"Εκείνο που προσπαθούμε είναι επιτέλους να πετύχουμε τον απεγκλωβισμό από τη βουλιμία κάποιων που ακόμη και τώρα που εμείς προσπαθούμε να δημιουργηθούν συνθήκες που επιτέλους θα επιτρέψουν στην ελπίδα να αναβιώσει, παρεμβαίνουν παραβιάζοντας τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ΑΟΖ της, παρεμβαίνουν απειλώντας για τον εποικισμό της Αμμοχώστου παραγνωρίζοντας ψηφίσματα των ΗΕ, παραβιάζουν κάθε κανόνα αυτή την ώρα που μιλούμε που αφορά το στάτους της νεκρής ζώνης. Συνεχώς η μια πρόκληση διαδέχεται την άλλη."
Ο πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης, απάντησε εκ νέου και στους ισχυρισμούς που διατύπωσε ο τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
"Κατά τα άλλα ο κ. Ερντογάν κατά την ομιλία του στα ΗΕ μίλησε και είπε ότι τάχα είναι η μη εποικοδομητική στάση των Ελληνοκυπρίων που οδήγησε στη μακρά, χωρίς εξελίξεις κατάσταση στην Κύπρο. Και διερωτάται κανείς αν πραγματικά αυτοί που δεν θέλουν τη λύση είναι εκείνοι που μένουν 45 χρόνια μακριά από τις περιουσίες τους, τα σπίτια τους, εκείνοι που ακόμα έχουν αγνοούμενους, εκείνοι που θα ήθελαν και επιδιώκουν με κάθε τρόπο τη δημιουργία συνθηκών ειρηνικής συνύπαρξης με το σύνοικο στοιχείο."
Στην εκδήλωση παρέστη και ο υπουργός εξωτερικών της Ελλάδας Νίκος Δένδιας, ο οποίος χαρακτήρισε την συμπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο και κυρίως στην Ανατολική Μεσόγειο ως απαράδεκτες.
"θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω από την καρδιά μου, ότι η Ελλάδα σε πλήρη και απόλυτο συντονισμό με την Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τον τερματισμό της παράνομης τουρκικής κατοχής στη Μεγαλόνησο."
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τιμήθηκαν για την προσφορά στους αγώνες της ομογένειας ο γιατρός Συμεών Συμεωνίδης και ο νομικός Πέτρος Κακογιάννης. Επίσης τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή εις μνήμη των Νίκου Μούγιαρη και Δημήτρη Καλοειδή.
Οι απόδημοι επεφύλαξαν και μια έκπληξη στον πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος σήμερα γιορτάζει τα εβδομηκοστά τρίτα γενέθλια του. Έχοντας στο πλευρό του την σύζυγο του Αντρη έσβησε τα κεράκια σε τούρτα, λαμβάνοντας τις θερμές ευχές όλων των παρευρισκόμενων.