Μετά τα υπονοούμενα και τα μηνύματα που έστειλαν Ταγίπ Ερντογάν και Βλαντιμίρ Πούτιν κατά την επιθεώρηση του Sukhoi 57 στην Μόσχα, ο Τούρκος Πρόεδρος πέρασε και στις ευθείες απειλές. Αν δεν μας δώσουν τα F-35, θα στραφούμε στην ρωσική αγορά, διαμήνυσε.
«Αν οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρήσουν την ίδια στάση για τα F-35, θα το τακτοποιήσουμε αλλιώς», δηλώνει ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
Εκμεταλλευόμενος στο έπακρο το νέο ψυχροπολεμικό παιχνίδι μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ρωσίας, αποκάλυψε ότι ήδη συζητά με την Μόσχα τόσο την αγορά όσο και την συμπαραγωγή των μαχητικών αεροσκαφών Sukhoi 35 και 57, ενώ γνωστοποίησε το ενδιαφέρον του και για τα ρωσικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
«Πέραν των Su-35 και Su-57 που είναι ήδη στο τραπέζι, πρέπει να λάβουμε μέτρα για να διαφυλάξουμε και την αμυντική μας βιομηχανία και την άμυνά μας γενικότερα και από αυτή την άποψη συζητάμε όλα αυτά, στο πλαίσιο της αμυντικής μας προστασίας.»
Η Ουάσινγκτον δεν απάντησε ακόμη στις νέες προκλητικές δηλώσεις του, κατά τα άλλα, πολύτιμου συμμάχου της, που μοιάζει να μην υπολογίζει πλέον τίποτα και κανένα. Προ ημερών ωστόσο, ο ΥΠΑΜ των Ηνωμένων Πολιτειών, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κάνουν εκπτώσεις στις θέσεις τους.
Ταγίπ Ερντογάν και Ντόναλντ Τραμπ θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν το θέμα των F-35, αλλά και το συριακό, στο οποίο επίσης έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις, τον Σεπτέμβριο στη Νέα Υόρκη, στο περιθώριο των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.