Ένας νέος θάνατος ανακοινώθηκε σήμερα. Πρόκειται για γυναίκα 85 ετών με βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό, η οποία νοσηλευόταν στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού και ο θάνατός της οφείλεται στον ιό COVID19. Ως εκ τούτου ο αριθμός των θανάτων σε ασθενείς θετικούς στον ιό ανέρχεται σε 24 οι θάνατοι όμως με τελική αιτία τη νόσο είναι 17, 11 άντρες και 6 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 71,4 έτη.
Αναφορικά τώρα με κρούσματα. Συνολικά στην ελεύθερη Κύπρο τα επιβεβαιωμένα περιστατικά ανέρχονται σε 905, καθώς σήμερα ανακοινώθηκαν 2 νέα από σύνολο 1,946 εργαστηριακών διαγνώσεων. Πρόκειται συγκεκριμένα για άτομο που εντοπίστηκε θετικό στον ιό από σύνολο 155 διαγνώσεων από τη διαδικασία της ιχνηλάτησης ήδη επιβεβαιωμένων κρουσμάτων και ένα άτομο που βρέθηκε θετικό από σύνολο 383 εργαστηριακών εξετάσεων από ιδιωτική πρωτοβουλία.
Οι ειδικοί επανέλαβαν την ικανοποίησή τους για την πορεία της νόσου στη χώρα μας, ωστόσο παράλληλα καλούν όπως παραμείνουμε προσηλωμένοι στους κανόνες υγιεινής τώρα που βρισκόμαστε στη διαδικασία χαλάρωσης των μέτρων, παραθέτοντας για να δείξουν τους κινδύνους που εγκυμονεί ο όποιος εφησυχασμός μας, και το παράδειγμα της Γερμανίας, που είναι από τις πρώτες χώρες που προχώρησαν στην σταδιακή άρση των περιορισμών και όπου χθες ωστόσο ανακοινώθηκαν τριπλάσια κρούσματα σε σχέση με το προηγούμενο 24ωρο.
Ικανοποίηση εξέφρασαν οι επιδημιολόγοι για τη μείωση των ασθενών με κορωνοϊό που χρειάζονται νοσηλεία
Να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή διασωληνωμένοι νοσηλεύονται 3 ασθενείς στην Εντατική του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, με την κατάσταση της υγείας τους να χαρακτηρίζεται ως κρίσιμη αλλά σταθερή, ενώ επιπλέον, σε όλα τα νοσηλευτήρια, πλην του νοσοκομείου αναφοράς, σε θάλαμο νοσηλεύονται τέσσερα επιβεβαιωμένα κρούσματα.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο δρ. Λοΐζου ο αριθμός των νοσηλευόμενων ασθενών είναι με διαφορά ο μικρότερος των τελευταίων 50 ετών. Το γεγονός αυτό και συνδυασμό με τις ελάχιστες έως μηδενικές εισαγωγές, επιβεβαιώνει, σημείωσε, πλήρως τη θετική εικόνα που έχει διαμορφωθεί στην Κύπρο το τελευταίο διάστημα. Ήταν άλλωστε και το στοίχημα που έπρεπε να κερδηθεί σε κάθε χώρα αυτό την περίοδο που διανύουμε, να αντέξει δηλαδή το σύστημα υγείας, κάτι που στην Κύπρο καταφέραμε.
Νέες ελπίδες για την αντιμετώπιση και των σοβαρών περιστατικών κορωνοϊού
Την ίδια ώρα, για πρώτη φορά στην Κύπρο εφαρμόστηκε και μάλιστα με επιτυχία σε νεαρή ασθενή με πολύ βαριά πνευμονία λόγω κορωνοϊού, μια μέθοδος που ονομάζεται ECMO. Πρόκειται ουσιαστικά για μια συσκευή εξωσωματικής οξυγόνωσης και κυκλοφορίας, η οποία χρησιμοποιείται σε εξειδικευμένα κέντρα παγκοσμίως. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν μάλιστα ότι η Κύπρος προμηθεύτηκε την εν λόγω συσκευή προ 3 μηνών. Η μέθοδος αυτή, χρησιμοποιήθηκε λοιπόν για πρώτη φορά στην χώρα μας από τους γιατρούς στην Εντατική του Γ Ν Λευκωσίας και είχε εξαιρετικά καλά αποτελέσματα, με την κατάσταση της υγείας της ασθενούς, πολύ νεαρής ηλικίας, να σημειώνει αλματώδη πρόοδο.