Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο AHaber, ο Τούρκος Πρόεδρος τόνισε μάλιστα ότι:
«Με αυτές τις συμφωνίες θα έχουν προστατευτεί τα δικαιώματα της Τουρκίας και της Λιβύης στην Μεσόγειο. Δείξαμε ξεκάθαρα πως δεν θα επιτρέψουμε μονομερείς ενέργειες εναντίον της Τουρκίας. Και στην πρόσφατη σύνοδο του ΝΑΤΟ εγώ και το επιτελείο μου το είπαμε στον Μητσοτάκη και στο επιτελείο του. Εκείνοι έχουν κάποιες προσδοκίες.
Είπαμε ότι εμείς τα κάνουμε όλα στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου. Θα συνεχίσουμε και από δω και πέρα να κάνουμε βήματα στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου. Αυτοί που μπαίνουν σε διαμοιρασμό της ανατολικής Μεσογείου αγνοώντας τα δικαιώματα του διεθνούς δικαίου και τα δικαιώματα της Τουρκίας, ασφαλώς και ενοχλούνται από τα βήματα που κάνουμε. Εδώ γίνονται προσπάθειες να επιβληθούν κάποιοι σχεδιασμοί. Με ένα δίκαιο βήμα εμείς αυτά τα ματαιώσαμε. Θα προχωρήσω και πάρα πέρα. Εδώ στην πραγματικότητα υπάρχει αναστροφή τη συνθήκης των Σεβρών. Έχει γίνει ένα τέτοιο βήμα».
Ερχεται με ολους σε σύγκρουση για να δημιουργήσει τετελεσμένα και να βάλει τις διεκδικήσεις της στο τραπέζι, με στόχο να σύρει ολες τις άλλες πλευρές σε διαπραγματεύσεις και συζητήσεις και ότι πάρει τελικά θα είναι κέρδος. Αυτό είναι το σκεπτικό της Αγκυρας. Σύμφωνα λοιπον με δημοσιεύματα το Τουρκικό ΥΠΕΞ κάλεσε την προηγούμενη βδομάδα τον επιτετραμμένο του Ισραήλ στην τουρκική πρωτεύουσα για να του υποδείξει ότι ο αγωγός φυσικού αερίου East Med δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς την εγκριση της τουρκιάς.
Σήμερα δημοσίευμα της ισραηλινής ιστοσελίδας Globes, αναφέρει επικαλούμενη πηγές της κυβέρνησης ότι το Τελ Αβίβ δεν επιθυμεί σύγκρουση με την Τουρκία στο θέμα των θαλασσιών ζωνών της Ανατολικής Μεσογείου. Η ιστοσελίδα ισχυρίζεται ότι στην ενταση αυτή που δημιουργήθηκε στην περιοχή το Ισραήλ προσπαθεί να κρατήσει χαμηλό προφίλ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό αυτό σημειώθηκε στις 18 Νοεμβρίου όταν ισραηλινό σκάφος, στο οποίο επέβαιναν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ben Gurion καθώς και Κύπριος γεωλόγος, είχε φτάσει στην κυπριακή ΑΟΖ για τη διενέργεια υποθαλάσσιας έρευνας με άδεια των αρχών της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τότε δέχθηκε κλήση από τουρκικό πλοίο το οποίο το προειδοποίησε πως κάποιες από τις περιοχές, στις οποίες το σκάφος θα έκανε έρευνα, είναι εντός της τουρκικής ΑΟΖ και άρα έπρεπε να αποχωρήσει. Μιλάμε συγκεκριμένα για περιοχές των τεμαχίων 4 και 5 της κυπριακής ΑΟΖ.
Ο καπετάνιος επέλεξε να μην συνεχίσει την έρευνα και συνέχισε νοτιότερα.
Για το θέμα κλήθηκε να τοποθετηθεί ο ΥΠΑΜ, Σάββας Αγγελίδης, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι το περιστατικό ελαβε χώρα οντως, όμως υπογράμμισε ότι τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας ηταν υπερβολικά και δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα και πως ούτε θερμό επεισόδιο υπήρξε, ούτε κινητοποίηση πολεμικών πλοίων του Ισραήλ, ούτε σκέψεις για αντίποινα. Μάλιστα κάλεσε απαντες να είναι προσεχτικοί και να μην παρασύρονται στο παιχνίδι της εντασης που η Τουρκία θέλει εσκεμμένα να στήσει.