Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Κεκλεισμένων των θυρών και χωρίς τη διεξαγωγή διαλόγου, ενημέρωσαν τους απόδημους για το κυπριακό και τη γενικότερη κατάσταση, οι πολιτικοί αρχηγοί.

Ωστόσο μέσα από τις ομιλίες των Αρχηγών των δύο μεγάλων κομμάτων προέκυψε αντιπαράθεση Άντρου Κυπριανού - Νίκου Αναστασιάδη για τη δυνατότητα εμπλοκής της Ε.Ε στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό, στη βάση της πρότασης για διεύρυνση των συνομιλιών.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ διερωτήθηκε: «Από πού πηγάζει η ανοχή της διεθνούς κοινότητας στις τουρκικές θέσεις; Μήπως από το γεγονός ότι δεν γνωρίζει τις τουρκικές θέσεις και πρέπει να διευρυνθούν οι συνομιλίες για να τις μάθει; Ή μήπως η ανάγκη να εξυπηρετήσει η Τουρκία διάφορα συμφέροντα; Πως η συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Ε θα βοηθήσει αφού η Ένωση δεν έχει κοινή εξωτερική πολιτική δεσμευτικού χαρακτήρα;»

Για να πάρει απάντηση από τον Πρόεδρο του ΔΗ.ΣΥ Νίκο Αναστασιάδη: «Μήπως έχουν τα Ηνωμένα Έθνη κοινή εξωτερική πολιτική; Κατά καιρούς τους κατηγορούμε ότι καλύπτουν την Τουρκία αλλά επιμένουμε να διαπραγματευόμαστε μόνο υπό τις καλές τους υπηρεσίες. Και αυτό λόγω της ευρωφοβίας κάποιων η οποία πρέπει επιτέλους να ξεπεραστεί. Η λύση δεν είναι η κοινή εξωτερική πολιτική αλλά το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο που διασφαλίζει όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Το κυπριακό βρίσκεται σε οριακό σημείο και χρειάζεται όλοι να αντιληφθούν ότι χρειάζεται μια νέα πανεθνική στρατηγική. Για αυτό και τάσσομαι ανεπιφύλακτα υπέρ του σχηματισμού κυβέρνησης εθνικής σωτηρίας»

Σημείωσε μάλιστα ότι ήλθε η ώρα για ένταξη στον Συνεταιρισμό για την Ειρήνη, υποβολή αίτησης ένταξης στο ΝΑΤΟ αν συμφωνούν όλες οι πολιτικές δυνάμεις ώστε να εκτεθεί η Τουρκία με το βέτο που θα καταθέσει αλλά και η αποκατάσταση των σχέσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ Μάριος Καρογιάν και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος επεσήμαναν την ανάγκη χάραξης νέας στρατηγικής

Ο Πρόεδρος του ΕΥΡΩΚΟ Δημήτρη Συλλούρη και ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης αναφέρθηκαν στη στρατηγική για το κυπριακό

Ενωρίτερα στο πλαίσιο των εργασιών του 24ου Παγκόσμιου Συνεδρίου οι απόδημοι έτυχαν ενημέρωσης για τις τελευταίες εξελίξεις στο επίπεδο της εξωτερικής πολιτικής, από την Υπουργό Εξωτερικών Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή.

Επίθεση στον Νίκο Αναστασιάδη εξαπέλυσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μιλώντας πριν από λίγο στους απόδημους είπε ότι δεν ξέρει αν φεύγει από την Προεδρία με βαριά καρδιά ή αν του φεύγει ένα βάρος, ενώ μίλησε και για το Κυπριακό και τους υδρογονάνθρακες. Δείτε σχετικά:

Σκληρή κόντρα με φόντο Κυπριακό και τους χειρισμούς της Κυβέρνησης, μεταξύ του ΓΓ του ΑΚΕΛ, Άντρου Κυπριανού και του Προέδρου του ΔΗΣΥ, Νίκου Αναστασιάδη.

Τα συνέδρια των ομογενειακών οργανώσεων ΠΟΜΑΚ, ΠΣΕΚΑ και ΝΕΠΟΜΑΚ, άρχισαν χθες το βράδυ στη Λευκωσία, στην παρουσία της πολιτικής, πολιτειακής και εκκλησιαστικής ηγεσίας του τόπου 

Την έναρξη των εργασιών κήρυξε με ομιλία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας, την οποία διάβασε ο Υφυπουργός Παρά τω Προέδρω Τίτος Χριστοφίδης.
 
