Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Αύριο θα πραγματοποιήσουν και πάλι εκδήλωση διαμαρτυρίας για το κλείσιμο των 4 οδοφραγμάτων, στο οδόφραγμα της οδού Λήδρας, οι Τ/κ συνδικαλιστές, εκπρόσωποι οργανώσεων μελών της τ/κ συνδικαλιστικής πλατφόρμας που σήμερα αποτράπηκαν από άνδρες της δύναμης της ΟΥΝΦΙΚΥΠ να εισέλθουν στην νεκρή ζώνη για να δώσουν κόκκινα γαρύφαλλα τα οποία κρατούσαν στους αστυνομικούς της Κυπριακής Δημοκρατίας που ήταν στο σημείο ελέγχου στις ελεύθερες περιοχές.

 

Αυτή τη ώρα μια ομάδα νεαρών από διάφορες οργανώσεις και μικρότερα κόμματα βρίσκονται στο οδόφραγμα της οδού Λήδρας, όχι στη νεκρή ζώνη, και πραγματοποιούν καθιστική εκδήλωση διαμαρτυρίας.

 

Οι διαβουλεύσεις με την ΟΥΝΦΙΚΥΠ και η παραμονή των συνδικαλιστών διήρκησε περίπου δύο ώρες. 

Οι Τ/κ δεν δέχθηκαν την πρόταση της ΟΥΝΦΙΚΥΠ να πάει μόνο μια ομάδα 5 ατόμων να δώσουν τα γαρύφαλλα στους αστυνομικούς και να επιστρέψουν και  ζήτησαν από τους άνδρες της ειρηνευτικής δύναμης να το κάνουν αυτοί. 

Η απάντηση από αξιωματούχο της ΟΥΝΦΙΚΥΠ εκεί ήταν ότι δεν έχουν τέτοια δικαιοδοσία και τότε οι Τ/κ πέταξαν τα λουλούδια προς την πλευρά των αστυνομικών εντός της νεκρής ζώνης.

 

Οι διαμαρτυρόμενοι φέρονται να προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με την Ελίζαμπεθ Σπέχαρ, Ειδική Αντιπρόσωπο του ΓΓ ου ΟΗΕ και επικεφαλής της ΟΥΝΦΙΚΥΠ, αλλά αυτό δεν έγινε κατορθωτό.

Ο ΓΓ της συντεχνίας των τ/κ δασκάλων, Σενέρ Ελτζίλ απευθυνόμενος προς τους παρευρισκόμενους Τ/κ και τα τ/κ ΜΜΕ είπε ότι πριν ανοίξουν τα οδοφράγματα ήταν η «διοίκηση» στο «βορρά» που τους εμπόδιζε και ζούσαν σε μια ανοικτή φυλακή. Τώρα το κάνει η διοίκηση στο «νότο», πρόσθεσε, αναφερόμενος στην Κυβέρνηση της Δημοκρατίας.

 

Χαρακτήρισε δε την απαγόρευση από πλευράς ΟΥΝΦΙΚΥΠ να περάσουν από την νεκρή ζώνη για να δώσουν τα λουλούδια στους αστυνομικούς ως «ντροπή» και «προβοκάτσια σε μια ειρηνική εκδήλωση».

 

Υπεύθυνος για τα όσα συμβαίνουν, είπε ο κ. Ελτζίλ, είναι ο Ερσίν Τατάρ και η Τουρκία και απευθυνόμενος προς κάποιους ιδιοκτήτες καταστημάτων που ήταν εκεί τους είπε: «Πηγαίνετε τώρα στον Οζερσάι και πείτε του ότι η προβοκάτσια για το Βαρώσι έφερε αυτό».

 

Ο κ. Ελτζίλ ανέφερε επίσης ότι θα βρίσκονται κάθε μέρα εκεί, μέχρι να επαναλειτουργήσουν τα οδοφράγματα. Ωστόσο, όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, επιβεβαιωμένο είναι προς το παρόν μόνο ότι θα υπάρξει και αύριο εκ νέου συγκέντρωση T/κ συνδικαλιστών και μελών οργανώσεων και μικρών κομμάτων στο οδόφραγμα της οδού Λήδρας.

