Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία καταρτισμού πλάνου για τη σταδιακή επαναλειτουργία των δημόσιων νοσηλευτηρίων, επεξεργάζονται Υπουργείο Υγείας και Οργανισμός Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ).
Δεδομένου ότι το σχετικό διάταγμα (για ιδιωτικά και δημόσια νοσηλευτήρια) του Υπουργού Υγείας θα είναι σε ισχύ μέχρι τις 30 Απριλίου, οι αρμόδιοι εξετάζουν τα δεδομένα τους προκειμένου να καταρτιστεί πλάνο για το πώς τα νοσοκομεία μας θα επανέλθουν σιγά – σιγά στην κανονικότητα μετά τις αποφάσεις που λήφθηκαν λόγω της Πανδημίας του κορωνοϊού.
Η λειτουργός Τύπου του Υπ. Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου, σε παρέμβαση της στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι», εξηγεί πως «ήδη από πλευράς ΟΚΥπΥ γίνονται σκέψεις και είναι σε εξέλιξη διαδικασία για να καταρτιστεί σχεδιασμός για το πώς θα προχωρήσουν στη συνέχεια και μετά τη λήξη των διαταγμάτων, για να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν (τα νοσοκομεία) και να εξυπηρετούν και άλλους ασθενείς εκτός από αυτούς του κορωνοϊού».
«Όπως γνωρίζετε», σημειώνει η κα Κυριάκου, «ο κορωνοϊός ήρθε για να μείνει. Δεν θα απαλλαχτούμε από αυτόν σύντομα αφού μέχρι στιγμής δεν υπάρχει φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπιση του».
«Επομένως, τα νοσηλευτήρια δεν μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν με αυτό τον τρόπο που γίνεται τώρα, έτσι γίνονται οι σκέψεις για να καταρτιστεί ένα πλάνο για τα νοσηλευτήρια», υπογράμμισε η κα Κυριάκου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ant1.com.cy, το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι σε πρώτη φάση θα αποφασιστεί ότι τα νοσοκομεία θα χωριστούν σε δύο ζώνες. Η μια ζώνη θα απευθύνεται μόνο στα ύποπτα περιστατικά και στα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού, ενώ η δεύτερη ζώνη (ελεύθερη) θα απευθύνεται στους υπόλοιπους ασθενείς. Διευκρινίζεται δε, πως στην «ελεύθερη ζώνη» σε πρώτη φάση δεν αναμένεται να επαναλειτουργήσουν όλα τα τμήμα αλλά μόνο συγκεκριμένα.