Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε 564 ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στην Κύπρο, μετά τα 38 νέα περιστατικά που ανακοινώθηκαν, ενώ ένας ακόμης συνάνθρωπος πως έχασε τη μάχη για τη ζωή. Μετά από αυτή την εξέλιξη ο συνολικός αριθμός των θανάτων σε ασθενείς θετικούς σε COVID-19 ανέρχεται σε 15, ενώ οι θάνατοι με τελική αιτία θανάτου τη νόσο COVID-19 είναι δέκα. 

Τα νέα κρούσματα αφορούν 18 άτομα, τα οποία εντοπίστηκαν μέσω της ιχνηλάτησης ήδη επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, τα 7 αφορούν άτομα που εντοπίστηκαν από τους επιπλέον 257 εργαστηριακούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στον Δήμο Αραδίπου ενώ τα 13 αφορούν άτομα, των οποίων το ιστορικό διερευνάται. 

Την ίδια ώρα στα κατεχόμενα ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κορωνοϊού έφτασε σε 96.

Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις για τον κορωνοϊό στην Κύπρο Ant1.com.cy

____________________________________________________________________________________________

21.07 Μεταφορά ασθενή της Μονάδας Αιμοκάθαρσης θετικού στον κορωνοϊό στο ΓΝ Λευκωσίας

Ασθενής της Μονάδας Αιμοκαθάρσης του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου, που εντοπίστηκε θετικός στον κορωνοϊό, μεταφέρθηκε στο ΓΝ Λευκωσίας, σύμφωνα με τον Διευθυντή του Νεφρολογικού Τμήματος του ΓΝ Πάφου Δρ. Λάκη Γιουκάς.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δρ. Γιουκάς ανέφερε πως πρόκειται για άντρα περίπου 65 ετών, ο οποίος μεταφέρθηκε την Πέμπτη  στο ΓΝ Λευκωσίας σε ειδικό θάλαμο απομονωμένο, που παρέχει αιμοκαθάρσεις σε ασθενείς που εντοπίστηκαν θετικοί στον κορωνοϊό.

Όπως ανέφερε, ο ασθενής ήταν απομονωμένος και υποβλήθηκε σε σχετική δειγματοληψία πριν από τρεις ημέρες, ενώ όταν του ανακοινώθηκε  το αποτέλεσμα και εντοπίστηκε θετικός έγιναν όλες οι διευθετήσεις για την μεταφορά του στο Νοσοκομείο Λευκωσίας.

Σύμφωνα με τον Δρ. Γιουκά η  Μονάδα Αιμοκάθαρσης συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της και απολυμαίνεται καθημερινά. Όπως εξήγησε, το προσωπικό που επανδρώνει την Μονάδα Αιμοκάθαρσης είναι εξοπλισμένο με ειδικές στολές.

Ο Δρ. Γιουκάς σημείωσε πως η Μονάδα Επιτήρησης τού ανέφερε πως η Μονάδα Αιμοκάθαρδης μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία της. 

____________________________________________________________________________________________

20.00 Συναγερμός στο ΓΝ Λεμεσού: Θετική στον κορωνοϊό νοσηλεύτρια

Ένα μέλος του νοσηλευτικού προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού βρέθηκε θετικό στον κορωνοϊό, με αποτέλεσμα να τεθεί και πάλι σε κινητοποίηση το δημόσιο νοσηλευτήριο της πόλης.

 

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πηγές, το συγκεκριμένο άτομο βρισκόταν σε αυτοπεριορισμό για 14 μέρες λόγω επαφής με τον Εκτελεστικό Διευθυντή ΟΚΥπΥ Λεμεσού - Πάφου, που ως γνωστόν βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό πριν από περίπου τρεις εβδομάδες.

 

Μετά την πάροδο των 14 ημερών και αφού όλες οι εξετάσεις ήταν αρνητικές, το μέλος του νοσηλευτικού προσωπικού επέστρεψε στην εργασία του, όπου συνέχισε να εργάζεται κανονικά την τελευταία εβδομάδα.

 

Ωστόσο, στο πλαίσιο νέων εξετάσεων διαπιστώθηκε πως το συγκεκριμένο μέλος είναι θετικό στον κορωνοϊό και αμέσως λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα σε χώρους του ΓΝ Λεμεσού και άρχισε ιχνηλάτηση των επαφών.

____________________________________________________________________________________________

20.00 Απεγνωσμένη έκκληση ΟΕΒ – Ψηφίστε νόμο για τις κρατικές εγγυήσεις δανείων

 

Η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) απευθύνει απεγνωσμένη έκκληση στα Κοινοβουλευτικά Κόμματα, να ψηφίσουν χωρίς άλλη καθυστέρηση το Κυβερνητικό Νομοσχέδιο για τις κρατικές εγγυήσεις νέων δανείων σε επιχειρήσεις και αυτοεργοδοτούμενους.

Συγκεκριμένα αναφέρει σε ανακοίνωση της «Η κατάσταση που δημιουργήθηκε από την κρίση του κορωνοΐού στην πραγματική οικονομία είναι ασφυκτική. Η νομοθεσία για αναστολή των δόσεων των δανείων είναι πολύ χρήσιμη, αλλά χωρίς γρήγορη πρόσβαση σε φθηνή ρευστότητα, η κατάσταση δεν θα είναι διαχειρίσιμη».

«Κάθε μέρα που περνά, η κατάσταση στις επιχειρήσεις επιδεινώνεται», αναφέρεται χαρακτηριστικά. 

____________________________________________________________________________________________

19.35  Μερικές τράπεζες θέλουν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος της κοινωνίας, καταγγέλλει η ΕΤΥΚ

Η ΕΤΥΚ καταγγέλλει δημόσια ότι μερικές Διοικήσεις Τραπεζών εκμεταλλεύονται τα μέτρα της Κυβέρνησης και τα σχετικά διατάγματα για να κερδοσκοπήσουν εις βάρος της κοινωνίας, καλώντας ταυτόχρονα κάθε εμπλεκόμενο στο θέμα να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προτάξει το δημόσιο συμφέρον.

 

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της ΕΤΥΚ, «τα μέτρα της Κυβέρνησης αποβλέπουν να στηρίξουν μικρές επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, ούτως ώστε να μην δεχθούν σοβαρές πιέσεις. Επιπλέον και με άξονα αυτή τη λογική έρχεται το κράτος να ενισχύσει/στηρίξει τις ίδιες τις Τράπεζες».

