Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ο Δήμος Λευκωσίας ανακοίνωσε τον τερματισμό των εργασιών στο ιστορικό καφενείο στην Πύλη Πάφου λόγω της έντονης παρενόχλησης από τον τουρκικό κατοχικό στρατό. Ο Δήμαρχος Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ανέφερε ότι περίμενε περισσότερη στήριξη από τα ΗΕ. Την ίδια ώρα που η ΟΥΝΦΙΚΥΠ βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενους και από τις δύο πλευρές ώστε να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα. 

Ο Δήμαρχος της Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης σε τηλεφωνική του επικοινωνία στον ΑΝΤ1 στην εκπομπή «Μέρα Μεσημέρι» ανέφερε ότι προς το παρόν στάδιο, ζητήθηκε από τον εργολάβο και τους εργαζόμενους του Δήμου να αποχωρήσουν από την περιοχή και να διακόψουν τις εργασίες μέχρι τουλάχιστον να υπάρξουν άλλες διευθετήσεις. 

«Οι αρμόδιοι θα συζητήσουν με τα ΗΕ και αναμένουμε το αποτέλεσμα αυτής της συζήτησης», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Γιωρκάτζης νωρίτερα σήμερα υπήρχαν ορισμένοι τουρκοκύπριοι εργάτες στην πρόσοψη του συγκεκριμένου καφενείου. 

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος εξήγησε ότι εδώ και ένα με ενάμιση χρόνο εντοπίστηκε πως η πιθανότητα να καταρρεύσει το εν λόγω κτήριο είναι μεγάλη και χρήζει άμεσης  συντήρησης και αναστύλωσης, εφόσον ο δρόμος χρησιμοποιείται από πολλούς πεζούς.

«Θεωρούμε ότι πρέπει να τοποθετηθούν υποστυλώματα για να μειωθεί η επικινδυνότητα του», όπως δήλωσε

χαρακτηριστικά.

Έπειτα πρόσθεσε πως λόγο της σοβαρότητας της κατάστασης αναγκάστηκε ο Δήμος Λευκωσίας να επέμβει, σε συνεννόηση πάντα με τα ΗΕ, από τα οποία αναμενόταν περισσότερη στήριξη.

«Είναι λίγο απογοητευτική η στάση που κράτησαν τα ΗΕ, περίμενα περισσότερη στήριξη, την οποία μέχρι στιγμής δεν είχαμε. Ευελπιστώ ότι οι συζητήσεις θα αποδώσουν.», είπε καταλήγοντας ο κ. Γιωρκάτζης.

Σε επαφή με ενδιαφερόμενους και στις δυο πλευρές η ΟΥΝΦΙΚΥΠ για Spitfire

Η ΟΥΝΦΙΚΥΠ συνεχίζει ενεργώς να περιπολεί στην ευαίσθητη περιοχή γύρω από το καφενείο Spitfire και παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις επί του εδάφους, ανέφερε σε δηλώσεις του ο εκπρόσωπος Τύπου της ειρηνευτικής δύναμης των ΗΕ στην Κύπρο, Αλίμ Σιντίκ.

Σύμφωνα με τον κ. Σιντίκ, η ΟΥΝΦΙΚΥΠ «βρίσκεται σε επαφή με τους ενδιαφερόμενους και στις δυο πλευρές και στο υψηλότερο επίπεδο για να υπάρξει μια ειρηνική διευθέτηση και να αποφευχθούν οι εντάσεις». 

 

Στη συνέχεια επισήμανε την αναγκαιότητα όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να εργαστούν εποικοδομητικά με την ΟΥΝΦΙΚΥΠ ούτος ώστε να λυθεί το ζήτημα το συντομότερο δυνατόν και κάλεσε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να αναστείλουν κάθε δραστηριότητα μέσα και γύρω από το καφενείο Spitfire.

Ο Δήμος Λευκωσίας ανακοίνωσε μέσω λογαριασμού του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι οι εργασίες στη Πύλη Πάφου στην νεκρή ζώνη για καθαρισμό του ιστορικού καφενείου «Spitfire» διακόπτονται. 

