Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Δεκαεφτά νέα κρούσματα κορωνοϊού και ένας θάνατος ανακοινώθηκαν σήμερα, με την έναρξη της Μεγάλης Βδομάδας. Μίας αλλιώτικης Μεγάλης Βδομάδας, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μετακινήσεις των πολιτών θα πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο. Παρά την πτωτική πορεία που ακολουθεί ο αριθμός των νέων κρουσμάτων, οι ειδικοί απευθύνουν έκκληση στους πολίτες να περιορίσουν τις επαφές τους τις ημέρες του Πάσχα και να λαμβάνουν μέτρα αυτοπροστασίας.

Το προφίλ των νέων κρουσμάτων

Τα 17 νέα κρούσματα εντοπίστηκαν μετά τη διεκπεραίωση οκτακοσίων τεσσάρων εργαστηριακών εξετάσεων. Τα 10 αφορούν σε άτομα που εντοπίστηκαν μέσω της ιχνηλάτησης επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών. Ένα εξ αυτών αφορά σε άτομο που εργάζεται σε υπεραγορά στην Λευκωσία. Υποβλήθηκε στην εξέταση μετά των εντοπισμό τριών κρουσμάτων που αφορούσαν σε εργαζόμενους στην ίδια υπεραγορά και οι οποίοι βρέθηκαν θετικοί της προηγούμενες μέρες.

Άλλο ένα περιστατικό αφορά σε άτομο που εντοπίστηκε θετικό στο πλαίσιο της διευρυμένης δειγματοληψίας ανάμεσα σε 20 χιλιάδες εργαζόμενους. Μέχρι στιγμής εξετάστηκαν 148 δείγματα, και ένα εξ αυτών είναι θετικό.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι τα άλλα 7 κρούσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα αφορούν σε άτομα των οποίων το ιστορικό διερευνάται.

Ο συνολικό αριθμός των θετικών κρουσμάτων ανήλθε στα 633 από το σύνολο 17 χιλιάδων εννιακοσίων είκοσι τριών εργαστηριακών εξετάσεων.

Τα 482 από τα 633 προέρχονται από επαφές, άρα οι λοιμώξεις είναι από την Κύπρο.

Σημειώνεται δε, πως τα ευρήματα της διευρυμένης δειγματοληψίας ανάμεσα στον πληθυσμό θα είναι διαθέσιμα το αμέσως επόμενο διάστημα. Όπως ανέφερε ο δρ. Κωστρίκκης μέσα από τα αποτελέσματα οι ειδικοί θα αντλήσουν χρήσιμα συμπεράσματα για την έκταση της διασποράς του ιού.

Στον κορωνοϊό οφείλεται ο θάνατος της 82χρονης

Στον COVID 19 αποδίδεται η αιτία θανάτου της ασθενούς που κατέληξε χθες. Πρόκειται για 82χρονη, με βεβαρυμμένο ιατρικό ιστορικό που νοσηλευόταν στο Θάλαμο Αυξημένης φροντίδας του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου. Ο συνολικός αριθμός των θανάτων σε ασθενείς θετικούς στον κορωνοϊό ανέρχεται σε 16. Οι θάνατοι με τελική αιτία θανάτου τη νόσο COVID-19 είναι 11, εφτά άντρες και τέσσερις γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 69 έτη.

Την ίδια ώρα, οι ειδικοί αναφέρθηκαν στα κρούσματα που εντοπίστηκαν τις τελευταίες μέρες στους οίκους ευγηρίας. Ο Δρ. Μάριος Λοϊζου τόνισε ότι τα μέτρα πρόληψης και προστασίας πρέπει να τηρούνται πολύ αυστηρά σε αυτούς τους χώρους, ενώ σημείωσε ότι οι υπεύθυνοι των οίκων ευγηρίας πρέπει να εκμεταλλευτούν το πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας και να μεριμνήσουν ώστε το προσωπικό τους να υποβληθεί σε εξέταση.

Οι ασθενείς που νοσηλεύονται

Διασωληνωμένοι νοσηλεύονται συνολικά οκτώ ασθενείς, δύο στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και έξι στη ΜΕΘ Λευκωσίας. Επίσης, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας νοσηλεύονται πέντε επιπλέον ασθενείς, οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός αναπνευστήρα. Η κλινική κατάσταση όλων των ασθενών στις ΜΕΘ είναι προς το παρόν κρίσιμη αλλά σταθερή. Επιπλέον, σε όλα τα νοσηλευτήρια του ΟΚΥπΥ, πλην του Νοσοκομείου Αναφοράς, σε θάλαμο νοσηλεύονται τέσσερα επιβεβαιωμένα κρούσματα, ενώ στα θετικά το γεγονός ότι 65 άτομα που νοσηλεύτηκαν έχουν αποθεραπευτεί.

Σε εξέταση υποβάλλεται το προσωπικό στα νοσηλευτήρια

Σε εξέταση για τον κορωνοϊό άρχισαν να υποβάλλονται από σήμερα οι εργαζόμενοι στα νοσηλευτήρια του ΟΚΥΠΥ. Η κάμερα του ΑΝΤ1 βρέθηκε το πρωί στο Νοσοκομείο Λευκωσίας και κατέγραψε τη διαδικασία της δειγματοληψίας.

Στην εξέταση να πούμε υποβλήθηκαν μέχρι στιγμής 200 περίπου άτομα ενώ η ίδια διαδικασία θα συνεχιστεί. Στην εξέταση θα υποβληθούν πέραν των 6 χιλιάδων ατόμων που εργάζονται στα νοσηλευτήρια του ΟΚΥΠΥ.

Ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία του το Απολλώνειο

Σε προσωρινή αναστολή λειτουργείας όλων των τμημάτων του προχώρησε από χθες το πρωί το Απολλώνειο Ιδιωτικό Νοσοκομείο. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η απόφαση λήφθηκε μετά από εντοπισμό νοσηλευόμενου ασθενή με χαμηλό θετικό ιικό φορτίο.

Να υπενθυμίσουμε ότι ανάμεσα στα θετικά κρούσματα που ανακοινώθηκαν χθες ήταν και ο συγκεκριμένος ασθενής. Ωστόσο όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του νοσοκομείου, από τον ασθενή λήφθηκε και δεύτερο δείγμα το οποίο και στάλθηκε για επιβεβαίωση. Το αποτέλεσμα σύμφωνα με το νοσηλευτήριο ήταν αρνητικό. Ωστόσο έχουν ήδη όλες οι απαραίτητες ενέργειες όσον αφορά ιχνηλάτηση, περιορισμό προσωπικού και χώρων ενώ έχει ολοκληρωθεί και η απολύμανση των χώρων από εξωτερική εταιρεία, πριν ακόμα αυτό ζητηθεί.