Στοπ στις εργασίες αναστήλωσης μνημείων αναγκάστηκε να βάλει η Δικοινοτική Τεχνική Επιτροπή για την Πολιτιστική Κληρονομία λόγω των περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού.
Όπως εξήγησε στον ΑΝΤ1 ο Ελληνοκύπριος Συμπρόεδρος της Επιτροπής, Τάκης Χατζηδημητρίου, ετοιμάζονται να επαναρχίσουν τα έργα μόλις χαλαρώσουν τα περιοριστικά μέτρα.
Πρόκειται για έργα στην Παναγιά της Άσσιας, στον Αρχάγγελο Μιχαήλ στη Γιαλούσα, στον ιερό ναό Αγίου Σέργιου και Βάκχου στον Άγιο Σέργιο Αμμοχώστου, καθώς και στις εκκλησίες του Αγίου Ιακώβου και του Αγίου Γεωργίου στη νεκρή ζώνη στην παλιά Λευκωσία.
«Το πιο φλέγον ήταν το θέμα των τειχών της Λευκωσίας. Που μπορώ να πω ότι μας κρατούσε σε μεγάλη αγωνία γιατί όσο και να είναι, είναι σε πολύ ευαίσθητη κατάσταση σημεία του τείχους και φοβόμαστε και νέες καταρρεύσεις. Έχει γίνει κάποια σταθεροποίηση και ελπίζω ότι με το άνοιγμα των έργων θα είναι και από τα πρώτα που θα πρέπει να συνεχιστούν για συντήρηση», αναφέρει ο Ε/κ συμπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομίας, Τάκης Χατζηδημητρίου.
Πραγματοποιώντας εβδομαδιαίες τηλεδιασκέψεις η Επιτροπή συμφώνησε παράλληλα και έχει ήδη προκηρύξει προσφορές για σωρεία νέων έργων.
Ο κ. Χατζηδημητρίου σημειώνει πως «άρχισαν οι σχεδιασμοί αυτών των έργων που μπορώ να πω, στο τέλος, συγκεντρώνονται σε εφτά βρύσες, της Οθωμανικής και Αποικιακής περιόδου, στη Λάρνακα, στη Λευκωσία, στην Κερύνεια. Οχτώ τζαμιά σε Λεμεσό και Πάφο και επίσης για 8 εκκλησίες. Επίσης άνοιξαν προσφορές για εργολαβίες για δυο κοιμητήρια και προχώρησαν οι προσφορές για τη δεύτερη φάση του Αποστόλου Ανδρέα».
Εντός των ημερών εκπνέει και η προθεσμία υποβολής προσφορών για τη δεύτερη φάση της ιστορικής μονής του Αποστόλου Ανδρέα, που περιλαμβάνει την αναστήλωση του μεσαιωνικού παρεκκλησίου, το αγίασμα και αριθμό έργων στον περιβάλλοντα χώρο.