Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Κάτω από τις κάννες των πάνοπλων Αττίλων καλλιεργούν τα χωράφια τους οι ακρίτες αγρότες της Δένειας. 

Καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με τις απειλές του κατοχικού στρατού, τα φυλάκια του οποίου βρίσκονται, όπως φαίνεται και στις εικόνες που κατέγραψε η κάμερα, σε απόσταση αναπνοής από τα χωράφια των Ελληνοκυπρίων γεωργών. 

Στο τρακτέρ ενός εξ αυτών βρέθηκε σήμερα ο ΑΝΤ1, καταγράφοντας τους κινδύνους στους οποίους είναι καθημερινά εκτεθειμένοι οι γεωργοί, οι οποίοι αρνούνται να εγκαταλείψουν τις περιουσίες τους στα χέρια των κατακτητών. 

«Αν φύγουμε αύριο θα έρθουν πιο κάτω. Ώσπου τους δίνει περιθώρια θα το εκμεταλλεύονται. Αλλά αν τους αντιστέκεσαι καταλαβαίνουν ότι έχουν πρόβλημα. Όσες φορές φοβήθηκα και έφυγα πήγαν να κερδίσουν. Όσες φορές αντιστάθηκα χάνονταν. Και αποφάσισα να αντιστέκομαι. Αν με διώξουν ύστερα από πέντε λεπτά θα έρθω πίσω», αναφέρει γεωργός. 

Μόλις χθες περίπου τριάντα στρατιώτες είχαν εισέλθει στη νεκρή ζώνη και έδιωξαν Ελληνοκύπριο γεωργό ο οποίος πήγε στην περιοχή για να καλλιεργήσει τους κλήρους του. Εντούτοις ο ίδιος επανήλθε σήμερα στην περιοχή και καλλιέργησε το χωράφι του που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το διαχωριστικό συρματόπλεγμα. 

«Πάντα οπλισμένοι και πάντα 6-7. Ποτέ δεν ήρθε κανένας μόνος του. Θέλει πολλή προσοχή. Γλύτωσα που την τρίχα», τονίζει ο γεωργός. 

Πριν από λίγες μέρες έποικοι άρχισαν να μαζεύουν ελιές και να σπέρνουν χωράφια που ανήκουν σε Ελληνοκύπριους στη νεκρή ζώνη της Αυλώνας. 

Ενώ νωπά είναι στη μνήμη τα γεγονότα του περασμένου Μαΐου, όταν θέρισαν υπό την προστασία του κατοχικού στρατού την σοδειά των Ελληνοκύπριων στη Δένεια. 

«Έρχεται ο στρατός. Στέκει μπροστά γραμμή και πίσω θερίζουν», πρόσθεσε. 

Η σημερινή μέρα μπορεί να πέρασε χωρίς εμφανείς προκλήσεις, εντούτοις οι Ελληνοκύπριοι αγρότες φύλακες της νεκρής ζώνης γνωρίζουν ότι αυτό αποτελούσε απλώς μία εξαίρεση.