Στην εναρκτήρια τελετή παρέστη και μίλησε και ο Υφυπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Κωνσταντίνος Τσιάρας, ο οποίος έχει στις αρμοδιότητές του τα θέματα του αποδήμου Ελληνισμού.
 
Πέρσι λόγω της έκρηξης στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης τα συνέδρια δεν πραγματοποιήθηκαν.
 
Η ΝΕΠΟΜΑΚ με το φετινό συνέδριο εορτάζει τα δεκάχρονα από την ίδρυσή της. Στις ομιλίες τους οι πολιτειακοί αξιωματούχοι τόνισαν την ανάγκη για στήριξη της Κύπρου από τους απόδημους στις χώρες διαμονής τους, ζητώντας συστράτευση.
 
 
Πρόεδρος Χριστόφιας: Πανέτοιμοι για λύση ΔΔΟ, αν συναινέσουν οι Τούρκοι 
 
 
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας τόνισε ότι η λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας "είναι η συμφωνημένη βάση πάνω στην οποία διεξάγονται οι απευθείας διαπραγματεύσεις", σημειώνοντας ότι "με πόνο ψυχής διαπιστώνω πως στις μέρες μας η λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας αποτελεί αντικείμενο αντιπαράθεσης και εργαλείο πολυδιάσπασης του εσωτερικού μας μετώπου".
 
Κηρύσσοντας τις εργασίες της 24ης Συνεδρίας των Κεντρικών Συμβουλίων ΠΟΜΑΚ και ΠΣΕΚΑ και του ΣΤ΄ Παγκοσμίου Συνεδρίου Νεολαίας Αποδήμων Κυπρίων (ΝΕΠΟΜΑΚ), ο Πρόεδρος Χριστόφιας ανέφερε ότι "για πολλά χρόνια η λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας που συμφωνήθηκε στις δύο συμφωνίες υψηλού επιπέδου και υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς, αποτελούσε τη βάση για την ενότητα και την κοινή δράση των πολιτικών δυνάμεων".
 
Αν η τουρκοκυπριακή πλευρά και η Τουρκία, είπε, συναινέσουν σε τέτοια λύση, είμαστε πανέτοιμοι να καταλήξουμε.
 
"Δεν πρόκειται όμως και επ’ ουδενί να αποδεχθούμε λύση χάριν της λύσης για να εξυπηρετήσουμε τα συμφέροντα και τους στόχους της Τουρκίας και των οποιωνδήποτε φίλων της", πρόσθεσε.
 
Ανέφερε πως στη σκληρή προσπάθεια εξεύρεσης λύσης του Κυπριακού επιβάλλεται η μέγιστη ενότητα και συνεργασία όλων - και των πολιτικών δυνάμεων στο εσωτερικό, αλλά και των δυνάμεων των αποδήμων μας.
 
Εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτή η ενότητα, ανεξάρτητα από τις όποιες διαφωνίες και διαφορές, μπορεί να συνεχίσει να οικοδομείται και να ενισχύεται, θέτοντας πάνω από όλα την Κύπρο και την υπόθεσή της.
 
Αναφερόμενος στα 10 χρόνια από την ίδρυση της ΝΕΠΟΜΑΚ, ο Πρόεδρος Χριστόφιας είπε πως είναι κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους και χαιρετίζουμε την επέτειο αυτή από βάθους καρδιάς και με όλη τη δύναμη της ψυχής μας.
 
"Το έργο της νεολαίας των αποδήμων μας αποτελεί την πυξίδα, τον φωτοδότη φάρο καθοδήγησης μελλούμενων γενεών. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, πολιτεία και ομογένεια θα πρέπει να σταθούν αρωγοί στις προσπάθειες των νέων μας για διατήρηση των δεσμών τους με την πατρώα γη", είπε, εξαίροντας ταυτόχρονα τις πολλές υπηρεσίες που έχουν διαχρονικά προσφέρει στην Κύπρο οι απόδημοι.
 
