Το ένα κτύπημα μετά το άλλο δέχεται το Μακάρειο Νοσοκομείο. 6 νέα κρούσματα κορωνοϊού εντοπίστηκαν χθες στους κόλπους του νοσηλευτηρίου. Τρεις γιατροί, δύο νοσηλευτές και μια μαία του Μακαρείου Νοσοκομείου βρέθηκαν θετικοί στον ιό.
Εδωσαν δείγμα μετά τον εντοπισμό κρούσματος που αφορούσε σε νοσηλευτή της εντατικής μονάδα νεογνών. Δείγμα να υπενθυμίσουμε είχε ληφθεί και από 30 νεογνά, με ένα 3μηνο βρέφος να εντοπίζεται θετικό. Τις επόμενες μέρες τα νεογνά θα υποβληθούν σε επαναληπτική εξέταση.
Με τον εντοπισμό των νέων κρουσμάτων ενεργοποιήθηκε άμεσα το σχετικό πρωτόκολλο και έγινε απολύμανση του χώρου. Έχει ήδη αρχίσει η διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών των περιστατικών.
Έκκληση από ομάδα γονέων προς τον Υπ. Υγείας για το Μακάρειο
Την ίδια ώρα, ομάδα γονέων ζητά περαιτέρω διερεύνηση μετά και τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων που εντοπίστηκαν στο Μακάρειο Νοσοκομείο. Συγκεκριμένα, με επιστολή ζητούν από τον Υπουργό Υγείας να διερευνήσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες προέκυψαν τα αυξημένα κρούσματα στο Μακάρειο απέστειλε ομάδα γονέων παιδιών που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο.
Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1 οι γονείς ζητούν από τις αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν αν ακολουθήθηκαν τα πρωτόκολλα, αν ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης απο το προσωπικό. Παράλληλα τους ζητούν να διερευνήσουν γιατί δεν εξετάστηκε το προσωπικό προληπτικά. Ενώ ζητούν από τον Υπουργό να εξετάσει γιατί αρνήθηκαν στον νοσηλευτή να υποβληθεί στο τεστ ενώ είχε συμπτώματα και τον έβαλαν να δουλέψει. Όπως αναφέρεται στην επιστολή, ο νοσηλευτής ζήτησε να υποβληθεί στο τεστ 2 φορές. αυτό προέκυψε μέσα απο μαρτυρίες νοσηλευτών καθώς και του ίδιου του νοσηλευτή του οποίου ο πατέρας εργάζεται στο Μακάρειο και βρέθηκε θετικός κάποιες μέρες πριν. Ο νοσηλευτής βρισκόταν με άδεια ασθένειας και συμπτώματα του ιού όταν κλήθηκε να επιστρέψει.
Συναγερμός και στο Νοσοκομείο της Πόλης Χρυσοχούς
Δύο νοσηλευτές στο Νοσοκομείο της Πόλε Χρυσοχού βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό. Είχαν έρθει σε επαφή με το πρώτο κρούσμα που είχε εντοπιστεί στους κόλπους του νοσηλευτηρίου τις προηγούμενες μέρες. Στον νοσοκομείο σήμανε συναγερμός, λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα και άρχισε η ιχνηλάτηση των επαφών των κρουσμάτων.
Σήμερα στο μεταξύ αρχίζει η διενέργεια η διενέργεια διαγνωστικών τεστ για τον κορωνοϊό για τους δημότες της Πόλης. Σύμφωνα με τον δήμαρχο θα ληφθούν 130 δείγματα.
Το προφίλ των νέων κρουσμάτων
29 νέα κρούσματα κορωνοιού ανακοινώθηκαν από σύνολο 1353 εργαστηριακών διαγνώσεων. Αυτός είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός που διενεργήθηκε σε μια ημέρα.
Από τα 29 κρούσματα, τα 22 άτομα εντοπίστηκαν μέσω ιχνηλάτησης των επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών. Τρία άτομα προέκυψαν από τη δειγματοληψία της Πάφου από σύνολο 371 εργαστηριακών διαγνώσεων που διεξήχθησαν χθες και προχθες, και 4 άτομα, των οποίων το ιστορικό διερευνάται.
Στα θετικά στοιχεία, ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύτηκαν και αποθεραπεύτηκαν που ανήλθε στους 47.
Νέα στατιστικά στοιχεία για την επιδημία στην Κύπρο δόθηκαν χθες
Τα στοιχεία αυτά να πούμε ότι αφορούν στα περιστατικά που εντοπίστηκαν μέχρι και την 4η Απριλίου.
Να κάνουμε αρχή με την κάρτα που δείχνει την καμπύλη των κρουσμάτων που ανακοινώνονται καθημερινά. Όπως βλέπουμε η κορύφωση μέχρι στιγμής ηταν την 1η Απριλίου με τα 58 επιβεβαιωμένα κρούσματα και έκτοτε η καμπύλη μειώθηκε αισθητά. Με κόκκινο χρώμα είναι οι θάνατοι που καταγράφηκαν μέχρι στιγμής.
Στα 440 κρούσματα το 51% ήταν άνδρες και το 49% γυναίκες.
Αναφορικά με τις ηλικίες, η πλειοψηφία των κρουσμάτων καταγράφεται στην ομάδα των 18 εως 59 ετών με ποσοστό 64 τοις εκατό, ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα των 60 και ανω με ποσοστό 30 τοις εκατό και τέλος στις ηλικίες από 0 εως 17 απαντάται το 5 τοις εκατό των κρουσμάτων.
Στην επόμενη κάρτα θα δούμε τις περιπτώσεις εγχώριας μετάδοσης ανά 100 χιλιάδες κατοίκους με βάση την επαρχία διαμονής των κρουσμάτων. Στον χάρτη βλέπουμε ότι οι περισσότερες τέτοιες περιπτώσεις καταγράφηκαν στην Πάφο. Συγκεκριμένα 69,1, ακολουθεί η Λάρνακα με 63,9 περιπτώσεις, όμως η Αραδίππου εξακολουθεί όπως παρατηρούμε να εχει την αρνητική πρωτιά με 260,4 περιπτώσεις εγχώριας μετάδοσης ανά 100 χιλιάδες πάντα κατοίκους.
Το Υπουργείο σήμερα έδωσε στοιχεία σε σχέση και με τις καπνιστικές συνήθειες των κρουσμάτων και συγκεκριμένα για 182 επιβεβαιωμένα περιστατικά. Από αυτά λοιπόν το 79 τοις εκατό δηλώνουν μη καπνιστές και το 21 τοις εκατό μόνο καπνίζουν.
Η τελευταία κάρτα αφορά στους ασθενείς στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας ανά ημέρα. Είναι μια γραφική παράσταση που δείχνει ότι περί τα τέλη Μαρτίου νοσηλεύτηκαν οι περισσότεροι ασθενείς σε ΜΕΘ, ενώ ο αριθμός πλέον σταθεροποιείται τις τελευταίες ημέρες γύρω στους 10.