 

«Πώς μπορεί όμως αυτές οι αποφάσεις να δίνουν την ευκαιρία στις Τράπεζες να κερδίζουν αρκετά εκατομμύρια εις βάρος των μισθοσυντήρητων υπαλλήλων τους; Πώς μπορεί το διάταγμα να ‘επιβάλλει’ ότι ένα άτομο που είναι στις ‘ευπαθείς ομάδες’ πρέπει να μένει σπίτι και από την άλλη να του στερούν το μισθό;», διερωτάται.

 

Σημειώνει ότι «αν δεν υπήρχε το διάταγμα τότε με βάσει τις συμφωνίες, όλοι οι ασθενείς έπρεπε να πληρώνονται. Η υποχρέωση αυτή δεν αλλοιώνεται από το διάταγμα. Όλα αυτά τα επικαλούνται οι Διοικήσεις των Τραπεζών ότι γίνονται με τις ευλογίες της Κυβέρνησης».

 

Ενώ από τη μία, αναφέρει η ανακοίνωση, « η Κυβέρνηση θεωρεί ως ασθενείς τις ευπαθείς ομάδες, από την άλλη τις καταδικάζει ουσιαστικά σε ‘απόλυση’. Τι θα γίνει αν αυτές οι ομάδες προ του κινδύνου να μείνουν χωρίς μισθό ρισκάρουν να πάνε δουλειά και την επόμενη θρηνούμε λόγω της απληστίας κάποιων κύκλων; Αυτό είναι το ανθρωπιστικό πρόσωπο που θέλουν να δείχνουν κάποιοι;», διερωτάται περαιτέρω.

 

Δεν θα πρέπει, καταλήγει, να θρηνήσουμε θύματα «λόγω της απληστίας κάποιων κύκλων».

____________________________________________________________________________________________

19.27 Ένα εξιτήριο δόθηκε από το Νοσοκομείο Αναφοράς

Ένα εξιτήριο δόθηκε σήμερα σε ασθενή με κορωνοϊό που νοσηλευόταν στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το οποίο λειτουργεί ως Νοσοκομείο Αναφοράς.

 

Το εξιτήριο δόθηκε σε ασθενή του οποίου τα αποτελέσματα των επαναληπτικών εξετάσεων είναι αρνητικά στον κορωνοϊό. Ο ασθενής μεταφέρθηκε στο σπίτι, όπου θα παραμείνει υπό περιορισμό για 14 μέρες.

 

Μέχρι τις επτά απόψε συνολικά 30 ασθενείς με κορωνοϊό νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Αναφοράς, αφού κατά τη διάρκεια της ημέρας έγιναν δύο εισαγωγές.

Τρεις από τους ασθενείς στο Νοσοκομείο νοσηλεύονται στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας αφού χρειάζονται πιο στενή υποστήριξη, με την κατάσταση της υγείας τους να κρίνεται από τους επαγγελματίες υγείας ως πολύ καλή.

 

Σήμερα έγιναν και δύο νέες εισαγωγές στο Νοσοκομείο Αναφοράς.

 

Αύριο αναμένεται να δοθούν δύο εξιτήρια και οι ασθενείς θα μεταφερθούν στο Κέντρο Αποκατάστασης Eden Resort Rehabilitation, Wellness, Assisted Living στην Τερσεφάνου, όπου και θα παραμείνουν μέχρι την πλήρη αρνητικοποίηση τους.

Την ίδια ώρα επτά άτομα εντοπίστηκαν θετικά στον κορωνοϊό, από το σύνολο των 257 δειγμάτων που λήφθηκαν από δημότες της Αραδίππου την Τρίτη 7 Απριλίου.

Σημειώνεται ότι από τις 11 Μαρτίου όταν άρχισε τη λειτουργία του το Νοσοκομείο Αναφοράς, έγιναν 106 εισαγωγές ασθενών με κορωνοϊό και δόθηκαν 70 εξιτήρια.

____________________________________________________________________________________________

19.00 Θετικό στον κορωνοϊό βρέθηκε ακόμη ένα πρόσωπο στα κατεχόμενα 

Θετικό σε τεστ για κορωνοϊό βρέθηκε ακόμη ένα πρόσωπο στα κατεχόμενα με τον αριθμό των προσώπων που έχουν μολυνθεί με τον ιό να ανέρχεται στους ενενήντα έξι.

 

Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα και σύμφωνα με ανακοίνωση του «υπουργείου υγείας», πρόκειται για το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού από τη Λεύκα.

 

Μεταδίδεται, επίσης, ότι λόγω της συνεδρίας του «υπουργικού συμβουλίου», ο «υπουργός υγείας» Αλί Πιλλί δεν ανακοίνωσε τα σημερινά αποτελέσματα των εξετάσεων σε ζωντανή μετάδοση.

____________________________________________________________________________________________

18.55 Τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα της Κύπρου – Ο κορωνοϊός σε κάρτες και χάρτες

____________________________________________________________________________________________

18.43 Στροφή των πελατών της Ελληνικής Τράπεζας στα ψηφιακά της κανάλια

Περισσότεροι από 3.000 πελάτες της έχουν αποκτήσει πρόσβαση στα ψηφιακά της κανάλια από τις 26 Μαρτίου, χωρίς να χρειαστεί οποιαδήποτε φυσική επαφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Τράπεζας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Ελληνική Τράπεζα από τις 26 Μαρτίου έγινε η πρώτη τράπεζα στην Κύπρου που έδωσε τη δυνατότητα στους πελάτες της να εγγραφούν άμεσα και μέσω διαδικτύου στα ψηφιακά της κανάλια.

Σημειώνεται ότι η εγγραφή στα ψηφιακά κανάλια γίνεται συμπληρώνοντας μια απλή ηλεκτρονική αίτηση στην ιστοσελίδα της Τράπεζας www.hellenicbank.com/connect.

 

Ακολούθως, προστίθεται, οι πελάτες μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση και να διαχειριστούν τους προσωπικούς τους λογαριασμούς και τις κάρτες τους χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα. Έτσι, οι συναλλαγές τους γίνονται εύκολα, γρήγορα και οικονομικά, προστατεύοντας την υγεία τους.

Με το Online Banking, αναφέρει η ανακοίνωσή της τράπεζας,  οι πελάτες έχουν μεταξύ άλλων τις εξής δυνατότητες: Να μάθουν άμεσα και να τυπώσουν το IBAN τους, να πληρώσουν λογαριασμούς κοινής ωφελείας, να στείλουν χρήματα σε άλλες τράπεζες στην Κύπρο ή στο εξωτερικό, να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα με δωρεάν μεταφορές SEPA ύψους μέχρι €1000, να δουν το PIN της κάρτας τους αν το ξεχάσουν, να αλλάξουν τον κωδικό τους μέσω Web Banking, να εξουσιοδοτήσουν συναλλαγές μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, να ρυθμίσουν ειδοποιήσεις λογαριασμών, πληρωμών και ασφαλείας και να δουν λεπτομερείς χρεώσεις για κάθε συναλλαγή προτού την υποβάλλουν.