Διαβεβαίωσε τέλος ότι η Κυβέρνηση έχει θέσει ψηλά στις προτεραιότητές της τα θέματα των αποδήμων και του συντονισμού δράσης τους.
 
 
Πρόεδρος της Βουλής: Συστράτευση δυνάμεων και συλλογικότητα 
 
Ο Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Γιαννάκης Ομήρου, δήλωσε ότι οι στιγμές είναι κρίσιμες και οι κίνδυνοι οφθαλμοφανείς ενώ τόνισε και την ανάγκη για συστράτευση δυνάμεων, συλλογικότητα και συντονισμό ενεργειών και δράσης.
 
Σε χαιρετισμό του, ο κ. Ομήρου ανέφερε ότι εδώ και 38 χρόνια, οι απόδημοι αποτελούν ζωντανό, πολύτιμο και αναπόσπαστο κομμάτι του λαού και βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα για ελευθερία και δικαίωση.
 
«Με τη δράση και τις πρωτοβουλίες σας έχετε καταστεί πρωταγωνιστές και σημαιοφόροι για τον τερματισμό του μιάσματος της τουρκικής στρατιωτικής κατοχής και την αποκατάσταση των καταπατούμενων ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών του λαού μας».
 
Ο κ. Ομήρου σημείωσε ότι το φετινό συνέδριο βρίσκει το λαό «να συνεχίζει να ζει κάτω από το βάρος της τουρκικής στρατιωτικής κατοχής. Τριάντα οκτώ χρόνια μετά την προδοσία και το έγκλημα ενάντια στην πατρίδα μας και τέσσερα χρόνια από την έναρξη των απευθείας διαπραγματεύσεων το Κυπριακό εξακολουθεί να βρίσκεται σε αδιέξοδο ενώ οι κίνδυνοι μεγεθύνονται. Οι πρόσφυγες, οι αγνοούμενοι, οι εγκλωβισμένοι εξακολουθούν να αποτελούν την καθημερινή δραματική υπόμνηση της εθνικής συμφοράς και να μας υποδεικνύουν το μέγα χρέος για απελευθέρωση της πατρίδας μας».
 
 
ΥΠΕΞ:  "Κομβικός ο ρόλος" των αποδήμων 
 
Η Υπουργός Εξωτερικών Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή τόνισε «το διαχρονικά κομβικό ρόλο που οι απόδημοι μας διαδραμάτισαν και συνεχίζουν να διαδραματίζουν, μαζί με τους απανταχού Έλληνες της διασποράς, στον αγώνα για τερματισμό της τουρκικής κατοχής, για ανατροπή των τετελεσμένων που δημιούργησε ο εισβολέας, για απελευθέρωση και επανένωση του νησιού μας, του λαού μας, της κοινωνίας, της οικονομίας και των θεσμών του κράτους».
 
Σε χαιρετισμό της στην εναρκτήρια τελετή των εργασιών της 24ης Συνεδρίας των Κεντρικών Συμβουλίων ΠΟΜΑΚ και ΠΣΕΚΑ και του 6ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Νεολαίας Απόδημων Κυπρίων, η Υπουργός Εξωτερικών διαβεβαίωσε ότι «η Κυπριακή Δημοκρατία και ο λαός της είναι ευγνώμονες για την πολύτιμη συμβολή σας που οδήγησε στη δημιουργία προσβάσεων και προώθηση των θέσεών μας τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στον αμερικανικό χώρο».
 
Η Υπουργός Εξωτερικών ανέφερε πως «το έργο που οι Οργανώσεις ΠΟΜΑΚ και ΠΣΕΚΑ επιτελούν είναι ανεκτίμητο ενώ η πολυσχιδής τους δράση σε θέματα διαφώτισης και προσβάσεων σε ξένα κέντρα αποφάσεων, που για την ΠΣΕΚΑ ξεκίνησε ένα χρόνο μετά την τουρκική εισβολή και το ξεριζωμό, συνεπικουρείται από την αξιόλογη δραστηριότητα των Ομοσπονδιών των Αποδήμων Κυπρίων σε κάθε χώρα όπου ζουν και δραστηριοποιούνται συμπατριώτες μας».
 