Ο λόγος που υποχρεούται ο Δήμος να αναστείλει τις εργασίες και να αποσύρει τα συνεργεία από τον χώρο δεν είναι άλλος πέραν των συνεχών παρενοχλήσεων από τον τουρκικό στρατό κατοχής.

Ο Δήμος Λευκωσίας δεν δίστασε να εκφράσει την απογοήτευση του για τα ΗΕ, τα οποία παρά τις συζητήσεις που είχαν το τελευταίο διάστημα δεν κατάφεραν να προσφέρουν την απαραίτητη προστασία στα συνεργία του.

«Λυπούμαστε, γιατί τα Ηνωμένα Έθνη, παρά τις συζητήσεις που είχαμε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, δεν κατόρθωσαν να προσφέρουν την απαιτούμενη προστασία στα συνεργεία του εργολάβου μας, ούτως ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα στις αναγκαίες εργασίες για να αποτραπεί η κατάρρευση του κτηρίου» όπως ανέφερε στην ανακοίνωση του.

Στη συνέχεια εξέβρασε τη λύπη του σχετικά με το ότι η καλή συνεργασία που υπάρχει με τους Τουρκοκύπριους στο πλαίσιο του Ενιαίου Ρυθμιστικού Σχεδίου Λευκωσίας (Nicosia Master Plan), δεν απέτρεψε τις επεμβάσεις και παρενοχλήσεις του τουρκικού κατοχικού στρατού.

Υπενθυμίζεται ότι χθες Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου Τούρκοι αξιωματικοί βρέθηκαν στο σημείο που βρίσκεται το ιστορικό καφενείο και ζήτησαν από τους εργάτες του Δήμου να διακόψουν τις εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης του Δήμου, γιατί κατά τους ίδιους ο χώρος βρίσκεται στα κατεχόμενα.

Στο σημείο είχαν σπεύσει άμεσα μέλη της ΟΥΝΦΙΚΥΠ ούτως ώστε να αποκλιμακώσουν την κατάσταση και να διατηρηθεί ψυχραιμία και από τις δύο πλευρές. 

Δημοσίευμα της 'Κίπρις' κάνει αναφορά στο θέμα του κτηρίου 'Spitfire'

Η τουρκουπριακή εφημερίδα "Κίπρις" σε σημερινό της δημοσίευμα αναφέρεται σε ισχυρισμούς σε δημοσίευμα του παράνομου Μπαϊράκ, σύμφωνα με τους οποίους οι Ελληνοκύπριοι παραβίασαν τα "σύνορα" του ψευδοκράτους στην περιοχή της Πύλης Κερύνειας, στην Λευκωσία, επεμβαίνοντας σε κτίριο που είναι γνωστό ως “Spitfire”.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το "τμήμα αρχαιοτήτων και μουσείων," ο "δήμος" κατεχόμενης Λευκωσίας και ο στρατός σχεδίαζαν την επιδιόρθωση των ζημιών του κτιρίου που θεωρείται ιστορικό κτίριο και λόγω του γεγονότος ότι το κτίριο γειτνιάζει της νεκρής ζώνης ενημερώθηκαν τα Ηνωμένα Έθνη, αλλά προτού προλάβουν οι "αρχές" να κάνουν οτιδήποτε επενέβη η ελληνοκυπριακή πλευρά, με τα Ηνωμένα Έθνη να παραμένουν θεατές σε αυτήν την ούτω καλούμενη παραβίαση.

Όπως αναφέρεται, οι "αρχές" διαπίστωσαν ότι οι Ελληνοκύπριοι κατεδάφισαν ένα τμήμα του κτιρίου και «έκλεψαν» κάποια υλικά συμπεριλαμβανομένης και της ταμπέλας του.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ελληνοκυπριακή πλευρά έστειλε και στρατιώτες στην νεκρή ζώνη απέναντι από το κτίριο, αλλά τελικά τους απέσυρε μετά από ενέργειες της τουρκοκυπριακής πλευράς.