Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Κυριάκος Κούσιος ανέφερε ότι « ο Πρόεδρος προβληματίζεται για το θέμα αυτό, αλλά είναι προτιμότερο να κάνουμε λίγη υπομονή να δούμε ποιες θα είναι οι εξελίξεις και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ναι, θα αντιδράσει με κάποιους τρόπους. Να περιμένουμε ακόμα δύο μέρες να δούμε ποια θα είναι η εξέλιξη και τότε θα ανακοινώσουμε τις αποφάσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας».
Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, έντονες παραστάσεις έχουν γίνει προς τα Ηνωμένα Εθνη στη Νέα Υόρκη ενόψει και της ετοιμασίας του προσχεδίου ψηφίσματος για ανανέωση της θητείας της Ειρηνευτικής Δύναμης.
Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει, παράλληλα, σε αυστηρές υποδείξεις και προς το γραφείο του Διεθνούς Οργανισμού στην Κύπρο, έχοντας υπόψη και το προηγούμενο της απαράδεκτης όπως χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση παρέμβαση στο θέμα της ειδικής αντιπροσώπου Ελίζαμπεθ Σπέχαρ.
Πάντως κάτι περισσότερο από αβέβαιη παραμένει η μερική άρση των διακινήσεων την ερχόμενη Δευτέρα, αφού οι διαφωνίες μεταξύ Ακιντζί και του διδύμου Τατάρ - Οζερσάι συνεχίζονται.
Το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα κατεχόμενα με την συμμετοχή των Μουσταφά Ακιντζί, Ερσίν Τατάρ, Κουντρέντ Οζερσάι και μελών των επιστημονικών ομάδων του λεγόμενου υπουργείου υγείας, χωρίς να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.
Στις ελεύθερες περιοχές, ο γενικός γραμματέας του ΑΚΕΛ Αντρος Κυπριανού κάλεσε την κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειες για διάνοιξη των οδοφραγμάτων, αφού σημείωσε θα υποβοηθήσει τις προσπάθειες επανέναρξης των συνομιλιών.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ σημείωσε « όχι απλά και μόνο για τους Τουρκοκύπριους εργαζόμενους και μαθητές που εργάζονται ή πάνε σχολεία στις ελεύθερες περιοχές. Τα οδοφράγματα χρειάζεται να ανοίξουν, λαμβάνοντας βέβαια όλα τα απαιτούμενα μέτρα για τη δημόσια υγεία, με στόχο να επαναρχίσουν οι επαφές μεταξύ των δύο κοινοτήτων».
Αντιθέτως η ΕΔΕΚ σε ανακοίνωση αναφέρει ότι βεβιασμένες αποφάσεις για επαναλειτουργία των οδοφραγμάτων ενδεχομένως να δημιουργήσουν προβλήματα.
«Γι' αυτό επιμένουμε πως χρειάζεται ιδιαίτερα προσεκτικός χειρισμός, προγραμματισμός και σωστός σχεδιασμός ώστε η όποια απόφαση της κυβέρνησης να μην συμβάλλει στην άμεση ή έμμεση αναβάθμιση τους ψευδοκράτους» αναφέρει στην ανακοίνωση.
Σε διευκρινήσεις για την ενδεχόμενη επαναλειτουργία των οδοφραγμάτων την Δευτέρα, προχώρησε το Υπουργείο Εσωτερικών.
Σε ανακοίνωση επαναλαμβάνει τις κατηγορίες προσώπων που θα μπορούν να διακινηθούν μέσω των οδοφραγμάτων, νοουμένου ότι θα παρουσιάσουν αρνητικό πιστοποιητικό μοριακής εξέτασης για τον κορωνοϊό, με ισχύ έως και 72 ώρες προηγουμένως.