Αξιοποιώντας τα ψηφιακά κανάλια (Mobile App, Web Banking, ATM και Κάρτες ανέπαφων συναλλαγών) οι πελάτες μπορούν να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους εύκολα, οικονομικά, γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια, αποφεύγοντας άσκοπες μετακινήσεις, καταλήγει η ανακοίνωση.

 

____________________________________________________________________________________________

18.30 Αύξηση στις καταγγελίες για παραβίαση του διατάγματος παρατηρήθηκε στην Λεμεσό

Αύξηση στις καταγγελίες που πραγματοποιήσω η Αστυνομία σε σχέση με την παραβίαση του διατάγματος για τις μετακινήσεις, παρατηρήθηκε στην Λεμεσό σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.

Συγκεκριμένα από τις 6 το πρωί σήμερα μέχρι και τις 18.00 το απόγευμα έγιναν συνολικά 3.570 έλεγχοι.

Πραγματοποιήθηκαν 3.203 έλεγχοι σε πεζούς με 13 καταγγελίες, 33 έλεγχοι σε υποστατικά με 3 καταγγελίες, 30 έλεγχοι σε τράπεζες χωρίς να σημειωθεί καμία καταγγελία ενώ έγιναν και 104 έλεγχοι σε υπεραγορές με 3 καταγγελίες. 

____________________________________________________________________________________________

18.28 Σέβεται και ακολουθεί τα περιοριστικά μέτρα, δηλώνει το Κόμμα για τα Ζώα

Το Κόμμα για τα Ζώα  σέβεται και ακολουθεί τα περιοριστικά μέτρα της κυβέρνησης και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει κανένας  κηδεμόνας σκύλου ή άλλου ζώου να το αφήσει χωρίς φροντίδα, δηλαδή χωρίς τροφή, νερό και το κατάλληλο κατάλυμα στέγασης και κράτησης, αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Το κόμμα προσθέτει ότι «δεν είναι και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία ότι τα ‘κυνηγετικά’ σκυλιά χρειάζονται εκπαίδευση όταν την ίδια στιγμή το μόνο που θα πρέπει να κάνουν οι κηδεμόνες τους είναι τα φροντίζουν και να τα βγάζουν έστω και αυτή την περιορισμένη βόλτα όπως τα άλλα σκυλιά».

«Για τον λόγο αυτό καλούμε όλους τους πολίτες να σεβαστούν τα μέτρα, να σεβαστούμε τους συνανθρώπους μας, να σώσουμε ζωές, να σώσουμε τα ζώα και την ίδια μας την χώρα και όχι να αιτούμαστε οτιδήποτε άλλο το οποίο βάζει σε μεγάλο κίνδυνο όλους μας», καταλήγει το Κόμμα για τα Ζώα.

____________________________________________________________________________________________

18.10 38 νέα κρούσματα κορωνοϊού και ένας νέος θάνατος στην Κύπρο

Σε 564 ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στην Κύπρο, μετά τα 38 νέα περιστατικά που ανακοινώθηκαν σήμερα το απόγευμα σε 1.216 εργαστηριακούς ελέγχους.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για:

• 18 άτομα που εντοπίστηκαν μέσω ιχνηλάτησης των επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών,

• 7 άτομα που εντοπίστηκαν από τη διενέργεια επιπλέον 257 εργαστηριακών εξετάσεων πολιτών του Δήμου Αραδίππου, και 

• 13 άτομα, των οποίων το ιστορικό διερευνάται.

Με βάση και τα σημερινά δεδομένα, ο συνολικός αριθμός των θετικών κρουσμάτων ανήλθε στα 564 (περιλαμβανομένων και των δέκα που εντοπίστηκαν στις Βρετανικές Βάσεις).

Σε σχέση με τα δέκα περιστατικά που δηλώθηκαν χθες ως υπό διερεύνηση, για τα πέντε βρέθηκε σύνδεση με ήδη επιβεβαιωμένο κρούσμα και για τα άλλα πέντε συνεχίζεται η διερεύνηση.

Είναι σημαντικό να πούμε ότι τα 564 περιστατικά COVID-19 εντοπίστηκαν μετά τη διεκπεραίωση συνολικά 15,489 εργαστηριακών αναλύσεων από το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου και τα Μικροβιολογικά Τμήματα των νοσηλευτηρίων του ΟΚΥπΥ και από ιδιωτικά εργαστήρια. Τα 413 από τα 564 προέρχονται από επαφές, άρα οι λοιμώξεις είναι από την Κύπρο. Θέλω να σημειώσω ότι 53 από τα άτομα που διαγνώστηκαν θετικά με στον ιό και νοσηλεύτηκαν, έχουν αποθεραπευτεί. 

Έχουμε να σας ανακοινώσουμε τον θάνατο μιας γυναίκας 78 ετών στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, με βεβαρυμμένο ιατρικό ιστορικό, αλλά με τελική αιτία θανάτου τη νόσο COVID-19. Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο συνολικός αριθμός των θανάτων σε ασθενείς θετικούς σε COVID-19 ανέρχεται σε 15, ενώ οι θάνατοι με τελική αιτία θανάτου τη νόσο COVID-19 είναι δέκα, εφτά άντρες και τρεις γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 67 έτη.

Με βάση τα στοιχεία μέχρι τις 3 το απόγευμα, στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το νοσοκομείο αναφοράς, νοσηλεύονται 30 άτομα, τρία εξ αυτών νοσηλεύονται στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας. Δόθηκε επίσης ένα εξιτήριο. Συνολικά 12 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένα, δύο στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και δέκα στη ΜΕΘ Λευκωσίας. Η κλινική κατάσταση όλων των διασωληνωμένων ασθενών είναι προς το παρόν σταθερή αλλά κρίσιμη. Επιπλέον, σε όλα τα νοσηλευτήρια, πλην του νοσοκομείου αναφοράς, σε θάλαμο νοσηλεύονται εννέα επιβεβαιωμένα κρούσματα. 

