Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Με «φόντο» μία εξαιρετική επιδημιολογική εικόνα επισφράγισαν την τελευταία διάσκεψη Τύπου τα μέλη της επιστημονικής ομάδας του Υπουργείου Υγείας. Ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, Δρ Λεόντιος Κωστρίκης και ο Επιστημονικός Διευθυντής, Διεύθυνσης Λευκωσίας ΟΚΥπΥ, Δρ Μάριος Λοΐζου αποχαιρέτησαν τους πολίτες, μετά από 3 μήνες καθημερινής ενημέρωσης για την πορεία του κορωνοϊού στην Κύπρο. 

Συγκεκριμένα, ο Δρ. Κωστρίκης ανέφερε «η σημερινή συνέντευξη Τύπου είναι η τελευταία μετά από τρεις ολόκληρους μήνες, κατά τους οποίους προσπαθήσαμε να σας ενημερώνουμε για την πορεία του ιού, άμεσα και υπεύθυνα. Ήταν μια προσπάθεια γεμάτη ένταση, αγωνία, δημιουργικότητα, ομαδικότητα, με καλές, αλλά και με δύσκολες στιγμές». 

Στη συνέχεια, ευχαρίστησε δημόσια εκ μέρους της Επιστημονικής Ομάδας, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Υπουργό Υγείας και άλλα στελέχη της Κυβέρνησης για την εμπιστοσύνη και τη στήριξη.

Θερμά συγχαρητήρια έδωσε και σε όλους τους επιστήμονες, αξιωματούχους, λειτουργούς και συνεργάτες του Υπουργείου Υγείας και του ΟΚΥπΥ, οι οποίοι, όπως ανέφερε «μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας εργάστηκαν και εξακολουθούν να εργάζονται στην πρώτη γραμμή». 

Σε αυτό το σημείο ο Δρ. Κωστρίκης υπογράμμισε ότι «καταβάλαμε και συνεχίζουμε να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για το κοινό καλό. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι για την έκβαση της προσπάθειας και δικαιούμαστε ως κοινωνία να αισθανόμαστε υπερηφάνεια. Η δική σας συμβολή υπήρξε το ποιοτικό στοιχείο που έδωσε νόημα και περιεχόμενο στη στρατηγική που χάραξε η πολιτεία με βάση τις επιστημονικές μας συμβουλές. Σας ευχαριστούμε και πάλι. Ελπίζουμε να μην χρειαστεί να συναντηθούμε κάτω συνθήκες όμοιες με αυτές που ζήσαμε».

«Συνεχίζουμε την προσπάθεια για ολοκληρωτική αντιμετώπιση του ιού και είμαστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε», ανέφερε καταληκτικά. 

Το δικό του «αντίο» στους πολίτες είπε και ο Δρ Λοΐζου αναφέροντας ότι ξεκίνησε αυτή την ενημέρωση στις 24 Μαρτίου μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες υπογραμμίζοντας ότι «σήμερα 71 μέρες μετά κλείνει ο κύκλος, πραγματικά ελπίζω οριστικά. Όπως όλοι έτσι κι εμείς πρέπει σιγά-σιγά να επιστρέψουμε στην καθημερινή μας κανονικότητα. Αντιμετωπίσαμε όλοι μαζί έναν αόρατο εχθρό. Βιώσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις που η πατρίδα μας είχε να ζήσει από την τουρκική εισβολή, τον εκτοπισμό, την προσφυγιά».

«Η απομόνωση, η αλλαγή της καθημερινότητας, η αγωνία για τα αγαπημένα πρόσωπα, οι οικονομικές συνέπειες, επηρέασαν δραματικά τη ζωή μας. Στερηθήκαμε πολλά. Για μας που αναπάντεχα βρεθήκαμε στο προσκήνιο της επικαιρότητας, η εμπειρία αυτή ήταν κάτι το συγκλονιστικό», σημείωσε.

Πρόσθεσε δε, πως «προσωπικά, προσπάθησα πέραν των αριθμών, να δώσω ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανθρώπινη πλευρά αυτής της κρίσης. Θεώρησα πολύ σημαντικό να εκφράζω αυτό που πραγματικά αισθανόμουν και έβλεπα. Νομίζω ότι ήταν το πιο σωστό που θα μπορούσα να κάνω. Προσπάθησα να εξηγήσω ότι οι θυσίες που κάναμε ήταν για το καλό το δικό μας και των παιδιών μας. Ελπίζω να τα κατάφερα. Ειδικότερα όσον αφορά στην καταγραφή των θανάτων, θα ήθελα να πω πως για μας δεν ήταν μια απλή καταγραφή αριθμών, αλλά μια υπενθύμιση της απώλειας αγαπημένων προσώπων σαν αποτέλεσμα μιας απρόβλεπτης πανδημίας».

Στη συνέχεια ανέφερε «για τελευταία φορά επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλο το προσωπικό της πρώτης γραμμής. Όπως έχω ξαναπεί, ήρωες που στις δύσκολες στιγμές μας κρατούσαν το χέρι για να μας παρηγορήσουν, καθώς δίναμε τη μάχη για τη ζωή μας. Με κίνδυνο τη δικιά τους ζωή».

Κλείνοντας, ο Δρ Λοΐζου, ευχαρίστησε τον Υπουργό Υγείας Κωνσταντίνο Ιωάννου που, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση και όλους εσάς που μαζί πορευτήκαμε αυτόν τον δύσκολο δρόμο. Εύχομαι η πολιτική της επένδυσης στην υγεία να παραμείνει η απαραίτητη επιλογή. Ισχυρά συστήματα υγείας συνεπάγονται μια υγιή και δυναμική κοινωνία. Ελπίζω πραγματικά να πάνε όλα για όλους μας καλά. Στην ερώτηση που πολλοί υποβάλλουν «γιατρέ, πώς θα πάμε», η απάντηση είναι μια: Πέστε μου πώς θα συμπεριφερθείτε να σας πω πώς θα πάμε».

«Κρατάμε τις αποστάσεις, τηρούμε τους κανόνες υγιεινής, πλένουμε τα χέρια, φοράμε σωστά εκεί που πρέπει τη μάσκα, προστατεύουμε τις ευπαθείς ομάδες. Μένουμε υγιείς, μένουμε ασφαλείς, προχωράμε μπροστά», σημείωσε.

  

https://www.youtube.com/watch?v=1WlI_T2Yyag