» εξωτερικών, του ψευδοκράτους, Κουντρέτ Οζερσάι, σε ανάρτηση του στο Facebook ανέφερε ότι επιδημιολογικά υπάρχει ομοιότητα στις δύο πλευρές και εξετάζοντας αυτό είναι δυνατό σύντομα να ανοίξουν το οδοφράγματα, χωρίς την επιβολή καραντίνας, ωστόσο, επεσήμανε το γεγονός ότι μετά τις 8 Ιουνίου, η ε/κ πλευρά θα ανοίξει το αεροδρόμιο στη Λάρνακα και θα δέχεται επιβάτες από πολλές χώρες χωρίς την επιβολή καραντίνας και για το λόγο αυτό θα λάβουν προσεκτικά μέτρα.
«Κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει το αποτέλεσμα από αυτή την εξέλιξη», υπογράμμισε ο Οζερσάι.
Ανέφερε επίσης ότι στα κατεχόμενα, η «κυβέρνηση» αποφάσισε να δει τις εξελίξεις μετά τις 8 Ιουνίου και αν δεν υπάρξει αύξηση στα περιστατικά κορωνοϊού, τότε θα αρχίσουν τις πτήσεις από την 1η Ιουλίου χωρίς την επιβολή καραντίνας.
Υπάρχουν υγειονομικοί κίνδυνοι για να περάσει κανείς στο «νότο», όπως αποκάλεσε τις ελεύθερες περιοχές, όπως και στις αφίξεις, ωστόσο, από την άλλη, «δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση χωρίς να πάρουμε ρίσκο γιατί δεν μπορούμε να μείνουμε κλειστοί για μήνες.
Την ίδια ώρα, ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντζί, αναφέρει πως η «κυβέρνηση» πρέπει να ξεκαθαρίσει τη στάση της για τις διελεύσεις από τα οδοφράγματα, αλλιώς δεν θα είναι εύκολο να επεξηγηθεί η κατάσταση.
Σε δήλωσή του ο Μ. Ακιντζί υπενθύμισε ότι τα τουρκοκυπριακά μέλη της δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για την Υγεία δήλωσαν ότι είναι θετικά στη διέλευση συγκεκριμένων ομάδων εργαζομένων από την 8η Ιουνίου. Τόνισε δε, πως η «κυβέρνηση» θα πρέπει να συγκαλέσει έκτακτα το «συμβούλιο υγείας» και να ανακοινώσει την απόφασή της.
Σημειώνοντας ότι το θέμα υγείας θα πρέπει να είναι η βάση της πορείας που θα ακολουθηθεί και η πολιτική πρέπει να την ακολουθήσει, πρόσθεσε ότι ο κόσμος ζητά να μάθει τί θα γίνει.
Διευκρινίσεις από το ΥΠΕΣ
Σημειώνεται δε, πως το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε σε διευκρινήσεις για την ενδεχόμενη επαναλειτουργία των οδοφραγμάτων την Δευτέρα.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εσωτερικών σε ανακοίνωση του επαναλαμβάνει τις κατηγορίες προσώπων που θα μπορούν να διακινηθούν μέσω των οδοφραγμάτων, νοουμένου ότι θα παρουσιάσουν αρνητικό πιστοποιητικό μοριακής εξέτασης για τον κορωνοϊό, με ισχύ έως και 72 ώρες προηγουμένως.