Η βούληση της Γαλλίας είναι να παραμείνει η Ελλάδα στην Ευρωζώνη, τόνισε χαρακτηριστικά τη Δευτέρα ο Φρανσουά Ολάντ, σε ομιλία του ενώπιον των πρεσβευτών της χώρας του, προσθέτοντας πως η Ελλάδα «οφείλει ασφαλώς να λάβει μέτρα».
«Το επανέλαβα στον Έλληνα πρωθυπουργό, που ήρθε το Σάββατο, ότι πρέπει να επιδείξει την αξιοπιστία της και η Ευρώπη πρέπει εξίσου να αναγνωρίσει ότι οι Έλληνες έκαναν προσπάθειες τα τελευταία δύο χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γάλλος πρόεδρος.
«Είναι η κατεύθυνση της αλληλέγγυας ολοκλήρωσης», που υποστηρίζει στο εξής το Παρίσι και η οποία πρέπει να οδηγήσει σε μία «πολιτική ένωση», πρόσθεσε ο Ολάντ, στην ετήσια συνδιάσκεψη περίπου 200 Γάλλων πρεσβευτών ανά τον κόσμο, η οποία οργανώθηκε στο Μέγαρο των Ηλυσίων.
Παράλληλα, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά τάχθηκε υπέρ μίας ενίσχυσης του ρόλου της Ευρωζώνης και του προέδρου της, καθώς υπέρ και μίας συχνότερης διεξαγωγής συνόδων κορυφής, προκειμένου να εξασφαλισθεί η «διακυβέρνηση» του ευρώ και να υπάρξει μία «αμοιβαιοποίηση των χρεών». «Προτείνω να ενισχυθεί ο ρόλος του Eurogroup και του προέδρου της», τόνισε ο Ολάντ.
Ο Γάλλος πρόεδρος εξέφρασε επίσης την ευχή ώστε οι σύνοδοι των ηγετών της Ευρωζώνης να οργανώνονται «πολύ πιο συχνά» και «όχι μόνον δύο φορές ετησίως», προκειμένου να εξασφαλίσει τη «διακυβέρνηση» του ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιον, πρόκειται για την σύσταση «των απαραίτητων μηχανισμών αλληλεγγύης», προκειμένου να καταστεί «εγκαίρως» δυνατή «μία αμοιβαιοποίηση των χρεών προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με τις καλύτερες προϋποθέσεις για τον καθένα τα σωρευμένα υφιστάμενα χρέη».
«Η πρώτη μας πρόκληση είναι η κρίση, που πλήττει σκληρότατα την Ευρώπη», τόνισε ο ίδιος, υπενθυμίζοντας ότι είχε αποφασίσει να την «προσανατολίσει εκ νέου» την επαύριο της εκλογής του, με την υιοθέτηση ενός «συμφώνου ανάπτυξης», για το οποίο ευχήθηκε να εφαρμοσθούν «τάχιστα» στην πράξη «όλα τα μέτρα του».