Σήμερα είναι η μέρα των αριθμών. Εκείνο που θα ήθελα πω είναι ότι όσο και αν οι αριθμοί μάς δείχνουν ότι πιθανά βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, τόσο από πλευράς κρουσμάτων, όσο και από πλευράς νοσηλείας των ασθενών, αυτό δεν πρέπει να μας κάνει να εφησυχάζουμε. Ο αριθμός των ατόμων που εξακολουθούν να βρίσκονται διασωληνωμένοι καθώς και ο αριθμός των θανάτων μάς θυμίζουν ότι το χρονοδιάγραμμα σε αυτή την πανδημία δεν το καθορίζουμε εμείς, αλλά ο ιός. Τηρούμε τις οδηγίες, μένουμε στο σπίτι, κρατάμε τις αποστάσεις, εξαφανίζουμε σιγά-σιγά τον ιό από την κοινότητα. Μόνο έτσι μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα κερδίσουμε τη μάχη.

____________________________________________________________________________________________

18.00 Δείτε live την ανακοίνωση των νέων κρουσμάτων κορωνοϊού στην Κύπρο

____________________________________________________________________________________________

17.06 Επαναλειτούργησε το μεσημέρι το ιδιωτικό νοσηλευτήριο στη Λάρνακα

Επαναλειτούργησε το μεσημέρι το ιδιωτικό νοσηλευτήριο στη Λάρνακα που έκλεισε στις 6 Απριλίου, μετά τον εντοπισμό περιστατικών κορωνοϊού.

 

Σε γραπτή ανακοίνωση του νοσηλευτηρίου «Τίμιος Σταυρός» αναφέρεται ότι «μετά από συμμόρφωση και εφαρμογή των οδηγιών που δόθηκαν από το Υπουργείο Υγείας το ιδιωτικό νοσοκομείο επέστρεψε σε πλήρη λειτουργία σήμερα το μεσημέρι. Ο Διευθυντής του νοσηλευτηρίου Μάρκος Χριστοδουλίδης ανακοίνωσε πως έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες απολυμάνσεις χώρων και ιχνηλάτηση όλων των επαφών των πέντε θετικών κρουσμάτων που εντοπίστηκαν, μετά τη διεξαγωγή προληπτικού μοριακού ελέγχου που έγινε με πρωτοβουλία του Νοσηλευτηρίου για όλο το προσωπικό στις 4 Απριλίου».

 

Προστίθεται ακόμα ότι «το ιδιωτικό νοσηλευτήριο θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το κοινό στην προσπάθεια του να προσφέρει υψίστης ποιότητας υπηρεσίες προς όλους τους ασθενείς».

 

Υπενθυμίζεται ότι τα πέντε κρούσματα που εντοπίστηκαν στο νοσηλευτήριο αφορούσαν σε μια νοσηλεύτρια, ένα άνδρα ασφαλείας, δύο καθαρίστριες και ένα γιατρό.

 

Υστερα από διάταγμα του Υπουργείου Υγείας το νοσηλευτήριο  ανέστειλε τη λειτουργία του για λόγους δημόσιας υγείας, ενώ ζητήθηκαν οι επαφές των πέντε ασθενών και ξεκίνησε η διαδικασία ιχνηλάτησης.

 

Σημειώνεται ότι τρία πρόσωπα που είχαν επαφή με τον γιατρό, επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού, ήταν αρνητικά στον ιό. Ταυτόχρονα το νοσηλευτήριο προχώρησε σε προληπτικούς ελέγχους και στα 88 μέλη του προσωπικού του, από τα οποία τα πέντε βγήκαν θετικά στον κορωνοϊό αλλά ασυμπτωματικά.

 

Δειγματοληψία για κορωνοϊό λήφθηκε και από 13 ασθενείς που νοσηλεύονταν στο νοσηλευτήριο οι οποίοι τελικά ήταν αρνητικοί.

____________________________________________________________________________________________

16.59 Τηλεδιάσκεψη του Υπουργού Παιδείας με τη Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Συζητήθηκαν μεταξύ άλλων τα θέματα των Παγκύπριων, των προαγωγικών και των απολυτήριων εξετάσεων και της ύλης των εξετάσεων, ιδιαίτερα για την Γ΄ Λυκείου. 

____________________________________________________________________________________________

16.52 Υπ. Παιδείας: Παρατείνεται η αναστολή φοίτησης μαθητών σε όλες τις βαθμίδες των ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων 

Σε συνέχεια του χθεσινού Διαγγέλματος του Προέδρου της Δημοκρατίας και του σχετικού Διατάγματος που εκδόθηκε, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ανακοινώνει ότι:

1. Η αναστολή της φοίτησης μαθητών/τριών σε όλες τις βαθμίδες, των ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων, νηπιαγωγείων και Ειδικών Σχολείων, παρατείνεται μέχρι και την Πέμπτη, 30 Απριλίου 2020. 

Σημειώνεται, επίσης, ότι κατά τις πιο πάνω ημερομηνίες θα παραμείνουν κλειστά και όλα τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία καθώς και όλα τα ιδιωτικά φροντιστήρια. Κλειστά θα παραμείνουν για την ίδια περίοδο, επιπρόσθετα, και τα Ιδρύματα: Κέντρο Παροχής Υπηρεσιών για Άτομα με Πολλαπλές Αναπηρίες «ΙΡΙΔΑ» και Κέντρο Σπαστικών και Αναπήρων «ΑΝΕΜΩΝΗ» καθώς και τα κέντρα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

2. Επίσης για το ίδιο διάστημα, θα συνεχίσει η αναστολή και όλων των άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Υπουργείου, απογευματινών και βραδινών. 

Τα προγράμματα αφορούν στα Μουσικά Σχολεία, Αθλητικά Σχολεία, Επιμορφωτικά Κέντρα, τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, Απογευματινά και Βραδινά Προγράμματα

Τεχνικών Σχολών και το προγράμματα «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης».

3. Επίσης, δεν θα διεξάγονται μαθήματα και άλλες δραστηριότητες που απαιτούν τη φυσική παρουσία των φοιτητών σε όλα τα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης, Δημόσια και Ιδιωτικά μέχρι τις 30 Απριλίου

____________________________________________________________________________________________

16.50 Ακυρώνονται όλες οι προγραμματισμένες εξετάσεις

 

Η Υπηρεσία Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ανακοινώνει ότι, λόγω της παράτασης εφαρμογής των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού (Covid-19), αναβάλλονται όλες οι προγραμματισμένες εξετάσεις της Υπηρεσίας μέχρι τις 9 Μαΐου 2020. 

Οι νέες ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων που αναβάλλονται θα ανακοινωθούν, σε μεταγενέστερο στάδιο, αναλόγως των συνθηκών που θα επικρατήσουν στη συνέχεια. 