 

Στην εκδήλωση σήμερα παρευρέθηκαν η Πρόεδρος της τ/κ συντεχνίας δασκάλων, η Πρόεδρος της τ/κ συντεχνίας καθηγητών, ο Πρόεδρος της συντεχνίας των λειτουργών του Τύπου, στελέχη και μέλη άλλων συντεχνιών, οργανώσεων και μικρών κομμάτων.

Image removed.

Σημειώνεται ότι νωρίτερα σήμερα οι Τ/κ συνδικαλιστές ήθελα να αφήσουν κόκκινα γαρύφαλλα στους Ε/κ αστυνομικούς αλλά δεν τους επιτρέπεται από μέλη της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ που έχουν απαγορεύσει την είσοδο στην νεκρή ζώνη.

 

Μέλη τ/κ συνδικαλιστικών οργανώσεων και κάποιων κομμάτων βρίσκονται στο οδόφραγμα της οδού Λήδρας αλλά μέλη της ΟΥΝΦΙΚΥΠ δεν επιτρέπουν σε κανέναν να εισέλθει στην νεκρή ζώνη. Κάποιοι προσπάθησαν να εισέλθουν στην νεκρή ζώνη, βρήκαν αντίσταση, επικράτησε σύντομη ένταση και με την παρέμβαση άλλων Τ/κ που ήταν εκεί, επικράτησε η τάξη.

 

Κάποιοι Τ/κ παρευρισκόμενοι φώναζαν το σύνθημα «Η ειρήνη στην Κύπρο δεν μπορεί να εμποδιστεί». Λόγω της άρνησης της ΟΥΝΦΙΚΥΠ να επιτρέψει σε μια ομάδα συνδικαλιστών να εναποθέσουν τα γαρύφαλλα στους Ε/κ αστυνομικούς που βρίσκονταν στα κιγκλιδώματα, οι Τ/κ φώναζαν «Shame on you» και «UN forces out of Cyprus».

 

Προηγήθηκε ένταση μεταξύ «αστυνομικών» και μελών της ΟΥΝΦΙΚΥΠ   όταν οι πρώτοι έσπρωχναν διώχνοντας άνδρες τς ΟΥΝΦΙΚΥΠ που βρισκόταν στο υπόστεγο που οδηγεί στο τ/κ σημείο ελέγχου λέγοντάς τους ότι δεν είναι δικαιοδοσία τους και είναι «έδαφος της τδβκ», εννοώντας το ψευδοκράτος.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Σημειώνεται δε ότι, η ΟΥΝΦΙΚΥΠ σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι, μη εξουσιοδοτημένες δραστηριότητες στη νεκρή ζώνη απαγορεύονται αυστηρά και καλεί τους διαδηλωτές να απόσχουν από οποιεσδήποτε ενέργειες διαταράσσουν τη δημόσια τάξη.

 

Ενόψει της νέας εκδήλωσης διαμαρτυρίας στο οδόφραγμα της οδού Λήδρας, τη Δευτέρα, ο Εκπρόσωπος της ΟΥΝΦΙΚΥΠ Αλίμ Σιντίκ δήλωσε ότι η ασφάλεια των πολιτών είναι η πιο σημαντική μας προτεραιότητα.

 

Αν και η ΟΥΝΦΙΚΥΠ υποστηρίζει το δικαίωμα σε ειρηνικές διαδηλώσεις, οι μη εξουσιοδοτημένες δραστηριότητες στη νεκρή ζώνη απαγορεύονται αυστηρά, λέει.

 

«Καλούμε όλους τους διαδηλωτές να απόσχουν από οποιεσδήποτε ενέργειες οι οποίες διαταράσσουν τη δημόσια τάξη» προσθέτει ο κ. Σιντίκ.

 

Λέει τέλος ότι «η ειρηνευτική δύναμη έχει ενισχύσει την παρουσία της επί του εδάφους και συντονίζει τις ενέργειές της στενά με τις δύο πλευρές για τη διατήρηση της ειρήνης».

Image removed.

Image removed.

Βίντεο από την ένταση μικρής έκτασης που σημειώθηκε νωρίτερα:

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

*Φωτογραφίες mattpress