Στο χαιρετισμό της, η κ. Μαρκουλλή τόνισε ότι «η συνεχής και συνεπής προσφορά σας έχει συμβάλει τα μέγιστα στη διεθνοποίηση του κυπριακού προβλήματος ενώ αποτελεί, ταυτόχρονα, αναντικατάστατο στήριγμα και βοήθεια στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για δικαίωση του αγώνα μας και επανένωση της πατρίδας μας».
 
 
Προσκλητήριο εγρήγορσης από τον Αρχιεπίσκοπο στο Συνέδριο των Αποδήμων 
 
Προσκλητήριο εγρήγορσης και επανασύνταξης δυνάμεων για τερματισμό της κατοχής, απομάκρυνση των εποίκων και απελευθέρωση του τόπου απηύθυνε προς όλους, από το βήμα του Συνεδρίου Αποδήμων Κυπρίων, ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου.
 
Σε χαιρετισμό του, που ανέγνωσε ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, ο Κύπρου Χρυσόστομος τόνισε ότι Κυβέρνηση, Εκκλησία και πολιτική ηγεσία οφείλουμε να αποκαταστήσουμε το αγωνιστικό φρόνημα του λαού και να δημιουργήσουμε συνθήκες ομόνοιας και ενότητας, προσθέτοντας ότι η επιδιωκόμενη ενότητα είναι εφικτή, αν είναι ξεκάθαροι οι στόχοι κι αν αυτοί αποσκοπούν, χωρίς αμφιταλαντεύσεις, στον τερματισμό της κατοχής, την απελευθέρωση του τόπου.
 
Αναφέροντας ότι τον διακατέχουν συναισθήματα απογοήτευσης για την αποτελμάτωση του εθνικού θέματος, ο Αρχιεπίσκοπος είπε ότι διαχρονικά δείξαμε αξιοθρήνητη ανεπάρκεια σ’ όλους τους τομείς, προσθέτοντας ότι η διαχρονική διολίσθηση από θέσεις αρχών, σε εκζήτηση απαράδεκτων θνησιγενών λύσεων οδήγησε στο σημείο που σήμερα «δυσκολευόμαστε να διακρίνουμε τι είναι εφικτό και τι ενδοτισμός, ποια είναι τα όρια της σύνεσης και ποια της ψυχικής αδυναμίας».
 
Τσιάρας: Το Κυπριακό η κορυφαία προτεραιότητα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής 
 
Το Κυπριακό παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και στόχος είναι η επίτευξη συμπεφωνημένης, δίκαιης και βιώσιμης λύσης του διεθνούς αυτού προβλήματος εισβολής και κατοχής, στη βάση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και της ιδιότητας της Κύπρου ως κράτους μέλους της ΕΕ, τόνισε με τη σειρά του ο Υφυπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Κωνσταντίνος Τσιάρας.
 
Σε χαιρετισμό του, ο κ. Τσιάρας σημείωσε πως "είμαστε σε συνεχή διαβούλευση και διαρκή συντονισμό με την κυπριακή κυβέρνηση για την επίτευξη αυτού του στόχου. Είναι επίσης απολύτως σαφές ότι χωρίς την επίλυση του Κυπριακού δεν νοείται πλήρης εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων".
 
"Ελλάδα και Κύπρος, μαζί οι δύο χώρες, είμαστε σταθερά προσηλωμένες στην υλοποίηση των στρατηγικών μας στόχων. Αυτοί εξυπηρετούν τα εθνικά συμφέροντα και ανταποκρίνονται στην κοινή μας βούληση για την εγκαθίδρυση κλίματος σταθερότητας, ειρήνης και ασφάλειας στην περιοχή. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά σήμερα που βλέπουμε καθημερινά ριζικές ανακατατάξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου", ανέφερε.
 
ΠΟΜΑΚ: Οι απόδημοι συνεχίζουν τους αγώνες για την Κύπρο 
 
Ο Πρόεδρος της ΠΟΜΑΚ Χάρης Σοφοκλείδης διαβεβαίωσε ότι οι απόδημοι θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στους αγώνες της Κύπρου, στηρίζοντας την εκάστοτε εκλελεγμένη Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας, σημειώνοντας παράλληλα ότι η Τουρκία συνεχίζει προκλητικά την αδιαλλαξία της και χρησιμοποιεί τους Τουρκοκύπριους ως πιόνια για να παίρνει λύτρα και να διευκολύνει τις ενταξιακές της διαπραγματεύσεις.
 