Σημειώνεται για όλους τους υποψηφίους ότι το περιεχόμενο της παρούσας ανακοίνωσης υπερισχύει οποιασδήποτε ενημέρωσης που έχουν λάβει σχετικά με την ημερομηνία διεξαγωγής όλων των προγραμματισμένων εξετάσεων μέχρι τις 9 Μαΐου 2020. 

Το κοινό προτρέπεται να αποφεύγει τις προσωπικές επισκέψεις στην Υπηρεσία Εξετάσεων και να παρακολουθεί τις ανακοινώσεις για επαναπρογραμματισμό των εξετάσεων, ο οποίος θα αποφασιστεί και ανακοινωθεί με την οριστική άρση των περιοριστικών μέτρων.

____________________________________________________________________________________________

16.33 Συνολικά 18 θέσεις για Διδακτορικά Προγράμματα προσφέρει το Πανεπιστήμιο Frederick

Η Σχολή Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick δέχεται αιτήσεις από υποψήφιους φοιτητές, μέχρι τις 10 Ιουνίου 2020, για διδακτορικά προγράμματα σπουδών για το Ακαδημαϊκό Έτος 2020-2021.

Ανακοίνωση από το Πανεπιστήμιο Frederick αναφέρει ότι προκηρύσσονται 15 θέσεις για Διδακτορικό Πρόγραµµα στις Επιστήµες της Αγωγής (PhD).

Οι θέσεις αφορούν σε γνωστικά αντικείμενα που σχετίζονται με τις Επιστήμες της Αγωγής, όπως: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Θεατρική Αγωγή, Εικαστική Αγωγή, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Μαθηματική Παιδεία, Εκπαιδευτική Ηγεσία, Αναλυτικά Προγράμματα, Προσχολική Αγωγή, Αγωγή και Προαγωγή Υγείας, Παιδική και Νεανική Λογοτεχνία, Διδακτική της Γλώσσας, Ειδική Εκπαίδευση, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Διδακτική της Φυσικής Αγωγής, Συμβουλευτική Καθοδήγηση, Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Προκηρύσσονται, επίσης, τρεις θέσεις για Διδακτορικό Πρόγραµµα στην Κοινωνική Εργασία (PhD).

 

Οι υποψήφιοι για τα διδακτορικά προγράμματα απαιτείται να κατέχουν αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σε συναφές γνωστικό αντικείμενο.

Όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν εξαίρετη γνώση της Αγγλικής.

Η αίτηση του κάθε υποψηφίου θα πρέπει να περιλαμβάνει: συμπληρωμένο το Έντυπο Αίτησης Εισδοχής, που είναι διαθέσιμο διαδικτυακά (http://www.frederick.ac.cy/fu_documents/application_form.pdf), δύο συστατικές επιστολές, έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων και επαγγελματικών επιδιώξεων, αντίγραφο του/των τίτλων σπουδών και αναλυτικές βαθμολογίες, καθώς και σύντομο βιογραφικό σημείωμα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα την προκήρυξη των πιο πάνω θέσεων, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Εισδοχής του Πανεπιστημίου Frederick στη Λευκωσία και στη Λεμεσό, στα τηλέφωνα 22394394 και25730975, στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], καθώς και στο άτομο επικοινωνίας του κάθε προγράμματος: Δρ Ρίτα Παναούρα ([email protected]) και Δρ Νίκλεια Ετεοκλέους ([email protected]) για το διδακτορικό πρόγραµµα στις Επιστήµες της Αγωγής και Δρ Σταύρος Πάρλαλης ([email protected]) για το διδακτορικό πρόγραµµα στην Κοινωνική Εργασία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Σχολή Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick διακρίνεται για τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, το δυναμικό ερευνητικό και διδακτικό προσωπικό και την άρτια υλικοτεχνική υποδομή της.

____________________________________________________________________________________________

15.57 Εντοπίστηκε ακόμα ένα περιστατικό κορωνοϊού, επιβεβαίωσε ο Οζερσάι

 

Επιβεβαίωσε τον εντοπισμό ενός ακόμα περιστατικού θετικού στον κορωνοϊό από τα άτομα που ήρθαν από το εξωτερικό, ο Κουντρέτ Οζερσάι, ενώ νωρίτερα τ/κ ηλεκτρονικά ΜΜΕ έγραφαν για νέο κρούσμα στην περιοχή της Λεύκας, αυτή τη φορά.

 

Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, ο κ. Οζερσάι μιλούσε στον «Μπαϊράκ» και κληθείς να σχολιάσει την πληροφορία για νέο κρούσμα είπε ότι κι αυτός έχει αυτή την πληροφορία, πρόκειται για άτομο που ήρθε από το εξωτερικό και παρέπεμψε στις δηλώσεις που θα κάνει αργότερα εντός της ημέρας ο «υπουργός υγείας», Αλί Πιλλί.

 

Το σημαντικό, πρόσθεσε, είναι εάν αυτή τη διαδικασία της απομόνωσης των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, μπορεί να τη διαχειριστεί η «κυβέρνηση» και να είναι υπό τον έλεγχό της.

 

Η Χαμπέρ Κίπρις είχε γράψει ότι επρόκειτο για γυναίκα που ασθένησε με τον ιό και πως ο σύζυγός της υποβλήθηκε σε προκαταρκτική εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα αλλά κι αυτός, όπως και άλλα άτομα που ήρθαν σε επαφή μαζί της τέθηκαν αμέσως σε απομόνωση.

 

Η ίδια ιστοσελίδα γράφει ότι σήμερα έχασε τη ζωή του ακόμη ένας Τ/κ του Λονδίνου με καταγωγή από την Πάφο, 70 ετών, που νοσηλευόταν λόγω κορωνοϊού σε νοσοκομείο. Ο αριθμός,προσθέτει, των Τ/κ που έχουν χάσει τη ζωή τους στην Βρετανία λόγω κορωνοϊού, έφτασε τους 56.

___________________________________________________________________________________________

15.49 Σύνδεσμος Φυλακισμένων: Ζητά μέτρα προστασίας μετά το περιστατικό κορωνοϊού στις φυλακές 

Με επιστολή η οποία υπογράφεται από την Πρόεδρο του Συνδέσμου Άννα Αντωνίου και αποστάλθηκε προς τον Πρόεδρο του Ανωτάτου Δικαστηρίου, τον Γενικό Εισαγγελέα, τον Αρχηγό Αστυνομίας, τον Υπουργό Υγείας, την Επίτροπο Διοικήσεως και τη Διεύθυνση Φυλακών.

