Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, «Πρόκειται για άτομο που είχε επιστρέψει πρόσφατα από το Ηνωμένο Βασίλειο και, αφού εκδήλωσε συμπτώματα, χθες επικοινώνησε με το τηλεφωνικό κέντρο 1420. Ενεργοποιήθηκαν άμεσα τα πρωτόκολλα, λήφθηκε δείγμα και αφού έγινε η εξέταση από το ΙΝΓΚ, διαπιστώθηκε ότι ήταν θετικό στον κορωνοϊό».
Ο νεαρός ε/κ είναι η τέταρτη περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος που αφίχθηκε από τη Βρετανία. Γεγονός που προκαλεί ανησυχίες και προβληματισμό. Και για την ώρα ευρίσκεται σε αυτό-περιορισμό στο σπίτι του στη Λευκωσία, ενώ έχει αρχίσει και η ιχνηλάτηση των επαφών του από τη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης.
Τα άλλα έξι κρούσματα αφορούν στον
- 25χρονος - Επέστρεψε από το Μιλάνο στις 26/2 (υπό κατ’οίκον περιορισμό)
- 64χρονο ιατρό - Επέστρεψε από το Ηνωμένο Βασίλειο στις 3/3 (υπό κατ’οίκον περιορισμό))
- Δύο άντρες που επέστρεψαν στις 10/03/2020 από το Ηνωμένο Βασίλειο (νοσηλεύονται στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου)
- 39χρονη από την Ελλάδα μόνιμη κάτοικος Κύπρου – Επέστρεψε από την Ελλάδα την περασμένη βδομάδα (υπό κατ’οίκον περιορισμό)
- Οδηγός ταξί από την Πάφο – Ορφανό κρούσμα (νοσηλεύεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου)
Την ίδια ώρα δεκάδες νέα δείγματα αποστέλνονται στο Ινστιτούτο νευρολογίας και Γενετικής για εξειδικευμένες εξετάσεις
Σε τηλεφωνική επικοινωνία η Λειτουργός Τύπου του Υπουργείου Υγείας ανέφερε ότι «Καθημερινά πολλά άτομα υποβάλλονται στις εξιδεικευμένες για να διαπιστωθεί αν ή όχι εάν νοσούν από κορωνοϊό. Τα πιο σοβαρά περιστατικά που χρήζουν νοσηλείας παραμένουν στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους των νοσοκομείων».
Πονοκέφαλο προκαλεί ωστόσο το ορφανό κρούσμα του οδηγού ταξί, όπου είναι άγνωστο το πρόσωπο το οποίο του μετέδωσε τον ιό.
Αφού όπως διαβεβαιώνει δεν ταξίδεψε στο εξωτερικό, ούτε είχε επαφή με κάποιο από τα επιβεβαιωμένα κρούσματα.
Η Διευθύντρια Τμήματος Μοριακής Ιολογίας ΙΝΓΚ ανέφερε ότι «Στην αρχή ήμασταν σε εκείνη την περίοδο που ο ιός δεν είχε εισέλθει στην Κύπρο, ήταν εκτός κυπριακού πληθυσμού και ουσιαστικά εμείς ως επιστήμονες τον περιμέναμε να έρθει από το εξωτερικό, δηλαδή να έρθει μέσω κάποιων ανθρώπων, είτε Κύπριων είτε ξένων που για διάφορους λόγους έρχονται στο νησί. Από την στιγμή που εισήλθε, είναι αναπόφευκτο ότι θα υπάρξουν κι άλλα θετικά κρούσματα».
Αρνητικά τα δείγματα από τα δύο παιδάκια
Την ίδια ώρα στο Μακάρειο Νοσοκομείο η αγωνία είχε χτυπήσει κόκκινο. Υπό νοσηλεία βρισκόταν 4χρονο αγοράκι το οποίο ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού.
Παρουσίασε πυρετό, υποβλήθηκε σε εξειδικευμένες εξετάσεις με αρνητικό αποτέλεσμα και πήρε εξιτήριο.
Ενώ στο Μακάρειο για να υποβληθεί στην εξειδικευμένη εξέταση για τον κορωνοϊό μεταφέρθηκε και δεύτερο αγοράκι.
Σε τηλεφωνική του επικοινωνία ο Διευθυντής της Παιδιατρικής του Μακάρειου Νοσοκομείου, Αβραάμ Ηλία, εξήγησε ότι «Ένα παιδί, 22 μηνών, το οποίο επισκέφθηκε την Τουρκία τις τελευταίες ημέρες και παρουσιάζει συμπτωματολογία.»
Το παιδάκι πήρε εξιτήριο ενώ τα αποτελέσματα των εξετάσεων του αναμένονται να ανακοινωθούν αργότερα από το Ινστιτούτο νευρολογίας και γενετικής.
Επί ποδός γιατροί και νοσηλευτές
Σε πλήρη εγρήγορση βρίσκονται ιατροί και νοσηλευτές σε όλη την Κύπρο για να ανταποκριθούν στην νέα πραγματικότητα του κορωνοϊού.
Με ανάρτηση στο TWITTER ο πρόεδρος της Δημοκρατίας ευχαρίστησε όλους όσοι βρίσκονται επί ποδός συμβάλλοντας στις προσπάθειες για περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.
«Αυτές τις ώρες, εκφράζω τις θερμές ευχαριστίες μου και τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη μου στους λειτουργούς Υγείας και όλους όσους εργάζονται ακούραστα και προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τον ιό που ταλαιπωρεί όλη την υφήλιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ενώ με ανακοίνωσή η Παγκύπρια Συντεχνία Νοσηλευτών απαιτεί άμεσα την εξεύρεση των κατάλληλων λύσεων για αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που θα προκύψουν.