Αυτή τη φορά οι διαδηλωτές διαμαρτύρονται εναντίον της απόφασης της τοπικής κυβέρνησης να ενεργοποιήσει νόμο για την απαγόρευση χρήσης αντιασφυξιογόνων μασκών.
«Ο γραμματέας του Νομοθετικού Συμβουλίου (σ.σ. Κοινοβούλιο) εξέδωσε κόκκινο συναγερμό. Όλοι καλούνται να εκκενώσουν άμεσα το κτίριο του Κοινοβουλίου» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, όποιος φοράει κάλυμμα προσώπου κατά τη διάρκεια δημόσιων συναθροίσεων, διαδηλώσεων ή κινητοποιήσεων δύναται να καταδικαστεί σε έως 12 μήνες ποινή φυλάκισης ή να «τιμωρηθεί» με πρόστιμο 25.000 δολαρίων Χονγκ Κονγκ (3.200 αμερικανικά δολάρια).
Η νομοθεσία θα τεθεί σε ισχύ από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε νέο κύμα διαδηλώσεων στους δρόμους της πόλης, με αρκετούς ακτιβιστές να προειδοποιούν με προσφυγές στη δικαιοσύνη.
Υπενθυμίζεται ότι οι μαζικές κινητοποιήσεις στην ειδική διοικητική περιοχή της Κίνας ξεκίνησαν στις αρχές Ιουνίου, έπειτα από την πρόθεση της κυβέρνησης να εισαγάγει νομοσχέδιο για την έκδοση κρατουμένων στην ηπειρωτική Κίνα.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η τοπική κυβέρνηση αποφάσισε να αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο. Όμως, οι διαδηλωτές παρέμειναν στους δρόμους ζητώντας την παραίτηση της πρωθυπουργού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Χονγκ Κονγκ διαθέτει ένα ειδικό καθεστώς ημι-αυτονομίας, καθώς όλες οι αποφάσεις που αφορούν το εσωτερικό λαμβάνονται από την τοπική κυβέρνηση και όχι την κινεζική.