Η οικονομική κρίση και η αναρρίχηση της ανεργίας αύξησαν σημαντικά τον αριθμό των αιτήσεων από απολυθέντες, για αποζημίωση μέσω του ταμείου πλεονασμού.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία, αυτή τη στιγμή περισσότεροι από δέκα χιλιάδες δικαιούχοι αναμένουν να αποζημιωθούν από το ταμείο, με αποτέλεσμα κάποιοι να μένουν εκτεθειμένοι έναντι των οικονομικών τους υποχρεώσεων.
Πιο αναλυτικά στο τέλος του 2011 εκκρεμούσαν 7,766 αιτήσεις ενώ σήμερα φθάνουν τις 10,015. Μιλώντας στον ΑΝΤΕΝΝΑ, ο Διευθυντής του Τμήματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων Θεοφάνης Τρύφωνος υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Εργασίας εξετάζει, αυτή τη στιγμή, τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν μέχρι τον Απρίλιο του 2011.
Επιμένει, πάντως, ότι το αποθεματικό του ταμείου είναι υψηλό, αφού τα έσοδα του ξεπερνούν κατά πολύ τα έξοδα, και δεν υπάρχει θέμα μη καταβολής των αποζημιώσεων στους δικαιούχους.
Το Ταμείο Πλεονασμού χρηματοδοτείται από εισφορές εργοδοτών. Το ποσό της εισφοράς είναι 1,2% πάνω στις απολαβές του κάθε εργαζομένου.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία το αποθεματικό του ταμείου ανερχόταν στο τέλος του 2011 στα 341 εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ, από τριακόσια εκατομμύρια εξακόσιες χιλιάδες που ήταν στις αρχές του 2010.
Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού για πλεονάζον προσωπικό απορροφούν οι τομείς της μεταποίησης, του λιανικού εμπορίου και των κατασκευών.