Ο αριθμός των νεκρών από τον νέο κορωνοϊό πλησιάζει τους 500 ενώ τα επιβεβαιωμένα κρούσματα φτάνουν τις 25 χιλιάδες, με περισσότερους από 1000 να έχουν αποθεραπευτεί.
Οι αρχές της Ουχάν διεξάγουν αγώνα δρόμου για να μετατρέψουν οκτώ επιπλέον κτίρια, περιλαμβανομένων κλειστών γηπέδων, εκθεσιακών και αθλητικών κέντρων σε πρόχειρα νοσοκομεία.
Από τις διακοπές στην απομόνωση
Σε καραντίνα ευρίσκονται περισσότεροι από τρεις χιλιάδες επιβάτες σε ιαπωνικό κρουαζιερόπλοιο που είναι από χθες αγκυροβολημένο ανοιχτά της Γιοκοχάμα.
Οι υγειονομικές αρχές της χώρας επιβεβαίωσαν ότι μέχρι στιγμής τουλάχιστον 10 επιβάτες έχουν προσβληθεί από τον ιό και μεταφερθεί σε νοσοκομεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από τους ανθρώπους πάνω στο πλοίο να μείνουν μέσα στις καμπίνες τους ώστε να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για την πρόληψη της μόλυνσης και θα συνεχίσουμε με τη διαδικασία της καραντίνας στο πλοίο.
Συναγερμός έχει σημάνει παράλληλα και σε κρουαζιερόπλοιο με 2000 επιβαίνοντες στο Χογκ Κογκ.
Οι αρχές της Ταιβάν απαγόρευσαν χθες την είσοδό του πλοίου σε λιμάνι της χώρας, αφού τρεις επιβάτες που είχαν ταξιδέψει με το πλοίο μεταξύ 19 και 24 Ιανουαρίου προσβλήθηκαν από τον κορωνοϊό.
Ενώ 30 μέλη του πληρώματος, που είχαν επαφή μαζί τους, παρουσίασαν τις τελευταίες μέρες συμπτωματολογία του ιού.
«Πράγματι πάντα απολυμαίνουμε τους εαυτούς μας και φοράμε μάσκα μέσα στο κρουαζιερόπλοιο. Θα φορέσουμε μάσκα και μετά από τα γεύματα», όπως δήλωσε μέλος του πληρώματος.
Οι αρχές του Χογκ Κογκ δεν θα επιτρέψουν σε κανέναν να αποβιβαστεί από το κρουαζιερόπλοιο χωρίς την άδεια τους.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για το προφίλ των θυμάτων του κορωνοιού, έδωσε στη δημοσιότητα η Εθνική Επιτροπή Υγείας της Κίνας .
Από τους 490 ανθρώπους που έχουν πεθάνει, το 80% ήταν ηλικίας άνω των 60 ετών, ενώ πέραν του 75% είχαν προβλήματα υγείας. Με το πρώτο θύμα του νέου κινεζικού ιού να έχει το αντιπροσωπευτικό προφίλ των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους από αυτήν την ιογενή πνευμονία.
Το πρώτο κρούσμα καταγράφηκε στις 8 Δεκεμβρίου. Δύο μήνες μετά, γιατροί και νοσηλευτές συνεχίζουν τον αγώνα μέσα στα νοσοκομεία, μακριά από τις οικογένειές τους.
Συγκινεί η συνομιλία νοσοκόμας από τη πόλη Ζουκού στην Κίνα μαζί με την κόρη της, η οποία λέει στη μαμά της πως της λείπει.
«Η μαμά παλεύει με τα τέρατα. Θα επιστρέψω σπίτι όταν κερδίσουμε τη μάχη ενάντια στον ιό» απάντησε χαρακτηριστικά η μαμά – νοσοκόμα.
Ούτε να αγκαλιάσει το κοριτσάκι της δεν μπορεί, για λόγους προστασίας. Την χαιρετά με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψει κοντά της με την εξάλειψη του κορωνοϊού.
Στο μεταξύ ανησυχία προκαλεί η διαπίστωση ότι έγκυες που έχουν μολυνθεί με τον νέο κορωνοϊό μπορεί να τον μεταδώσουν στο παιδί τους. Σύμφωνα με γιατρούς στο Νοσοκομείο Παίδων της Ουχάν, ασθενής που είχε προσβληθεί από τον κορωνοϊό, γέννησε στις 2 Φεβρουαρίου, και 30 ώρες μετά, το νεογέννητο βρέθηκε θετικό στον ιό.