Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ant1
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ταξιδεύει για τη Νέα Υόρκη μέσω Λονδίνου, ενώ ο Γενικός Γραμματέας ήδη παρουσίασε τη θέση του στον Υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας. Πάντως η Αγκυρα εξακολουθεί να συντηρεί το κλίμα έντασης, απειλώντας με νέα γεώτρηση στην κυπριακή ΑΟΖ.

Με υποβολιμαία δημοσιεύματα στο φιλοκυβερνητικό τύπο της χώρας,η Τουρκία γνωστοποιεί την πρόθεση της για τη διενέργεια νέων παράνομων γεωτρήσεων, αυτή την φορά μάλιστα εντός των αδειοδοτημένων τεμαχίων της Κυπριακής Δημοκρατίας. 

Η εφημερίδα Yeni Safak, η οποία θεωρείται το πιστό εκφραστικό όργανο του Σουλτάνου, σε σημερινό δημοσίευμα της κραδαίνει την απειλή άμεσης επιστροφής του Γιαβούζ στις κυπριακές θάλασσες, για τη διενέργεια γεώτρησης σε ένα από τα τεμάχια 3 ή 7, ως απάντηση στην είσοδο της γαλλικής Total. 

Την ίδια ώρα που η Τουρκία απειλεί λεκτικά με κορύφωση της προκλητικότητας σε θάλασσα και Βαρώσια, ο υπουργός εξωτερικών της χώρας Μεβλουτ Τσαβούσογλου, συζήτησε το Κυπριακό με τον γενικό γραμματέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες. 

Ο εκπρόσωπος του γενικού γραμματέα δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τη συνάντηση και αρκέστηκε να επαναλάβει την πρόθεση του κ. Γκουτέρες να συνδράμει στην επανέναρξη των συνομιλιών. 

«Θα έχει συναντήσεις στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης, στις οποίες το Κυπριακό θα εγερθεί. Ο στόχος του, η φιλοδοξία του ΓΓ, είναι να βοηθήσει να δημιουργηθούν συνθήκες που μπορούν να οδηγήσουν στην έναρξη των συνομιλιών και προσβλέπει σε συνάντηση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη», δηλώνει ο εκπρόσωπος ΓΓ ΟΗΕ. 

Παράλληλα ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προτού αναχωρήσει για τη Νεά Υόρκη, ανακοίνωσε ότι η Τουρκία δια του πρέσβη της Βολκαν Μποζκίρ θα διεκδικήσει την προεδρία της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για το επόμενο χρόνο. 

Λίαν σημαντική για το ξεκαθάρισμα των προθέσεων των πλευρών θεωρείται η ερχόμενη εβδομάδα και οι επαφές που θα πραγματοποιηθούν στο περιθώριο των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης στη Νέα Υόρκη. 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας βρίσκεται από σήμερα στο Λονδίνο πραγματοποιώντας ολιγόωρο ενδιάμεσο σταθμό πριν από την αναχώρηση του για τη Νέα Υόρκη. 

Ο Πρόεδρος θα συναντηθεί εκ νέου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη επί αμερικανικού εδάφους, με σκοπό την αξιολόγηση των όσων θα προκύψουν από το τετ α τετ που θα έχει ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. 

Την ανάγκη στήριξης των προσπαθειών του Προέδρου της Δημοκρατίας για επανέναρξη της διαδικασίας ουσιαστικών διαπραγματεύσεων, επανέλαβε, εξάλλου, ο Αβέρωφ Νεοφύτου, σε δηλώσεις πριν την έναρξη των εργασιών του Παγκυπρίου Συνεδρίου της Νεολαίας του Δημοκρατικού Συναγερμού. 

«Χωρίς την επανέναρξη του διαλόγου η ένταση θα συνεχίζει και στην ΑΟΖ μας και στα Βαρώσια. Και δυστυχώς οι Τούρκοι που πολλές φορές δεν λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη το τι λεν, ό, τι λένε το κάνουν στην πράξη και παράνομα», δηλώνει ο Αβέρωφ Νεοφύτου. 

Ο κύριος Νεοφύτου εκτίμησε ότι χωρίς συνομολόγηση των όρων αναφοράς δεν θα είναι εφικτή η πραγματοποίηση, στο εγγύς μέλλον, κοινής συνάντησης του Γενικού Γραμματέα με τον Πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη και τον Μουσταφά Ακιντζί.