Από το Διδυμότειχο μέχρι την Πάνω Δευτερά ταξίδεψε η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Ελεούσης της Κυκκώτισσας, προς τιμήν του Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής Ησαϊα, ο οποίος άγει αύριο τα ονομαστήριά του, ημέρα του Αγίου Ησαϊα του κτήτορος της Ιεράς Μονής Κύκκου.
Την εικόνα συνόδευσε μέχρι την Κύπρο ο Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Δαμασκηνός, ενώ την υποδέχθηκε κατά τον εσπερινό ο Μητροπολίτης Ησαΐας.
Πλήθος πιστών έσπευσε να προσκυνήσει, στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, στην Πάνω Δευτερά.
Η εικόνα αποτελεί τεχνοτροπία του αγιογράφου Τορνάρου και παρουσιάζει τη Μονή και την Μορφή της Παναγίας του Κύκκου, καθώς και διάφορες σκηνές από την ιστορία ευρέσεως της εικόνας.
Η παράδοση θέλει να παρέλαβε την εικόνα ένας μοναχός, ονόματι Ησαΐας, σώζοντας πρώτα τον ηγεμόνα του Βυζαντίου Βουτομίτη και ακολούθως την κόρη του αυτοκράτορα Αλέξιου.
Ο Αλέξιος, μάλιστα, προσπάθησε να ξεγελάσει τον καλόγερο καλώντας τον να διαλέξει ανάμεσα στην πρωτότυπη εικόνα και ένα πιστό αντίγραφό της.
Ωστόσο όραμα με την Παναγία, του εξήγησε πως η αυθεντική εικόνα ήταν εκείνη στην οποία θα καθόταν μία μέλισσα.
Οι πιστοί που βρέθηκαν σήμερα στον εσπερινό, προσευχήθηκαν για υγεία και ευημερία.
Αύριο, εορτή του Αγίου Ησαΐα, θα τελεστεί πολυαρχιερατικό συλλείτουργο.