«Επικοινώνησα σήμερα με τον Τ/κ ηγέτη κ. Ακιντζί, όπου του μετέφερα την έντονη ανησυχία της πλευράς μας για την οργανωμένη και αυξανόμενη παράνομη ροή μεταναστών στην Κυπριακή Δημοκρατία, τονίζοντας παράλληλα πως θα πρέπει να ληφθούν μέτρα αποτροπής του εν λόγω φαινομένου», ανέφερε ο κ. Αναστασιάδης.
Πάντως ο Μουσταφά Ακιντζί, σε δηλώσεις στην κατεχόμενη Λευκωσία, εμφανίστηκε έντονα ενοχλημένος από τις αναφορές του Προέδρου της Δημοκρατίας και απέρριψε ενδεχόμενες ευθύνες του κατοχικού καθεστώτος.
«Λες κι εμείς τους καθοδηγούμε. Με δύο τρόπους περνούν στην άλλη πλευρά. Μια ομάδα έφτασε με σκάφος στο Παραλίμνι το πρωί. Είτε πάνε απευθείας στο νότο είτε έρχονται σε εμάς κι από εμάς μέσω παράνομων διόδων, μέσω παράνομων περιοχών, περνάνε στην άλλη πλευρά. Κάποιοι μένουν εδώ, κάποιοι στέλνονται πίσω στην Τουρκία. Αλλά μίλησε λες κι εμείς εδώ οργανωμένα τους στέλνουμε σε αυτούς», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ακιντζί.
Ο Μουσταφά Ακιντζί μιλούσε μετά από συνάντηση που είχε καταστηματάρχες της κατεχόμενης Λευκωσίας, και χαρακτήρισε ως λάθος και το προσωρινό κλείσιμο των τεσσάρων οδοφραγμάτων.
Νωρίτερα είχε συνάντηση με την ειδική αντιπροσωπο του γενικού γραμματέα Ελίζαμπεθ Σπέχαρ, με την οποία συζήτησε το θέμα.
Πάντως τις επόμενες ώρες δεν αποκλείεται η περαιτέρω ενίσχυση των μέτρων αστυνόμευσης στα οδοφράγματα, για αντιμετώπιση των αυξημένων μεταναστευτικών ροών κυρίως προσώπων αφρικανικής καταγωγής από τα κατεχόμενα προς τις ελεύθερες περιοχές.
Ο Υπ. Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξεως Γιώργος Σαββίδης δήλωσε ότι «Αν χρειαστεί να υπάρξει αυξημένη αστυνόμευση για διευκόλυνση της διακίνησης ή των ελέγχων που απαιτούνται».
Το μεταναστευτικό θα είναι μεταξύ των θεμάτων που θα απασχολήσουν την αυριανή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου.
Θα συζητηθούν, επίσης, οι τουρκικές μεθοδεύσεις στην Αμμόχωστο αλλά και τα μέτρα για αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Μάλιστα για τον σκοπό αυτό στην συνεδρίαση θα συμμετάσχει και ο Υπουργός Υγείας, Κωνσταντίνος Ιωάννου.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο προσωρινό κλείσιμο τεσσάρων οδοφραγμάτων, η οποία προκαλεί ακόμα αντιδράσεις.
Τα οδοφράγματα σε Δερύνεια, Οδό Λήδρας, Αστρομερίτη και Λεύκα, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα παραμείνουν κλειστά μέχρι και τη Δευτέρα, όταν και θα συνέλθει το Υπουργικό Συμβούλιο και αφού προηγηθεί την ίδια μέρα συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής.
Ως πιθανότερο ενδεχόμενο θεωρείται η ανανέωση του μέτρου για αναστολή λειτουργίας των τεσσάρων σημείων διέλευσης για άλλες επτά ημέρες.
Την ίδια ώρα στις Βρυξέλλες οι ευρωβουλευτές του ΑΚΕΛ Γιώργος Γεωργίου και Νιαζί Κιζίλγιουρεκ, με ερώτηση που κατέθεσαν προς την Κομισιόν, έθεσαν ζήτημα μονομερούς απόφασης της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας για προσωρινό κλείσιμο οδοφραγμάτων ως μέτρο κατά του κορωνοϊού.
Ακολούθησε ανακοίνωση των ευρωβουλευτών του ΔΗΣΥ Λευτέρη Χριστοφόρου και Λουκά Φουρλά, με την οποία χαρακτήρισαν παραπλανητικό το περιεχόμενο της ερώτησης των Ευρωβουλευτών του ΑΚΕΛ, το οποίο αποπροσανατολίζει από τη συνεχιζόμενη παράνομη κατοχή και την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Κυπρίων πολιτών.