Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Λίγες ώρες μετά το θετικό μήνυμα που εισέπραξε η Ελλάδα από το άτυπο Eurogroup της Λευκωσίας, ο πρωθυπουργός δήλωσε στην αμερικανική εφημερίδα ότι τα επώδυνα μέτρα θα ήταν καλύτερο να μοιραστούν σε τέσσερα χρόνια, δηλαδή έως το 2016. Σε ερώτηση, μάλιστα, γιατί η τρόικα να δώσει παραπάνω χρονικό περιθώριο, αφού δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι, ο κ. Σαμαράς τονίζει πως οι αριθμοί δίνουν τις απαραίτητες απαντήσεις. «Χθες είδαμε τη στατιστική απόδειξη πως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οι δαπάνες έπεσαν κατά 17,5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσ

ι. Κάνουμε βήματα που δείχνουν ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει στην Ελλάδα. Μειώσαμε τους μισθούς όλων όσοι συμμετέχουν στην πολιτική, από τον πρόεδρο στον πρωθυπουργό και τους βουλευτές. Κόψαμε δαπάνες που έχουν να κάνουν με τη Βουλή. Όλοι γνωρίζουν ότι είμαστε σοβαροί», σύμφωνα με τον Αντώνη Σαμαρά.

Παράλληλα, ο κ. Σαμαράς αποκάλυψε ότι ζήτησε από τον επικεφαλής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι να ενισχύσει τη ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας. «Είναι προαπαιτούμενο για εμάς να ξεκινήσουμε την πολυαναμενόμενη ανάκαμψη. Χωρίς ρευστότητα δεν μπορείς να δώσεις χρήμα στις μικρές, μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις μέσω των τραπεζών και δεν μπορείς να επιτρέψεις στο σύστημα να αναπνεύσει», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Όσον αφορά στο τι πρότεινε στον Μάριο Ντράγκι, ο Αντώνης Σαμαράς δήλωσε πως «του προτείναμε διάφορα πράγματα: Η ΕΚΤ παρέχει ρευστότητα, είτε μέσω ομολόγων είτε μέσω του Μηχανισμού Έκτακτης Ρευστότητας. Άλλες χώρες έχουν πρόσβαση στις αγορές, ενώ η Ελλάδα όχι. Για το λόγο αυτό, πρέπει να λάβουμε ρευστότητα μέσω της ΕΚΤ».

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Οικονομικών αποτιμά ως θετικά τα μηνύματα του Eurogroup, όπου οι Ευρωπαίοι και κυρίως οι «δορυφόροι» της Γερμανίας άνοιξαν το θέμα της επιμήκυνσης. Ωστόσο, ο χρόνος πιέζει αφόρητα, καθώς μέσα στο επόμενο δεκαήμερο πρέπει οπωσδήποτε να έχει κλείσει το πακέτο των 11,7 δισ. ευρώ. «Ο στόχος είναι να υπάρξει συμφωνία για όλα στη σύνοδο κορυφής. Μέτρα, πολιτική διαπραγμάτευση, εκταμίευση δόσης, επιμήκυνση. Πρέπει να έχουμε τελειώσει τα πάντα μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου», δηλώνει από πλευράς του ο Γιάννης Στουρνάρας.

Ευρωπαίοι ηγέτες και αξιωματούχοι πλέον συνεχίζουν σε όλους τους τόνους να δηλώνουν έτοιμοι να βοηθήσουν την Ελλάδα, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι θα τηρήσει όσα έχει δεσμευτεί. «Σαφώς και θέλω την Ελλάδα στην Ευρωζώνη, αλλά η Αθήνα πρέπει να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της», δηλώνει στη Deutsche Welle ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ενώ ο επίσης Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε εκφράζει μέσω της κυριακάτικης Frankfurter Allgemeine την ελπίδα ότι θα υπάρξουν θετικές ειδήσεις για όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, εν μέσω έντονης λαϊκής δυσαρέσκειας σε Πορτογαλία και Ισπανία.

Υπό το πρίσμα αυτό, και ο πρωθυπουργός, εκτός του θέματος της παράτασης του ελληνικού προγράμματος, εμφανίστηκε βέβαιος για την έγκριση των μέτρων από τη Βουλή («θα ψηφιστούν, διότι όλοι μας έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η υπ. αριθμόν 1 προϋπόθεση για το μέλλον της χώρας είναι η παραμονή της στο ευρώ»), ωστόσο εξέφρασε την ανησυχία του για τις κοινωνικές επιπτώσεις σε περίπτωση που δεν υπάρξει «φως στο τέλος του τούνελ».