Σε χαιρετισμό του κατά την εναρκτήρια τελετή της Συνεδρίας της ΠΟΜΑΚ, ΠΣΕΚΑ, ΝΕΠΟΜΑΚ που πραγματοποιείται στη Λευκωσία, ο κ. Σοφοκλείδης ανέφερε ακόμα ότι οι απόδημοι υπερασπίζονται το δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας να προβεί σε ανόρυξη υδρογονανθράκων.
 
Τόνισε ότι όλοι μαζί ενωμένοι θα συνεχίσουμε το σκληρό άνισο αγώνα για να ζήσουμε σε μια πραγματικά ελεύθερη πατρίδα χωρίς ξένα στρατεύματα και εγγυήσεις, χωρίς συρμπατοπλέγματα μίσους και διαχωρισμού για να ζήσουμε σε συνθήκες ασφάλειας, ειρήνης, δημοκρατίας και δικαιοσύνης σε μια Κύπρο επανενωμένη, κοινή και ευτυχισμένη πατρίδα όλων των κατοίκων της Ε/κ και Τ/κ, Αρμενίων, Μαρωνιτών και Λατίνων.
 
Ο Πρόεδρος της ΠΟΜΑΚ, απαντώντας σε επικρίσεις εναντίον του, ότι δηλαδή υπέκυψε σε πιέσεις που δέχθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να μην πραγματοποιηθεί το περσινό συνέδριο ώστε να μην δοθεί στην αντιπολίτευση η ευκαιρία να επιτεθεί στον Πρόεδρο από το βήμα του Συνεδρίου, είπε πως η πραγματικότητα είναι πως όταν άρχισε η προεργασία για το συνέδριο ενημερώθηκαν από το ξενοδοχείο στο οποίο πραγματοποιείται το συνέδριο πως λόγω των διακοπών στο ηλεκτρικό ρεύμα δεν μπορούσε να παρασχεθεί η απρόσκοπτη τεχνική υποστήριξη που απαιτείτο για το συνέδριο και για αυτό αποφασίστηκε η αναβολή του.
 
Ο κ. Σοφοκλείδης αναφέρθηκε και στο «ενοχλητικό θέμα» - όπως είπε - με άρθρα στις εφημερίδες μέσα από τα οποία διατυπώνονται ισχυρισμοί ότι οι απόδημοι έρχονται κάθε χρόνο αλλά δεν κάνουν τίποτε.
 
Απαντώντας σε αυτά τα δημοσιεύματα, είπε πως οι απόδημοι πριν τελειώσει η εισβολή άρχισαν να στέλνουν βοήθεια σε χρήματα, φάρμακα και τρόφιμα για ανακούφιση των προσφύγων και των πληγωμένων και πίεσαν τις κυβερνήσεις των χωρών στις οποίες ζούσαν και δέχτηκαν δεκάδες χιλιάδες προσφύγων που ζήτησαν εργασία και στέγη.
 
Προσθέτοντας ότι από τότε οι ομογενειακές οργανώσεις αγωνίζονται ώστε το Κυπριακό να παραμείνει στην πολιτική επικαιρότητα της χώρας τους ως πρόβλημα εισβολής και κατοχής.
 
Είπε επίσης πως όταν «ο Ασίλ Ναδίρ έδινε συνεχώς δωρεές στα ταμεία του κυβερνώντος κόμματος στη Βρετανία και ζητούσε αναγνώριση του ψευδοκράτους, η Πρωθυπουργός της Βρετανίας έπαιρνε χιλιάδες επιστολές από τους συμπατριώτες μας και δεχόταν πιέσεις από δεκάδες φίλους μας Βουλευτές για να μην το αναγνωρίσει».
 
Ακολούθως διερωτήθηκε ποιος από τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας πρόσφερε εθελοντικά το όποιο ποσό για τη διαφώτιση, σε αντίθεση με τους απόδημους που πρόσφεραν κάποια εκατομμύρια χωρίς τυμπανοκρουσίες.
 
