Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, η 52χρονη και η 20χρονη μεταφέρθηκαν το πρωί στο επαρχιακό δικαστήριο» Λευκωσίας, όπου τους απαγγέλθηκαν οι κατηγορίες για «παραβίαση στρατιωτικής περιοχής» και αφέθηκαν ελεύθερες.Η «αστυνομία» κατάσχεσε τα κινητά τους τηλέφωνα.Στο «επαρχιακό δικαστήριο» Λευκωσίας βρισκόταν και άλλα μέλη της οικογένειας των δύο, τα οποία τις παρέλαβαν.
Κληθείς σήμερα να σχολιάσει το περιστατικό ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου, είπε ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί το θέμα και γίνονται οι κατάλληλες ενέργειες ώστε οι δύο γυναίκες να αφεθούν ελεύθερες.
Όπως ανέφερε ο Τ/κ Επικεφαλής της δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για την Εγκληματικότητα Χακί Ονέν, η γυναίκα εισήλθε στον κήπο του σπιτιού που διέμενε πριν από την τουρκική εισβολή τοτ 1974 και στο οποίο διαμένει σήμερα στέλεχος του κατοχικού στρατού.
Μητέρα και κόρη «συνελήφθησαν» με την αιτιολογία ότι έβγαζαν φωτογραφίες σε στρατιωτική ζώνη και θα οδηγηθούν τη Δευτέρα ενώπιον «στρατοδικείου».Σύμφωνα με τον κ. Ονέν, ο σύζυγος της συλληφθείσας ζήτησε να τις επισκεφτεί, αίτημα στο οποίο δεν υπήρξε κάποια ένσταση από την πλευρά των κατοχικών αρχών, χωρίς ωστόσο να έχει ο κ. Ονέν πληροφόρηση αν τελικά αυτό συνέβη.
Ανακοίνωση για το συμβάν εξέδωσε και η «αστυνομία» του ψευδοκράτους, λέγοντας πως προχώρησε την Κυριακή στις 10.00πμ στη σύλληψη μιας 52χρονης και μιας 20χρονης, στην Μόρφου, λόγω λήψης φωτογραφιών και βίντεο σε στρατιωτική περιοχή.
Ο Δήμος Μόρφου καταδικάζει τη «σύλληψη» δύο γυναικών στα κατεχόμενα
Ο Δήμος Μόρφου «καταδικάζει απερίφραστα την προκλητική και εντελώς απρόκλητη και αναίτια σύλληψη δύο συμπολιτισσών μας, οι οποίες μετέβησαν χθες στην κατεχόμενη Μόρφου για να δουν το σπίτι που δικαιωματικά τους ανήκει και όχι απλά το σπίτι που διέμεναν πριν την εισβολή, όπως εκ παραδρομής προφανώς αναφέρεται σε κάποια δημοσιεύματα».
Σε ανακοίνωση, ο Δήμος Μόρφου αναφέρει ότι «το κατοχικό καθεστώς για άλλη μια φορά προχωρά σε μια απαράδεκτη ενέργεια χωρίς καμιά σοβαρή δικαιολογία με στόχο ίσως να υποσκάψει τις όποιες προσπάθειες γίνονται για επανέναρξη των συνομιλιών».
«Ευελπιστούμε ότι το απαράδεκτο αυτό περιστατικό θα λάβει αίσιο τέλος το συντομότερο δυνατόν και οι δύο συμπολίτισσές μας, θα επιστρέψουν με ασφάλεια στα σπίτια που διαμένουν προσωρινά μετά την τουρκική εισβολή του 1974 και τη συνεχιζόμενη κατοχή της μισής μας πατρίδας», σημειώνει.