Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Από τις 11 Μαρτίου έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του ως Νοσοκομείο Αναφοράς για τον κορωνοϊό το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, με την Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας κα Χριστίνα Γιαννάκη να προβαίνει μέσω του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1 σε μια συνολική αποτίμηση της μέχρι σήμερα κατάστασης.

Η κα Γιαννάκη αρχικά χαρακτήρισε ως πάρα πολύ ελεγχόμενη την κατάσταση που επικρατεί στο Νοσοκομείο Αναφοράς, λέγοντας χαρακτηριστικά πως « όλοι είναι ενωμένοι, δίνουν μια κατάθεση ψυχής για ότι καλύτερο για τους ασθενείς».

Στις 37 ημέρες λειτουργίες του, το Νοσοκομείο Αναφοράς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανέφερε η κα Γιαννάκη έχουν νοσηλευθεί 123 ασθενείς, έχουν δοθεί 92 εξιτήρια, εννέα ασθενείς παραπέμφθηκαν στις εντατικές των Νοσοκομείων  Λεμεσού και Λευκωσίας, ενώ προέκυψαν  δύο θάνατοι ασθενών με βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό και άλλοι δυο λόγω Covid-19.

Αναφερόμενη στους λειτουργούς υγείας που υπηρετούν στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, διευκρίνισε πως ανέρχονται στους 210. Συγκεκριμένα πρόκειται για 40 ιατρούς, 125 νοσηλευτές, 25 άτομα παραϊατρικό προσωπικό, καθαρίστριες, βοηθούς θαλάμου και κλητήρες.

Οκτώ ιατροί  μάλιστα εξ’ αυτών έχουν επιστρατευθεί σύμφωνα με την κα Γιαννάκη από τον ιδιωτικό τομέα, και συγκεκριμένα δυο πνευμονολόγοι, τρεις παθολόγοι, ένας καρδιολόγος, ένας αναισθησιολόγος και ένας εντατικολόγος εξ’ Ελλάδος.

Η κα Γιαννάκη τοποθετήθηκε επιπρόσθετα και για την κατάσταση που επικρατεί στο ειδικό κέντρο αποκατάστασης που λειτουργεί στο Eden Resorts στην Τερσεφάνου, λέγοντας πως « εκεί σήμερα νοσηλεύονται 61 ασθενείς. Αυτό το Κέντρο Αποκατάστασης παίρνει ασθενείς που εξέρχονται από το Νοσοκομείο Αναφορείς, με ήπια συμπτώματα και ασυμπτωματικούς ασθενείς».

Όσον αφορά την στελέχωση του Κέντρου, η κα Γιαννάκη σημείωσε πως απασχολούνται δυο παθολόγοι, ένας πνευμονολόγος και 16 νοσηλευτές.