Νέο παραλήρημα Ερντογάν. Σε συνέντευξή του στο Reuters, ο πρόεδρος της Τουρκίας, δηλώνει ότι είναι πιθανόν η Άγκυρα να στείλει και τρίτο γεωτρύπανο στην Κύπρο, ενώ σε ερώτηση αν υπάρχει πιθανότητα συνεταιρισμού στο θέμα της ενέργειας στην ανατολική Μεσόγειο, με τις χώρες της Δύσης, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο. Πάντοτε όμως, με τους τουρκικούς όρους και προϋποθέσεις.
Ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε ότι «δεν βρισκόμαστε σε αντίθεση με κανέναν από αυτούς. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνει οτιδήποτε. Μπορεί να γίνει. Εμείς έχουμε δύο γεωτρύπανα. Υπάρχει πιθανότητα να έρθει και τρίτο. Έχουμε δύο ερευνητικά πλοία. Όλα αυτά τα πλοία μας ξεκίνησαν σταδιακά τις εργασίες και συνεχίζουν».
Με θράσος που τον χαρακτηρίζει, ο Ερντογάν του οποίου η χώρα δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, και επεμβαίνει με ληστρικό τρόπο στην αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη, κατηγορεί την ε/κ πλευρά ότι δεν αναγνωρίζει τάχατες τα δικαιώματα και το δίκαιο, και ότι απειλεί μάλιστα και την διεθνή ειρήνη.
Ο Τάγιπ Ερντογάν σημείωσε πως «Υπάρχουν περιοχές γύρω από την Κύπρο, οι οποίες έχουν καθοριστεί, όπου η Τουρκία μπορεί να κάνει έρευνες, και υπάρχουν και περιοχές όπου η νότια Κύπρος μπορεί να κάνει έρευνες. Αλλά τί λέει το διεθνές δίκαιο σε αυτό το θέμα; Όποιο προϊόν βγει εδώ, είτε ψάρια είναι είτε πετρέλαιο, αυτά διαμοιράζονται με ίσο ποσοστό στον πληθυσμό».
Ατεκμηρίωτο και αυθαίρετο, χαρακτηρίζει η κυβέρνηση, δια του εκπροσώπου της, Πρόδρομου Προδρόμου τον πρωτοφανή ισχυρισμό του Τούρκου Προέδρου.
Όπως ανάφερε ο κ. Προδρόμου ανάφερε: «από ποιόν άραγε “έχουν καθοριστεί” τέτοιες περιοχές που συμπεριλαμβάνονται στην Α.Ο.Ζ. της Κυπριακής Δημοκρατίας και δήθεν “δίνουν δικαιώματα στην Τουρκία”; Γιατί η Τουρκία δεν δέχεται την πρόταση της Κυπριακής Κυβέρνησης, ούτως ώστε μέσα από διαβουλεύσεις και κατά το διεθνές δίκαιο να καθοριστεί εκατέρωθεν η Α.Ο.Ζ. των δυο χωρών;».
Παράλληλα, η κυβέρνηση απορρίπτει και το νέο αφήγημα Ερντογάν, περί διεθνούς δικαίου και δήθεν προστασίας των δικαιωμάτων των τουρκοκυπρίων στα ενεργειακά.
Συγκεκριμένα ο Ταγίπ Ερντογάν συμπλήρωσε: «αυτοί τί κάνουν; Θέλουν να στερήσουν τη βόρεια Κύπρο από αυτά. Στο διεθνές δίκαιο δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Όποια δικαιώματα υπάρχουν θα ληφθούν με ποσοστά του πληθυσμού. Όποια είναι τα δικαιώματα της νότιας Κύπρου θα τα πάρει. Αλλά χώρες οι οποίες δεν έχουν καμιά σχέση προσπαθούν να έχουν δικαίωμα λόγου σε αυτές τις θάλασσες. Το πρόβλημα πηγάζει από εδώ».
Ο Κυβερνητικό Εκπρόσωπος τόνισε πως «αν κάποιος θέλει να στερήσει από τους Κύπριους, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, διεθνώς αναγνωρισμένα δικαιώματά τους, αυτή είναι η Τουρκία, η οποία σύμφωνα με τα όσα αξιώνει και όπως παρουσιάζονται και σε χάρτες του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών επιχειρεί να αφαιρέσει 44% της κυπριακής Α.Ο.Ζ. προς όφελός της.».
Αν ο Ερντογάν εννοούσε έστω και κατ’ελάχιστον τα όσα αναφέρει για το διεθνές δίκαιο, θα φρόντιζε πρώτα από όλα να τερματίσει τις επεκτατικές ενέργειες κατά της πόλης της Αμμοχώστου, κατέληξε ο εκπρόσωπος.