Την Τετάρτη το αποτέλεσμα της επιδημιολογικής μελέτης του Υπουργείου Υγείας για τα 800 δείγματα κορωνοϊού σύμφωνα με Διευθύντρια του γραφείου του Υπουργείου Υγείας, Αναστασία Ανθούση.
Παράλληλα η κ.Ανθούση επισήμανε ότι «τo Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων, χαιρετίζει τα μέτρα που λαμβάνει η Κύπρος για τη μάχη κατά του κορωνοϊού».
Ταυτόχρονα, όπως ανέφερε η κ.Ανθούση το Κέντρο «έχει προσκαλέσει τον υπουργό Υγείας να τους δώσει τις μελέτες καθώς καμία χώρα στην ΕΕ, μεσούσης της κρίσης δεν προέβη σε μελέτες ή παρεμβάσεις για εκτιμήσει την κατάσταση της επιδημίας στην κοινότητα».
Σε δηλώσεις της στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1 η κ. Ανθούση ανέφερε ότι ο «υπουργός Υγείας ενημέρωσε την προηγούμενη εβδομάδα την Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων, τόσο για μέτρα που έχουμε πάρει ως κυβέρνηση αλλά και για την πρωτοβουλία που πήραμε για να διενεργήσουμε 20 χιλ. εργαστηριακές εξετάσεις σε εργαζόμενους καθώς και την επιδημιολογική μελέτη που θα δημοσιευτεί την επόμενη εβδομάδα».
Όσον αφορά τις νοσοκομειακές κτηριακές εγκαταστάσεις η κ. Ανθούση εξηγεί ότι «έχει εξαγγελθεί η επέκταση της Εντατικής της και του λιώμενου κτηρίου στο ΓΝ Λευκωσίας». Την ίδια ώρα, έχει τροχοδρομηθεί και η υλοποίηση του αρχικού σχεδιασμού για το στρατιωτικό νοσοκομείο στο υπόγειο του ΓΝ Λευκωσίας.
Σχετικά με την άρση των μέτρων η κ. Ανθούση τόνισε ότι «αναμένουμε από την επιδημιολογική ομάδα να βάλουν κάτω τους παραμέτρους πότε θα γίνει η σταδιακή άρση των μέτρων. Ωστόσο, βλέπουμε και από τη τηλεδιάσκεψη που είχε ο υπουργός Υγείας, με του ομόλογους του της ΕΕ, ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στον οποιοδήποτε σχεδιασμό».
Τέλος, καταλήγοντας η Διευθύντρια του Γραφείου του Υπουργείου Υγείας, τόνισε ότι η «χαλάρωση των μέτρων πρέπει να γίνει σταδιακά καθώς τα πάντα είναι ρευστά. Ο εφησυχασμός μπορεί να μας πάρει πίσω και να χάσουμε όλα αυτά που έχουμε κερδίσει μέχρι τώρα».