Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

* Της Ντέπης Νικολάου

Χαώδης ήταν η κατάσταση που επικράτησε στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού, από την στιγμή που επιβεβαιώθηκε το θετικό κρούσμα κορωνοϊού, αφού το προσωπικό αρνήθηκε να εισέλθει εντός των εγκαταστάσεων και απαιτούσε να γίνει σε όλους τους εργαζόμενους εξέταση για τον ιό. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, μετά την επιβεβαίωση του θετικού κρούσματος, που αφορά σε γιατρό της παιδιατρικής κλινικής, λήφθηκαν χθες τριάντα δείγματα από εργαζόμενους, μερικά από τα οποία αποσάληκαν στο Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής. Αλλα τόσα δείγματα λήφθηκαν σήμερα. 

Σε τηλεφωνική του επικοινωνία ο Διευθυντής ΟΚυπΥ ΓΝ Λεμεσού και Πάφου ανέφερε ότι «Ξεκίνησε από χθες το βράδυ και ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί, όλοι αυτοί που έχουμε μιλήσει, που έχουμε έρθει σε επαφή έχουν ειδοποιηθεί και έχουν κάνει το τεστ.» 

Τους εργαζόμενους ανέλαβε να καθησυχάσει ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντεχνίας Κυβερνητικών Ιατρών, Σωτήρης Κούμας, ο οποίος εργάζεται στο νοσηλευτήριο και ήταν σε συνεχή επαφή με γιατρούς και νοσηλευτές. 

Σύμφωνα με όσα ο ίδιος ανέφερε στον ΑΝΤ1, με τη βοήθεια καταλόγων, καταγράφηκαν όλα τα ονόματα των μελών του προσωπικού που είχαν έρθει σε επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού, στις δύο εβδομάδες που η παιδίατρος εργαζόταν στο νοσοκομείο μετά την επιστροφή της από την Ελλάδα, τις ημέρες των Καρναβαλιών. 

Σε καραντίνα η παιδιατρική κλινική

Η παιδιατρική κλινική του γενικού νοσοκομείου Λεμεσού τέθηκε από την πρώτη στιγμή σε καραντίνα, με πέντε παιδίατρους και αριθμό νοσηλευτών να βρίσκονται σε αυτοπεριορισμό, ενώ το τμήμα αναμένεται να στελεχωθεί με παιδιάτρους που θα φθάσουν από το Γενικό Νοσοκομείο της Πάφου. 

Η Διευθύντρια της παιδιατρικής κλινικής του ΓΝ Λεμεσού Μαρία Αγαθακλέους σε τηλεφωνική της επικοινωνία ανέφερε ότι «Στο παιδιατρικό ευτυχώς δεν είχαμε πολλά παιδάκια χθες, προσπαθήσαμε και δώσαμε εξιτήριο, δώσαμε οδηγίες να περιοριστούν στο σπίτι μέχρι να έχουμε αποτελέσματα από το προσωπικό, γιατί τα περισσότερα που παιδιά που έχουμε στο παιδιατρικό, έχουν μικρό χρόνο νοσηλείας μία με δύο ημέρες, δεν είχαν έρθει σε επαφή άμεσα με το επιβεβαιωμένο κρούσμα». 

Η Διευθύντρια της κλινικής εξήγησε στον ΑΝΤ1 ότι θα υπάρχει συνεχής επικοινωνία με το κάθε ένα από τα παιδιά που νοσηλεύτηκαν από την αρχή του μήνα στο παιδιατρικό. 

Εξάλλου, η διεύθυνση της κλινικής, εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας, της Μονάδας Επιδημιολογικής Επιτήρησης και του ΟΚΥπΥ, είχαν χθες βράδυ τηλε-σύσκεψη, με στόχο τον καθορισμό των περαιτέρω μέτρων για τη διαχείριση του θετικού κρούσματος. 

Κατά τη σύσκεψη αποφασίστηκαν τα ακόλουθα: 

Μέτρα στην παιδιατρική κλινική 

- Τα παιδιά που νοσηλεύονται στην Παιδιατρική Κλινική και που δεν έχουν έλθει σε επαφή με την παιδίατρο, λαμβάνουν εξιτήριο με οδηγίες από τους θεράποντες ιατρούς 

- Τα παιδιά που νοσηλεύθηκαν την περίοδο από τις 13 Μαρτίου μέχρι και τις 16 Μαρτίου και που πιθανόν να ήλθαν σε επαφή με την παιδίατρο, ιχνηλατούνται και θα κληθούν για εξέταση (O ΟΚΥπΥ υπενθυμίζει ότι η λοίμωξη από κορωνοϊό στα παιδιά διαδράμει ήπια χωρίς ιδιαίτερο κίνδυνο). 

- Δεν θα γίνονται νέες εισαγωγές στον παιδιατρικό θάλαμο μέχρι νεοτέρας , οπότε και θα αξιολογηθεί η κατάσταση. 

- Ολα τα Εξωτερικά Ιατρεία της Παιδιατρικής ακυρώνονται μέχρι νεοτέρας. 

- Για όλους όσους πληρούν τα κριτήρια του πρωτοκόλλου και χαρακτηρίστηκαν στενή επαφή με την παιδίατρο, έχει ήδη αρχίσει η διαδικασία λήψης δειγμάτων για εξέταση και τέθηκαν σε κατ' οίκον περιορισμό. 

- Θα γίνει η απολύμανση των χώρων που χρησιμοποιήθηκαν από το επιβεβαιωμένο περιστατικό. 

- Τα περιστατικά στο Τμήμα Πρώτων Βοηθειών που χρήζουν εισαγωγής θα παραπέμπονται στο Μακάρειο Νοσοκομείο στη Λευκωσία, και στον ιδιωτικό τομέα με αγορά υπηρεσιών. 

- Απαγορεύεται το επισκεπτήριο για όλους τους ασθενείς. 

Ο ΟΚΥπΥ απευθύνει, εξάλλου, έκκληση στο κοινό να μην προσπαθεί να εισέλθει στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού, το οποίο είναι κλειστό για το κοινό. 

Και τονίζει ότι σε συνεργασία με την Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης, έχουν ενεργοποιηθεί όλα τα σχετικά πρωτοκόλλα τα οποία απαιτούν την απαγόρευση εισόδου.