Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Νέο υπό διερεύνηση περιστατικό κορωνοϊού, και το σοβαρότερο που έχει αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής η Κύπρος, νοσηλεύεται στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού. 

Πρόκειται για άνδρα ασιατικής καταγωγής, κάτοικο Κύπρου, ο οποίος στις 25 Φεβρουαρίου επέστρεψε από το Μιλάνο, όπου βρισκόταν για περίπου ένα μήνα και πιθανό να ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα. 

Σύμφωνα με ανάρτηση του Υπουργού Υγείας, Κωνσταντίνου Ιωάννου, στο Twitter και το Facebook, ο άνδρας βρισκόταν υπό περιορισμό και λάμβανε μέτρα προστασίας, στη βάση των οδηγιών του Υπουργείου Υγείας. 

«Παρουσίασε πυρετό και γι αυτό μετέβη στο Νοσοκομείο. Εισήχθη στο θάλαμο αρνητικής πίεσης του Νοσοκομείου Λεμεσού και ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται από τα σχετικά πρωτόκολλα. Δύο άτομα με τα οποία ήρθε σε επαφή τέθηκαν σε απομόνωση, εν αναμονή των αποτελεσμάτων από το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο Tweet του Υπουργού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, το εν λόγω περιστατικό θεωρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες το σοβαρότερο που χειρίστηκαν μέχρι στιγμής, λόγω του γεγονότος ότι ο ασθενής παρουσιάζει υψηλό πυρετό, κάτι που δεν εμφάνιζαν τα προηγούμενα ύποπτα περιστατικά που ελέγχθηκαν και αποδείχθηκαν αρνητικά. 

Ωστόσο, η γενικότερη κατάσταση της υγείας του άνδρα δεν εμπνέει καμία ανησυχία στους γιατρούς, ενώ τα αποτελέσματα των εξειδικευμένων εξετάσεων, που θα καταδείξουν εάν έχει προσβληθεί από τον COVID-19, κατά πάσα πιθανότητα θα εκδοθούν αύριο Τρίτη. 

Την ίδια ώρα, η Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης του Υπουργείου Υγείας, που παρακολουθεί ανελλιπώς την κατάσταση που διαμορφώνεται διεθνώς, ανακοίνωσε σήμερα ότι πλέον θα υποβάλλονται σε έλεγχο όσοι καταφθάνουν στην Κύπρο από όλες τις περιοχές της Βόρειας Ιταλίας. 

«Ατομα που ταξίδεψαν στις περιοχές αυτές καλούνται να λαμβάνουν μέτρα κατ' οίκον περιορισμού και να αποφεύγουν τις κινήσεις τους, να αυτοεξετάζονται, και σε περίπτωση που εμφανίσουν συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πυρετός, βήχας ή δύσπνοια) σε περίοδο 14 ημερών από την επιστροφή τους, να παραμένουν στο σπίτι και να επικοινωνούν άμεσα με το 24ωρης λειτουργίας τηλεφωνικό κέντρο 1420», επισημάνει η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας.

Οι ίδιες οδηγίες ισχύουν και για όσους καταφθάνουν από την Νότιο Κορέα, το Ιράν, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. 

Οι αρμόδιοι απευθύνουν, παράλληλα, δραματική έκκληση προς όλους όσοι επιστρέφουν από τις εν λόγω περιοχές να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να φερθούν υπεύθυνα, αυτοπεριοριζόμενοι και ενημερώνοντας τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς εγκυμονεί πάντα ο κίνδυνος λόγω απερισκεψίας και μη συμμόρφωσης με τις οδηγίες του Υπουργείου, να γίνουν η αιτία εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού και στην Κύπρο.