____________________________________________________________________________________________

15.40 Ειδικές ρυθμίσεις ΑνΑΔ για τα Πολυεπιχειρησιακά Προγράμματα Κατάρτισης για το Β’ Εξάμηνο 2020

Η Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρου (ΑνΑΔ) αντιλαμβανόμενη τις δυσκολίες που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού στην Κύπρο στα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ), αποφάσισε την εισαγωγή ειδικών ρυθμίσεων για τα Πολυεπιχειρησιακά Προγράμματα Κατάρτισης για το Β’ Εξάμηνο 2020.  Η απόφαση αυτή ισχύει για τα ακόλουθα Σχέδια:

Πολυεπιχειρησιακά Προγράμματα Κατάρτισης – Συνήθη

Πολυεπιχειρησιακά Προγράμματα Κατάρτισης – Ζωτικής Σημασίας

Προγράμματα Συνεχιζόμενης Κατάρτισης Συνδικαλιστικών Στελεχών

Όλες οι εγκριθείσες προδιαγραφές καθώς και τα εγκριθέντα προγράμματα κατάρτισης για το Α’ Εξάμηνο 2020 εγκρίνονται και για το Β’ Εξάμηνο 2020 χωρίς να είναι απαραίτητη η υποβολή αιτήσεων από τα ΚΕΚ.  Η ΑνΑΔ παρέχει τη δυνατότητα στα ΚΕΚ για υλοποίηση αριθμού εφαρμογών που είναι αυξημένος κατά 50% σε σχέση με τον αριθμό που έχει εγκριθεί για το Α’ Εξάμηνο 2020.

Πρόσθετα, η ΑνΑΔ δίνει τη δυνατότητα στα ΚΕΚ να υποβάλουν αριθμό νέων προδιαγραφών και προγραμμάτων κατάρτισης την περίοδο από 1η μέχρι 15η Ιουνίου 2020 για εφαρμογή μέσα στην περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2020.

Αναλυτικές πληροφορίες υπάρχουν στο έγγραφο «Ρυθμίσεις για τα Πολυεπιχειρησιακά Προγράμματα Κατάρτισης για το Β’ Εξάμηνο 2020», το οποίο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑνΑΔ www.anad.org.cy.  Για διευκρινίσεις τα ΚΕΚ παρακαλούνται να απευθύνονται στον αρμόδιο λειτουργό του κάθε ΚΕΚ ή στον Λειτουργό Εξυπηρέτησης Κοινού στο τηλέφωνο 22390300.

____________________________________________________________________________________________

15.36 Στο Κέντρο Φιλοξενίας Μεταναστών «Πουρνάρα» η Επίτροπος Διοικήσεως

Επιτόπια επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη η Επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Προσωρινό Κέντρο Φιλοξενίας Μεταναστών «Πουρνάρα», στην Κοκκινοτριμιθιά.

 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, σκοπός της επίσκεψης, ήταν να ελεγχθεί η ευθυγράμμιση των συνθηκών διαβίωσης όλων των διαμενόντων, κατά την εφαρμογή των μέτρων που λήφθηκαν προς αποφυγή της εξάπλωσης του ιού, με τη διαφύλαξη του πυρήνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών.

 

Στο Κέντρο, παρευρέθηκε και ο ίδιος ο Υπουργός Εσωτερικών, θέλοντας να δώσει και ο ίδιος προσωπικά διευκρινήσεις για το χώρο, προστίθεται.

Η επίσκεψη της Επιτρόπου Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της αυτεπάγγελτης παρέμβασης της Επιτρόπου, ημερομηνίας 26 Μαρτίου 2020, αναφορικά με τη λήψη μέτρων πρόληψης της εξάπλωσης του ιού Covid-19, σε χώρους όπου άτομα στερούνται της ελευθερίας τους ή τελούν υπό περιορισμό, όπως οι φυλακές, για τις οποίες ακολούθησαν και υλοποιήθηκαν άμεσα μέτρα από το κράτος, αλλά και της αυτεπάγγελτης παρέμβασης ημερομηνίας 3 Απριλίου 2020, σε σχέση με την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και άλλων ευάλωτων ομάδων στις πληροφορίες που αφορούν στην πανδημία του COVID-19 και την επικοινωνία γενικότερα.

 

Οι σχετικές διαπιστώσεις της Επιτρόπου υπό την ιδιότητα της ως Εθνικός Μηχανισμός Πρόληψης των Βασανιστηρίων και Άλλων Μορφών Σκληρής, Απάνθρωπης ή Εξευτελιστικής Μεταχείρισης ή Τιμωρίας, ετοιμάζονται και θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αξιολόγηση για τις συνθήκες υγιεινής, πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, πρόσβαση στην πληροφόρηση των ατόμων που φιλοξενούνται σ’ αυτό, καθώς και τα προληπτικά μέτρα που λαμβάνονται από τους Υπεύθυνους του Κέντρου για πρόληψη της εξάπλωσης του ιού COVID-19, καταλήγει η ανακοίνωση.

____________________________________________________________________________________________

14.58 Κυπριακή παροικία στη Βρετανία: Βαρύ το πλήγμα από τον κορωνοϊό

____________________________________________________________________________________________

14.56 Λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου για κατ’ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών

Με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών που αδυνατούν να εξυπηρετηθούν μέσω της υπηρεσίας γραπτού μηνύματος (SMS) 8998 για σκοπούς κατ’ εξαίρεσης μετακίνησης, το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής ανακοινώνει τη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου, του οποίου η χρήση ενδείκνυται κατ’ εξαίρεση μόνο στις πιο κάτω περιπτώσεις:

 

Εξυπηρέτηση κατόχων αριθμού τηλεφώνου από ξένο παροχέα, καθώς η υπηρεσία γραπτών μηνυμάτων (SMS) 8998 δεν υποστηρίζει λήψη μηνυμάτων από ξένους αριθμούς

Εξυπηρέτηση πολιτών που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στις προσπάθειες εξασφάλισης έγκρισης μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS)

Η εν λόγω υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες από τις 06:00πμ μέχρι και τις 21:00μμ., τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα, ως ακολούθως:

 

Για κυπριακούς αριθμούς: 80012012

Για ξένους αριθμούς: +357 22 263030

Επισημαίνεται πως το τηλεφωνικό κέντρο θα εξυπηρετεί, μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος IVR (Interactive Voice Response), κλήσεις μόνο από κινητό τηλέφωνο.

 

Οι πολίτες που χρησιμοποιούν το σύστημά αυτό για σκοπούς κατ’ εξαίρεσης μετακίνησης, θα λαμβάνουν σχετική απάντηση μέσω γραπτού μηνύματος (SMS) στα κινητά τους τηλέφωνα.

 

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με τα διατάγματα, επιτρέπεται μία μόνο κατ’ εξαίρεση μετακίνηση ημερησίως, ανεξαρτήτως μεθόδου που θα χρησιμοποιηθεί για την εξασφάλιση έγκρισης.