Αναφέροντας επίσης ότι οι απόδημοι νιώθουν υπερήφανη που η μικρή τους πατρίδα προεδρεύει της ΕΕ και έχει το δικό της Ολυμπιονίκη, παρατήρησε πως η Κύπρος καθυστέρησε πολύ να βρει και να αξιοποιήσει τους Κύπριους που διακρίνονται στο εξωτερικό, παρατηρώντας ότι για να αναγνωριστεί από εμάς, έπρεπε πρώτα να αναγνωριστεί από το Ινστιτούτο Νόμπελ.
 
Συμπλήρωσε ότι στις 4 άκρες της γης υπάρχουν πολλοί Κύπριοι που διαπρέπουν στις ειδικότητες τους και πρέπει να αξιοποιηθούν και ενθαρρυνθούν να προσφέρουν στην πατρίδα.
 
Διαβεβαιώσεις ΠΣΕΚΑ για συνεχή διαφώτιση για το Κυπριακό 
 
Η Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα (ΠΣΕΚΑ) συνεχίζει τις προσπάθειες για διαφώτιση του δίκαιου αγώνα της Κύπρου σε όλα τα μέρη του κόσμου όπου υπάρχει ελληνισμός, δήλωσε απόψε ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Τάσος Ζαμπά και πρόσθεσε ότι «ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη περίοδο, όπου χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί τόσο στο Κυπριακό, όσο και στην οικονομία, οι προσπάθειες μας εντείνονται με όλα τα μέσα και τις δυνάμεις που διαθέτουμε».
 
«Γι’ αυτούς τους λόγους, η ενότητα όλου του κυπριακού λαού, της ηγεσίας του τόπου μας, αλλά και εμάς των αποδήμων Ελλήνων της Κύπρου είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική. Είναι εθνικά απαραίτητη και ιστορικά αναγκαία», πρόσθεσε.
 
Σε χαιρετισμό του στην αποψινή τελετή έναρξης των εργασιών της 24ης Συνεδρίας των Κεντρικών Συμβουλίων της ΠΟΜΑΚ και ΠΣΕΚΑ και του 6ου Συνεδρίου της ΝΕΠΟΜΑΚ, στη Λευκωσία, ο κ. Ζαμπά αφού μετέφερε θερμό χαιρετισμό από τον Πρόεδρο της ΠΣΕΚΑ Φίλιπ Κρίστοφερ, ο οποίος οικουρεί και δεν μπόρεσε να έρθει στην Κύπρο, είπε ότι οι απόδημοι και τα μέλη της ΠΣΕΚΑ, όπως έχουν κάνει πάμπολλες φορές στο παρελθόν, διαδραματίζουν ενωτικό ρόλο μεταξύ των ομογενών και των Ελλήνων της Κύπρου.
 
«Πρώτος και κυριότερος στόχος και αποστολή μας είναι η ελευθερία της Κύπρου μας. Με τίποτα λιγότερο δεν συμβιβαζόμαστε. Μόνο με την απελευθέρωση του τόπου μας θα έχουμε ολοκληρώσει την αποστολή μας. Οραματιζόμαστε μια Κύπρο ελεύθερη, μια χώρα στην οποία όλοι οι κάτοικοι της, Ελληνες, Τούρκοι, Μαρωνίτες, Αρμένιοι και Λατίνοι θα ζουν ελεύθεροι, θα δημιουργούν και θα ευημερούν», συμπλήρωσε.
 
Ο κ. Ζαμπά ανέφερε, επίσης, ότι η ΠΣΕΚΑ για να φέρει σε πέρας τους σκοπούς δράσης της, δραστηριοποιείται με επιτροπές σε όλο τον κόσμο και σημείωσε ότι μεγάλο βάρος των δραστηριοτήτων τους γίνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, «καθώς η χώρα αυτή μπορεί να διαδραματίσει πολύ σημαντικό και κομβικό ρόλο στις προσπάθειες μας για μια δίκαιη επίλυση του Κυπριακού», όπως είπε.
 
Η ΝΕΠΟΜΑΚ στο πλευρό της Κύπρου 
 
Η Νεολαία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αποδήμων Κυπρίων (ΝΕΠΟΜΑΚ) εκφράζει τη συμπαράσταση και τη συμμετοχή της στους αγώνες του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας και της πολιτικής ηγεσίας της Κύπρου για την αντιμετώπιση της τουρκικής αδιαλλαξίας, των τουρκικών επιβουλών, και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, δήλωσε ο Πρόεδρος της Οργάνωσης Χρίστος Καραολή.
 
