«Είμαι πεπεισμένη ότι η νέα κυβέρνηση θα κάνει τα πάντα για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα. Ξέρουμε ότι απαιτούνται πολλές θυσίες και η Γερμανία θα στηρίξει την Ελλάδα σε αυτό. Η Ελλάδα είναι μέρος της ευρωζώνης και θέλω να παραμείνει μέλος της ευρωζώνης», πρόσθεσε η κα Μέρκελ, τονίζοντας ότι περιμένει από την Ελλάδα να κάνει τα λόγια πράξεις και αναγνωρίζοντας ότι οι έλληνες πολίτες «περνούν τα πάνδεινα».
«Γνωρίζουμε ότι το ευρώ είναι πάνω από ένα νόμισμα. Είναι μια ιδέα μιας ενωμένης Ευρώπης. Με αυτήν την ιδέα συζητήσαμε σήμερα», τόνισε η γερμανίδα καγκελάριος τονίζοντας ότι η ευρωπαϊκή κρίση έχει να κάνει με την απώλεια εμπιστοσύνης. «Γι αυτό πρέπει να την ανακτήσουμε. Γι αυτό άρχισαν άλλωστε και οι συνομιλίες. Ωστόσο, περιμένουμε την έκθεση της τρόικας για την Ελλάδα», κατέληξε η κα Μέρκελ.
Το λόγο πήρε ο κ. Σαμαράς, ο οποίος διευκρίνισε ότι η Ελλάδα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της και ότι η έκθεση της τρόικα θα σηματοδοτήσει ότι η νέα κυβέρνηση θα φέρει σύντομα αποτελέσματα. "Οι πράξεις μετρούν και όχι τα λόγια, τα αποτελέσματα είναι πιο πειστικά από τα επιχειρήματα", είπε ο πρωθυπουργός απαντώντας ουσιαστικά στην κα Μέρκελ.
Ο πρωθυπουργός δήλωσε βέβαιος ότι το σχέδιο που είναι σε εφαρμογή θα αποδώσει και έστειλε τρία μηνύματα: "Πρώτον, θα φέρουμε αποτελέσματα, δεύτερον, εξαλείφουμε ταχύτατα δύο ελλείμματα: το δημοσιονομικό και το έλλειμμα της αξιοπιστίας και τρίτον, η ανάκαμψη της οικονομίας είναι κρίσιμης σημασίας για να πετύχουμε τους στόχους μας και σύντομα θα εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας στο ακέραιο".
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι οι Έλληνες είναι υπερήφανος λαός, στον οποίο δεν αρέσει να εξαρτάται οικονομικά. Δήλωσε αισιόδοξος ότι θα σταθούμε στα πόδια μας ταχύτατα και ότι θα τα καταφέρουμε. Για άλλη μια φορά τόνισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία είναι η ανάπτυξη και αν πετύχει θα σηματοδοτήσει μια δυνατή Ευρώπη. "Σήμερα έγινε μόνο η αρχή, το πρώτο βήμα για ένα νέο ξεκίνημα στις σχέσεις της Ελλάδας με τη Γερμανία. Θα προχωρήσουμε με σταθερά βήματα από εδώ και πέρα", τόνισε ο πρωθυπουργός, ο οποίος με στρατιωτικές τιμές έγινε δεκτός στην Καγκελαρία.
Η κα Μέρκελ, όπως προβλέπεται από το πρωτόκολλο, υποδέχθηκε τον κ. Σαμαρά στο προαύλιο του κτιρίου και οι δύο ηγέτες βάδισαν μαζί στο κόκκινο χαλί. Έγινε παρουσίαση των δύο αντιπροσωπειών, ανάκρουση των εθνικών ύμνων και κατόπιν επιθεώρηση του στρατιωτικού αγήματος.
Τον κ. Σαμαρά συνοδεύουν ο υπουργός Οικονομικών Ιωάννης Στουρνάρας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Στην συνάντηση των δύο αντιπροσωπειών συμμετείχε, από γερμανικής πλευράς, και ο υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Νωρίτερα.
Με την Ανγκελα Μέρκελ συναντάται αυτή την ώρα στο Βερολίνο ο πρωθυπουργός της Ελλάδος Αντώνης Σαμαράς, σε μία προσπάθεια να πείσει τόσο την Γερμανίδα καγκελάριο, όσο και το Γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ με τον οποίο θα συναντηθεί το Σάββατο στο Παρίσι, ότι η Ελλάδα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της, καθώς και να βολιδοσκοπήσει προθέσεις για το θέμα της επιμήκυνσης του ελληνικού προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Το ραντεβού με την Αγκελα Μέρκελ είναι στις 12:45 το πρωί. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η συνάντηση θα διαρκέσει μια ώρα και ένα τέταρτο και από την ελληνική πλευρά θα συμμετέχουν οι κύριοι Στουρνάρας, Σταϊκούρας, Παπασταύρου και Λαζαρίδης. θα ακολουθήσει γεύμα και μετά κοινές δηλώσεις των δύο ηγετών. Με τον κ. Ολάντ ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί το Σάββατο στις 10:30 το πρωί.
Χθες το πρωί, ο κ. Σαμαράς επικοινώνησε τηλεφωνικά με τους κυβερνητικούς εταίρους, Ευάγγελο Βενιζέλο και Φώτη Κουβέλη και συζήτησε μαζί τους τα αποτελέσματα της συνάντησής του με τον Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ καθώς και την στρατηγική που θα ακολουθήσει στις συναντήσεις του με Μέρκελ και Ολάντ.
Εν όψει των συναντήσεών του σε Βερολίνο και Παρίσι, και με στόχο την ανατροπή του δυσμενούς κλίματος για την Ελλάδα, ο Αντώνης Σαμαράς έχει προχωρήσει σε μία επικοινωνιακή «επίθεση γοητείας» (όπως την αποκαλεί το Reuters) με σειρά συνεντεύξεων, κυρίως σε γερμανικά έντυπα, μεταξύ των οποίων η Bild, η οποία συχνά-πυκνά κατακεραυνώνει την Ελλάδα με αφορμή την κρίση.
Από τις σελίδες της Bild ο πρωθυπουργός προϊδέασε ότι το ελληνικό αίτημα για επιμήκυνση δεν θα συνεπάγεται επιπλέον χρήματα από τους πιστωτές, ούτε πακέτο «2β ή 3» (κατά τα λεγόμενα του κ. Γιούνκερ) προς την Αθήνα. «Δεν απαιτούμε επιπλέον χρήματα» απάντησε ο κ. Σαμαράς στην ερώτηση αν η Ελλάδα θέλει παράταση του Μνημονίου.
Σε άλλη συνέντευξή του σε γερμανικό έντυπο, την εφημερίδα Suddeutsche Zeitung, ο πρωθυπουργός επιχείρησε να διασκεδάσει τις ανησυχίες και σε επίπεδο πολιτών-φορολογουμένων των χωρών που δανείζουν τη χώρα. «Οι Γερμανοί θα εισπράξουν τα χρήματά τους. Το εγγυώμαι προσωπικώς. Και όλοι οι άλλοι θα εισπράξουν τα χρήματά τους» τόνισε ο κ. Σαμαράς.