«Είπα στον Πούτιν: 'Τι κάνετε εκεί κάτω; Αν θέλετε να εγκαταστήσετε μία βάση, κάντε το, αλλά φύγετε από τον δρόμο μας. Αφήστε μας πρόσωπο με πρόσωπο με το (συριακό) καθεστώς», δήλωσε ο Ερντογάν σε ομιλία του από την Κωνσταντινούπολη, ενώ υπογράμμισε ότι οι συριακές δυνάμεις «θα πληρώσουν το τίμημα» των επιθέσεών τους εναντίον του τουρκικού στρατού.
Εξάλλου ο Τούρκος πρόεδρος προειδοποίησε ότι η χώρα του «δεν μπορεί να αντιμετωπίσει» ένα νέο κύμα προσφύγων από τη Συρία και επεσήμανε ότι θα αφήσει τα σύνορα με την Ευρώπη ανοικτά, επικρίνοντας την ΕΕ ότι δεν βοήθησε επαρκώς την Άγκυρα να αντιμετωπίσει το μεταναστευτικό βάρος.
«Δεν θα κλείσουμε τις πόρτες», υπογράμμισε ο Ερντογάν, λέγοντας ότι ήδη 18.000 μετανάστες έχουν περάσει τα σύνορα με την Ευρώπη από χθες, κάτι που δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.
Ο εκβιασμός Ερντογάν δεν θα περάσει
Διπλό μήνυμα προς την Τουρκία ότι η Ελλάδα θωρακίζει τα σύνορά της και ότι δεν θα μετατραπεί σε αποθήκη ψυχών και χώρο διέλευσης, έστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του "Σκάι". «Ο εκβιασμός του Ερντογάν δεν πρόκειται να περάσει» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να αντιμετωπίσει τη νέα κατάσταση όπως διαμορφώνεται στα σύνορα με την Τουρκία σε ξηρά και θάλασσα, αλλά και τη στάση του Έλληνα πρωθυπουργού.
«Σε αντίθεση με ότι έγινε στο παρελθόν, δεν θα ανεχθούμε παράνομες εισόδους. Εμείς, θωρακίζουμε τα σύνορά μας. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει η Ελλάδα αποθήκη ψυχών. Δεν θα επιτρέψουμε, να μετατραπεί η Ελλάδα από χώρα σε χώρο διέλευσης» επισήμανε.
Πρόσθεσε δε, ότι όσοι βρίσκονται στα σύνορα του Έβρου δεν προέρχονται από το Ιντλίμπ και ότι στην πλειοψηφία τους δεν είναι Συριακής καταγωγής, αλλά είναι άλλοι πληθυσμοί που φιλοξενούνται σήμερα στην Τουρκία, τους οποίους, όπως είπε, θέλει να μας τους ξεφορτώσει. «Δεν θα το επιτρέψουμε. Δεν θα αφήσουμε να γίνει η Ελλάδα, χώρα transit, όπως το 2015» κατέληξε.