Σε χαιρετισμό του στην τελετή έναρξης των εργασιών της 24ης Συνεδρίας των Κεντρικών Συμβουλίων της ΠΟΜΑΚ και ΠΣΕΚΑ και του 6ου Συνεδρίου της ΝΕΠΟΜΑΚ, στη Λευκωσία, ο κ. Καραολή είπε ότι γιορτάζουν σήμερα δέκα χρόνια συνεχούς, οργανωμένης και συστηματικής προσφοράς της ΝΕΠΟΜΑΚ στους αγώνες της Κύπρου για τον τερματισμό της τουρκικής κατοχής, και του απόδημου κυπριακού Ελληνισμού για να παραμείνει δεμένος με τις ρίζες και τις παραδόσεις του.
 
Σ’ αυτή τη δύσκολη και καθοριστική περίοδο για την Κύπρο, συνέχισε, «εκφράζουμε τη συμπαράσταση και τη συμμετοχή μας στους αγώνες του Προέδρου και της πολιτικής ηγεσίας της Κύπρου για την αντιμετώπιση της τουρκικής αδιαλλαξίας, των τουρκικών επιβουλών, καθώς και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης».
 
 

*Στο βίντεο πλήρης ενημέρωση για τις μέχρι τώρα εξελίξεις από το Συνέδριο, από το Χρίστο Χαραλάμπους , στην ανταπόκριση του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤΕΝΝΑ. 

 Ούτε ο Αρχιεπίσκοπος θα παραστεί στο Συνέδριο - Φωνές από τους απόδημους ότι τυγχάνουν εγκατάλειψης. Νωρίτερα, ανακοινώθηκε ότι δεν θα παραστεί ούτε ο Πρόεδρος Χριστόφιας, αφού πάσχει από κρυολόγημα. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η αποψινή έναρξη του 24ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Απόδημων Κυπρίων στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία.

Τους σύνεδρους θα καλωσορίσει στην Κύπρο η Υπουργός Εξωτερικών Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή. 

Επίσης χαιρετισμό κατά τη σημερινή πρώτη μέρα των εργασιών θα απευθύνει ο Πρόεδρος της Βουλής Γιαννάκης Ομήρου. 
 
Ομιλίες θα υπάρξουν από τον Πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Απόδημων Κυπρίων Χάρης Σοφοκλείδης, ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Συντονιστικής Επιτροπής Κυπριακού Αγώνα Φίλιπ Κρίστοφερ και ο Πρόεδρος της Νεολαίας της ΠΟΜΑΚ Χρίστος Καραολής. 
 
Την ελληνική κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο υφυπουργός εξωτερικών Κώστας Τσιάρας. Αμέσως μετά την κήρυξη της έναρξης των εργασιών του συνεδρίου η Υπουργός Εξωτερικών θα παραθέσει δεξίωση στους σύνεδρους. 
 
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το φετινό συνέδριο έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς πέρσι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω του τραγικού συμβάντος στο Μαρί που είχε επιβαρύνει την πολιτική ατμόσφαιρα. 

Ο Πρόεδρος Χριστόφιας δεν θα παραστεί στην έναρξη του Συνεδρίου των ΚΣ των Αποδήμων 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας ταλαιπωρείται από κρυολόγημα και ως εκ τούτου δεν θα παραστεί στην αποψινή έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου των Συμβουλίων ΠΟΜΑΚ, ΠΣΕΚΑ και ΝΕΠΟΜΑΚ.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, την ομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας θα αναγνώσει ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω Τίτος Χριστοφίδης.

Λίγο αργότερα ανακοινώθηκε τελικά ότι ούτε ο Αρχιεπίσκοπος θα παραστεί στο Συνέδριο των αποδήμων κάτι που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στις τάξεις των αποδήμων. "Μας αφήνουν μόνους", δήλωναν χαρακτηριστικά. 

 Νωρίτερη Ενημέρωση: 
 
http://www.youtube.com/watch?v=2KqMAk15jlw?rel=0