Ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανέφερε ότι «θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντα μας στην Μεσόγειο, την Κύπρο και το Αιγαίο. Δεν θα αφήσουμε πεδίο ούτε στο ΠΚΚ ούτε στο Feto, αλλά ούτε στα Αρμενικά και Ελληνικά λόμπι, όπως κι ούτε στις εχθρικές δυνάμεις και στις δυνάμεις του κακού».
Με πρωτοφανής θρασύτητα το υπουργείο εξωτερικών της Τουρκίας χαρακτήρισε ως «Συμμαχία του Κακού» την συνεργασία που αναπτύσσουν οι πέντε χώρες.
Ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ της Τουρκίας, Χαμί Ακσόι, τόνισε ότι «αποτελεί καθαρό παράδειγμα της υποκρισίας μιας ομάδας χωρών οι οποίες με τις πολιτικές που ακολουθούν επιδιώκουν περιφερειακό χάος και αστάθεια και δεν βλέπουν κανένα κακό στο να θυσιάσουν την ελπίδα του λαού τους για δημοκρατία στην αλόγιστη επιθετικότητα των πραξικοπηματιών δικτατόρων, ωστόσο όταν τα σχέδιά τους διαλύονται από την Τουρκία παραληρούν.
Η παράνομη παρουσία της Τουρκίας στην Κυπριακή ΑΟΖ, θα συνεχιστεί τόνισε από πλευράς του ο υπουργός ενέργειας της χώρας Φατίχ Ντονμέζ, ο οποίος προανήγγειλε νέες αδειοδοτήσεις στις περιοχές που περιλαμβάνονται στο διεθνώς άκυρο τουρκολιβυκό σύμφωνο.
Ενώ το τουρκικό παραλήρημα συνεχίστηκε με τον επικεφαλής επικοινωνιολόγο του Ερντογάν, ο οποίος με ανάρτηση στο Twitter ζητά εκ νέου την μετατροπή της Αγίας Σοφιάς σε τζαμί.
Ενώ στο ίδιο πνεύμα και ο λεγόμενος πρωθυπουργός των κατεχόμενων Ερσίν Τατάρ, χαρακτήρισε την κοινή διακήρυξη ως εκτός πραγματικότητας, ξεπερασμένη και εχθρική.
Στον αντίποδα ο υπουργός εξωτερικών Νίκος Χριστοδουλίδης είχε το μεσημέρι τηλεδιάσκεψη με τους πρέσβεις των χωρών της Μέσης Ανατολής και του Κόλπου στην Λευκωσία, με την ευκαιρία της γιορτής του Ραμαζανιού.
Ο κ. Χριστοδουλίδης σημείωσε τη σημασία που δίνει η Λευκωσία στην περαιτέρω εμβάθυνση της περιφερειακής συνεργασίας.