 

Σημειώνεται πως ο πολίτης φέρει προσωπική ευθύνη για την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει στο τηλεφωνικό κέντρο και υπέχει ευθύνη για ψευδή δήλωση.

 

Ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τη διαδικασία εξασφάλισης έγκρισης κατ’ εξαίρεση μετακίνησης είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.pio.gov.cy/coronavirus

____________________________________________________________________________________________

14.51 Διευθέτηση της διενέργειας των μεταγγίσεων στην Μονάδα Θαλασσαιμίας του ΓΝ Πάφου μετά το περιστατικό κορωνοϊού

Σε διευθετήσεις προχώρησε η διεύθυνση του ΓΝ Πάφου για το θέμα των μεταγγίσεων της Μονάδας Θαλασσαιμίας μετά το επιβεβαιωμένο κρούσμα νοσηλεύτριας του τμήματος, σύμφωνα με τον Επιστημονικό Διευθυντή για COVID- 19 του ΓΝ Πάφου Δρα Ιωσήφ Μουτήρη.

Για τη Μονάδα Θαλασσαιμίας ανέφερε επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ο ίδιος ο Υπουργός Υγείας .

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δρα Μουτήρης ανέφερε πως οι ασθενείς της Μονάδας Θαλασσαιμίας θα κάνουν μεταγγίσεις σήμερα το απόγευμα .

Επεσήμανε ωστόσο, πως ο αριθμός θα είναι μικρότερος για λόγους ασφαλείας , σημειώνοντας πως αυτό θα συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες.

Σε σχέση με την στελέχωση της Μονάδας Θαλασσαιμίας, ανέφερε πως αυτή στελεχώνεται με μια εκ των τριών νοσηλευτριών που ανήκει μόνιμα στο Τμήμα Θαλασσαιμίας μαζί με δύο άλλες νοσηλεύτριες που τοποθετήθηκαν έκτακτα από άλλα τμήματα του ΓΝ Πάφου.

Όπως ανέφερε η Μονάδας Θαλασσαιμίας εξυπηρετεί 45 θαλασσαιμικούς. 

Παραδέχτηκε ότι υπάρχει γενικότερο  πρόβλημα αυτή την στιγμή στην λειτουργία του Τμήματος Θαλασσαιμίας για το οποίο επέδειξε ενδιαφέρον ο ίδιος ο Υπουργός Υγείας Κωνσταντίνος Ιωάννου. 

Τα προβλήματα, όπως εξήγησε, αφορούν θέματα χώρου και επάνδρωσης.

____________________________________________________________________________________________

13:12: Δεκαοκτώ άτομα με συμπτώματα κορωνοϊού νοσηλεύονται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας

Συνολικά 18 άτομα με συμπτώματα κορωνοϊού νοσηλεύονται σήμερα στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας.

 

Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι οι 17 ασθενείς με συμπτώματα νοσηλεύονται στη Χειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου, ενώ ένα άτομο που θεωρείται ύποπτο κρούσμα βρίσκεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

 

Οι 18 ασθενείς έχουν ήδη δώσει δείγμα για εξετάσεις κορωνοϊού και αναμένονται τα αποτελέσματα.

 

Από τα 33 ύποπτα κρούσματα που νοσηλεύονταν χθες στο Νοσοκομείο Λάρνακας και έδωσαν δείγμα για κορωνοϊό, βγήκαν τα αποτελέσματα για τα 15 άτομα που νοσηλεύονταν στο Χειρουργικό Τμήμα.  

 

Τα 14 δείγματα βγήκαν αρνητικά στον κορωνοϊό, μεταξύ των οποίων και το ένα από τα δύο άτομα που ήταν διασωληνωμένο στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου.  

 

Το ένα θετικό κρούσμα που εντοπίστηκε διακομίσθηκε σήμερα στο Νοσοκομείο Αναφοράς για νοσηλεία.

 

Οσον αφορά τους επαγγελματίες υγείας , το νοσηλευτικό και άλλο προσωπικό του Νοσοκομείου Λάρνακας, από τις αρχές Μαρτίου μέχρι και σήμερα, εντοπίστηκαν 14 επιβεβαιωμένα κρούσματα.

 

Πρόκειται για δύο γιατρούς, πέντε άτομα του νοσηλευτικού προσωπικού, τέσσερα άτομα από άλλα επαγγέλματα υγείας και τρεις ασθενείς.

____________________________________________________________________________________________

 12:55: Πτήση επαναπατρισμού με 96 επιβάτες φτάνει απόψε στη Λάρνακα

____________________________________________________________________________________________

11:50: Τρια εξιτήρια εντός της ημέρας από το Νοσοκομείο Αναφοράς

32 ασθενείς νοσηλεύονται με τα μέχρι στιγμής δεδομένα στο Νοσοκομείο Αναφοράς, τρείς εκ των οποίων στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας.

Στα θετικά καταγράφεται το γεγονός ότι εντός της ημέρας αναμένονται τρία εξιτήρια, εκ των οποίων το ένα αφορά ασθενή ο οποίος χρειάστηκε να νοσηλευτεί και στη ΜΑΦ. 

Πριν από λίγο πραγματοποιήθηκαν και δυο νέες εισαγωγές

____________________________________________________________________________________________

11:45: Διευθ. Παιδιατρικής Μακαρείου: Δεν διατρέχουν κίνδυνο τα νεογνά από τον κορωνοϊό

____________________________________________________________________________________________

11:33: Η κατάσταση στο Γεν. Νοσοκομείο Λεμεσού

Μέχρι σήμερα το μεσημέρι, στον 5ο  όροφο του ΓΝ Λεμεσού νοσηλεύονται δυο επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού και άλλα 15 ύποπτα.

Παράλληλα τέσσερα άτομα παραμένουν διασωληνωμένα στο Νοσοκομείο, ενώ τέσσερα άτομα βρέθηκαν στο θάλαμο Βραχείας Νοσηλείας.

