Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών σε μια λιτή ανακοίνωση του, την οποία μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο TASS , δηλώνει ότι « η Ρωσία είναι προσηλωμένη στην αυστηρή τήρηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει».
«Με τη Ρωσία υπογράψαμε συμφωνίες. Αν η Ρωσία σέβεται τις συμφωνίες αυτές, τότε θα κάνουμε το ίδιο. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή, η Ρωσία δεν τις σέβεται», δήλωσε ο Ερντογάν, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Anadolu.
Η σπάνια αυτή κριτική του Τούρκου προέδρου προς τη Ρωσία έγινε μετά την ανακατάληψη από τον συριακό στρατό της Μααρέτ αλ Νούμαν, μιας στρατηγικής σημασίας πόλης στην επαρχία Ιντλίμπ της Συρίας, έπειτα από μήνες βομβαρδισμών.
Υπενθυμίζεται ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν είχε συναντηθεί στο Σότσι με τον Τούρκο Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν με θέμα συζήτησης την κατάσταση που επικρατεί στη Συρία και την στρατιωτική επιχείρηση που πραγματοποίησε η Τουρκία στα βόρεια της χώρας.
Ο Ερντογάν κατηγόρησε τη Ρωσία ότι δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τις συμφωνίας της Αστάνα και του Σότσι για τη συριακή διαμάχη.
«Τις τελευταίες ημέρες έχουν αυξηθεί οι επιθέσεις από την πλευρά της (σ.σ. συριακής) κυβέρνησης, που βασίζεται στη στήριξη της Ρωσίας. Επί του παρόντος, η Ρωσία δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της υπό τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν στην Αστάνα και το Σότσι. Η υπομονή μας τελειώνει και έχουμε πει στη Ρωσία ότι αν δεν σταματήσουν οι βομβαρδισμοί, θα κάνουμε αυτό που θεωρούμε αναγκαίο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ερντογάν.