Τριάντα τρία νέα κρούσματα κορωνοϊού ανακοινώθηκαν σήμερα με τους ειδικούς να προειδοποιούν ότι ο ιός υπάρχει στην κοινότητα και μεταδίδεται.
Την ίδια ώρα υπογράμμισαν για άλλη μία φορά τη σημασία της ατομικής ευθύνης και της κοινωνικής αποστασιοποίησης, επαναλαμβάνοντας τις προτροπές για αυστηρή τήρηση των μέτρων αυτοπροστασίας.
Όπως αναφέρθηκε σήμερα, πιθανότατα να έχουμε ξεπεράσει την κορυφή της καμπύλης.
Η νόσος, ωστόσο, στην αρχική φάση επιταχύνει πολύ γρήγορα, ενώ στην φάση της επιβράδυνσης, επιβραδύνει αργά.
Για αυτό και εκτιμούν ότι έχουμε ακόμη χρόνο μπροστά μας και η προσπάθεια συνεχίζεται. Αίσθηση εξάλλου προκαλεί η δήλωση του δρ Λοϊζου ότι ο η πανδημία μπορεί να αλλάξει οριστικά τις συνήθειες μας. Συνειδητοποιούμε πώς θα είναι η επόμενη μέρα αλλά και η μετά κορωνοϊού εποχή.
Το προφίλ των 33 κρουσμάτων που ανακοινώθηκαν σήμερα
Τρία άτομα βρέθηκαν θετικά στον ιό μετά από 655 εργαστηριακές διαγνώσεις, που εμπίπτουν στη μελέτη των 20,000 επαγγελματιών. Από το Σάββατο μέχρι και η ώρα 4 το απόγευμα σήμερα, ολοκληρώθηκαν συνολικά 1,276 εργαστηριακές εξετάσεις στο πλαίσιο της μελέτης, με 14 θετικά κρούσματα μέχρι στιγμής.
Ενώ από το σύνολο άλλων 849 διαγνώσεων προέκυψαν άλλα 30 θετικά κρούσματα.
Πρόκειται για 13 άτομα που εντοπίστηκαν μέσα από την ιχνηλάτηση των επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών.
Ενα άλλου κρούσμα αφορά σε άτομο που εντοπίστηκε από τα 147 δείγματα που λήφθηκαν από τους επαναπατρισθέντες που έφθασαν χτες.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία για την ολοκλήρωση των 147 δειγμάτων συνεχίζεται.
Ενώ τα άλλα 16 κρούσματα αφορούν σε άτομα που εργάζονται στη μονάδα παραγωγής αρτοποιείου.
Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 695.
Την ίδια ώρα, 16 άτομα και άλλοι 12 φορείς του ιού που εντοπίστηκαν θετικοί τις προηγούμενες μέρες διαμένουν στο ίδιο συγκρότημα και εργάζονται στην ίδια εταιρεία.
Οπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1 στο συγκρότημα διαμερισμάτων διαμένουν 34 άτομα. Τα δύο υποβλήθηκαν από μόνα τους στην εξέταση και βρέθηκαν θετικά στον ιό. Ακολούθως οι άλλοι 32 υποβλήθηκαν σε εξέταση κατόπιν πρωτοβουλίας της διεύθυνσης της εταιρείας στην οποία εργάζονται. Εξ αυτών, 10 άτομα βρέθηκαν θετικά στον ιό χθες ενώ άλλα 16 ήταν ανάμεσα στα κρούσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα.
Μόλις 6 άτομα, από τα 34 που διαμένουν στο συγκεκριμένο συγκρότημα διαμερισμάτων είναι αρνητικά στον κορωνοϊό. Όπως ανέφερε ο Δρ Κωστρίκκης δεν τηρείτο η κοινωνική αποστασιοποίηση.
Η κατάσταση των ασθενών που νοσηλεύονται
Mε βάση τα δεδομένα μέχρι τις 3 το απόγευμα, διασωληνωμένοι νοσηλεύονται συνολικά εννέα ασθενείς. Τρεις στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και έξι στη ΜΕΘ Λευκωσίας. Επίσης, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας νοσηλεύονται τρεις επιπλέον ασθενείς, οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός αναπνευστήρα. Η κλινική κατάσταση όλων των ασθενών στις ΜΕΘ είναι προς το παρόν κρίσιμη αλλά σταθερή. Επίσης, από τη ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας έγιναν δύο εξιτήρια, ένα προς το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου και ένα νοσηλεύεται σε θάλαμο στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας. Σε όλα τα νοσηλευτήρια, πλην του νοσοκομείου αναφοράς, σε θάλαμο νοσηλεύονται πέντε επιβεβαιωμένα κρούσματα.