____________________________________________________________________________________________

11:00:Συνάντηση Αναστασιάδη- Αρχιεπισκόπου στον απόηχο της παράτασης των περιοριστικών μέτρων

____________________________________________________________________________________________

10:53: Δωρεά ιατρικού εξοπλισμού αξίας 25 χιλ. ευρώ από το ΕΒΕ Λεμεσού στο ΓΝ της πόλης

____________________________________________________________________________________________

 10:37: Ανεξάρτητο τμήμα για ασθενείς με κορωνοϊό δημιούρησε το Γερμανικό Ογκολογικό Κέντρο

____________________________________________________________________________________________

10:20: Επαναλειτούργησε σήμερα το Ταχυδρομείο και ΚΕ.ΠΟ Λεμεσού

____________________________________________________________________________________________
10:17: Με πτήση από τη Λάρνακα αναχωρούν 98 άτομα για το Ηνωμένο Βασίλειο

Δύο πτήσεις, μία άφιξη και μία αναχώρηση από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας πραγματοποιούνται σήμερα μεταφέροντας επιβάτες που εγκλωβίστηκαν στην Κύπρο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

 

Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι στις 10.20 το πρωί πτήση της Cyprus Airways αναμένεται να αναχωρήσει για το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου μεταφέροντας 89 άτομα.

 

Η ίδια πτήση αναμένεται να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Λάρνακας γύρω στις 20.50 απόψε, μεταφέροντας, άγνωστο προς το παρόν αριθμό, επιβατών.

____________________________________________________________________________________________

 09:45: Τριαντατρείς ασθενείς νοσηλεύονται στο ΓΝ Λάρνακας με συμπτώματα κορωνοϊού

Συνολικά 33 άνθρωποι, με συμπτώματα κορωνοϊού, νοσηλεύονται σήμερα στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας.

 Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι οι 31 ασθενείς με συμπτώματα νοσηλεύονται στη Χειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου και δύο είναι διασωληνωμένοι στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

 Οι 33 ασθενείς έχουν ήδη δώσει δείγμα για εξετάσεις κορωνοϊού και αναμένονται τα αποτελέσματα.

Οσον αφορά τους επαγγελματίες υγείας και το νοσηλευτικό και άλλο προσωπικό του Νοσοκομείου Λάρνακας, από τις αρχές Μαρτίου μέχρι και σήμερα, εντοπίστηκαν 13 επιβεβαιωμένα κρούσματα.

Πρόκειται για δύο γιατρούς, πέντε άτομα του νοσηλευτικού προσωπικού, τέσσερα άτομα από άλλα επαγγέλματα υγείας και δύο  ασθενείς.

Όλα τα Τμήματα του Νοσοκομείου λειτουργούν κανονικά εκτός από τα εξωτερικά ιατρεία, όπου οι γιατροί εξυπηρετούν τους πολίτες τηλεφωνικώς.

____________________________________________________________________________________________

09:40: 12 ασθενείς από το Νοσοκομείο Αναφοράς στο Κέντρο Αποκατάστασης στην Τερσεφάνου

12 ασθενείς οι οποίοι ήταν θετικοί στον κορωνοϊό και πήραν εξιτήριο από το Νοσοκομείο Αναφοράς, νοσηλεύονται σήμερα στο Κέντρο Αποκατάστασης Eden Resort Rehabilitation, Wellness, Assisted Living στην Τερσεφάνου.

 

Οι 12 ασθενείς εξήλθαν της νοσηλείας τους με ήπια ή καθόλου συμπτώματα και θα παραμείνουν στο Κέντρο μέχρι την πλήρη αρνητικοποίηση τους.

____________________________________________________________________________________________

 09:15: Σε λειτουργία το ΤΑΕΠ του Νοσοκομείου Π. Χρυσοχούς μετά τα τρία περιστατικά κορωνοϊού

____________________________________________________________________________________________

08:45: Πιεσόμετρα και οξύμετρα πρόσφεραν στο ΓΝ Πάφου δημοτικοί σύμβουλοι του Δ. Πάφου

 Οι δωρεές στο Γενικό Νοσοκομείο Πάφου συνεχίζονται σε μια προσπάθεια στήριξης του κρατικού νοσηλευτηρίου της πόλης που έχει δοκιμαστεί το τελευταίο διάστημα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Χτες οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΔΗΣΥ στον Δήμο Πάφου, Λίνος Τσοκκάς και Νίνα Γκαρακλίδου, πρόσφεραν στο νοσοκομείο της πόλης εξοπλισμό, όπως   πιεσόμετρα και οξύμετρα.

Τον εξοπλισμό παρέλαβε ο Επιστημονικός Διευθυντής για το COVID-19 στο Νοσοκομείο Πάφου, δρ. Ιωσήφ Μουτήρης.

Ο δρ. Μουτήρης ευχαρίστησε τον κ. Τσοκκά και την κ. Γκαρακλίδου, σημειώνοντας πως αυτές τις στιγμές τα αισθήματα συμπαράστασης και αλληλοβοήθειας προς το νοσοκομείο της πόλης και τους επαγγελματίες υγείας που εργάζονται σ΄αυτό είναι πολύτιμα. 

____________________________________________________________________________________________

 07:40: Τρεις ασθενείς στο Θάλαμο Υπόπτων Περιστατικών του ΓΝ Πάφου 

____________________________________________________________________________________________

07:20:  Ολοκληρώθηκαν οι δειγματοληψίες σε Αραδίππου και Πάφο 

Ανάμεσα στα 32 κρούσματα που ανακοινώθηκαν χθές βρίσκεται ένα άτομο από την Αραδίπππου και ένα από την Πάφο. Η εξέταση των δειγμάτων που λήφθηκαν από τις δύο περιοχές υψηλού κινδύνου έχει ολοκληρωθεί. 

Συνολικά τα θετικά αποτελέσματα για την Πάφο ήταν τέσσερα από το σύνολο 707 δειγμάτων. Ενώ στην Αραδίππου εντοπίστηκαν συνολικά 7 θετικά κρούσματα από το σύνολο 525 δειγμάτων. 

____________________________________________________________________________________________

07:00: Η κατάσταση των νοσηλευομένων κρουσμάτων

13 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένα στα νοσοκομεία, εκ των οποίων έντεκα στην Μονάδα εντατικής θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας και δυο στην ΜΕΘ Λεμεσού. Η κλινική κατάσταση όλων των διασωληνωμένων ασθενών είναι προς το παρόν σταθερή αλλά κρίσιμη. 

Επίσης ένας ασθενής που νοσηλευόταν διασωληνομένος στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας βγήκε από τον αναπνευστήρα. Ωστόσο εξακολουθεί να νοσηλεύεται στη ΜΕΘ. 

Με βάση τα στοιχεία μέχρι τις 15:00 το απόγευμα της Τετάρτης, στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου νοσηλεύονταν 24 άτομα, τρία εξ αυτών στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας. Δόθηκαν επίσης πέντε εξιτήρια. Την ίδια ώρα, σε όλα τα νοσηλευτήρια, πλην του νοσοκομείου αναφοράς, σε θάλαμο νοσηλεύονται εφτά επιβεβαιωμένα κρούσματα.