Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στο Μόναχο μεταβαίνει την Παρασκευή ο Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Χριστοδουλίδης, για να συμμετάσχει, κατόπιν πρόσκλησης, στην ομώνυμη Διάσκεψη για την Ασφάλεια, που θα πραγματοποιηθεί από τις 14 μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΞ, η Διάσκεψη του Μονάχου πραγματοποιείται σε ετήσια βάση από το 1963 και αποτελεί το μεγαλύτερο διεθνές φόρουμ για θέματα παγκόσμιας πολιτικής στον τομέα της ασφάλειας.

Στις εργασίες της συμμετέχουν κάθε χρόνο Αρχηγοί Κρατών και Κυβερνήσεων, Υπουργοί Εξωτερικών και Άμυνας, Επικεφαλής και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι Διεθνών Οργανισμών και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, εμπειρογνώμονες, αναλυτές και ακαδημαϊκοί, ειδικοί σε θέματα ασφάλειας, συνεργασίας και διαχείρισης παγκόσμιων προκλήσεων.

Προστίθεται ότι στις εργασίες της φετινής Διάσκεψης αναμένεται να συμμετάσχουν 30 Αρχηγοί Κρατών και Κυβερνήσεων καθώς και πέραν των 100 Υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας από διάφορες χώρες ανά το παγκόσμιο.

Μεταξύ των θεμάτων που θα απασχολήσουν τη Διάσκεψη περιλαμβάνονται, η ευρωπαϊκή συνεργασία στους τομείς ασφάλειας, άμυνας και ανάπτυξης δυνατοτήτων, η διαχείριση σύγχρονων προκλήσεων και απειλών, η Διατλαντική συνεργασία, η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και η διασύνδεσή τους με τον τομέα της ασφάλειας, όπως επίσης η καταπολέμηση της τρομοκρατίας και η κυβερνοασφάλεια.

Στο περιθώριο της Διάσκεψης, ο κ. Χριστοδουλίδης θα πραγματοποιήσει αριθμό διμερών επαφών και συναντήσεων, μεταξύ άλλων, με τον Ευρωπαίο Επίτροπο για θέματα Προϋπολογισμού και Διοίκησης, με την Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Άμυνας του Λιβάνου, με τους ομολόγους του της Αλβανίας, της Ισπανίας, του Ιράκ και του Κουβέιτ, με την Υπουργό Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης της Σερβίας, τον Υφυπουργό Εξωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς και με αξιωματούχους διεθνών οργανισμών και μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Στο Μόναχο για να συμμετάσχει στη Διάσκεψη για την Ασφάλεια, η οποία πραγματοποιείται από τις 14 μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου και ο Υπουργός Άμυνας, Σάββας Αγγελίδης΄.

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Άμυνας, στο πλαίσιο της Διάσκεψης ο κ. Αγγελίδης θα έχει επίσης σειρά επαφών και διμερών συναντήσεων με τους ομολόγους του της Πορτογαλίας και του Μαυροβουνίου, με την Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Άμυνας του Λιβάνου, καθώς και με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Άμυνας της Κροατίας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η ετήσια Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια είναι ένα από τα σημαντικότερα φόρουμ ανά το παγκόσμιο για συζήτηση θεμάτων Άμυνας, Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής. Σε αυτή συμμετέχουν αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, Υπουργοί Εξωτερικών και Άμυνας, καθώς και αξιωματούχοι Διεθνών Οργανισμών  και άλλες σημαίνουσες προσωπικότητες με ρόλο και εξειδίκευση σε θέματα ασφάλειας. 

 

Στην ημερήσια διάταξη της φετινής Διάσκεψης, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται θέματα κυβερνοασφάλειας και καταπολέμησης της τρομοκρατίας, η ενεργειακή ασφάλεια, η κλιματική αλλαγή και θέματα παγκόσμιας υγείας και οι επιπτώσεις τους στη διεθνή ασφάλεια, ο ρόλος των γυναικών στους τομείς της ειρήνης και της ασφάλειας, η ευρώ-ατλαντική συνεργασία  και οι εξελίξεις στον Αραβικό κόσμο.