Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Μετά τις πιέσεις διεθνώς και τις εκκλήσεις για βοήθεια, ο Υπουργός Εσωτερικών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι, επέτρεψε την αποβίβαση 27 ασυνόδευτων ανήλικων μεταναστών από το πλοίο Οpen Arms, που παραμένει για 18η ημέρα αγκυροβολημένο ανοιχτά της Λαμπεντούζα. Με το χαμόγελο ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους, επιβιβάζονται στο σκάφος της ιταλικής ακτοφυλακής, εγκαταλείποντας το πλοίο του τρόμου, όπως οι ίδιοι χαρακτηρίζουν, το Open Arms. 

Η καλή πράξη του Ματέο Σαλβίνι δεν ήταν, ωστόσο, δική του απόφαση. Εξαναγκάστηκε να την λάβει, όπως ο ίδιος ανέφερε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, καταγγέλλοντας μάλιστα ότι τελικά εξαπατήθηκε. 

«Εχω πληροφορηθεί από τις αρχές στη Λαμπεντούζα ότι από τους 27 ανήλικους μετανάστες, στους οποίους επέτρεψα την αποβίβαση, οι 8 ήδη ομολόγησαν την ηλικία τους και δεν είναι ανήλικοι. Μετά τους κατά φαντασία ασθενείς, έχουμε τώρα και τους κατά φαντασία ανήλικους. Αλλά ο κακός εδώ, είναι ο Σαλβίνι.» 

Κατέστησε, μάλιστα, ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει κατ ουδένα λόγο την αποβίβαση των υπόλοιπων 107 μεταναστών που παραμένουν στο πλοίο, παρά το γεγονός ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και τα Ηνωμένα Εθνη κρούουν κώδωνα για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν εν πλω λόγω των άθλιων συνθηκών. 

Σήμερα κάποιοι πήδηξαν στη θάλασσα και προσπάθησαν να φτάσουν στη στεριά κολυμπώντας. 

Λύση στο αδιέξοδο προσπάθησε να δώσει η Ισπανία που με ανακοίνωση της κυβέρνησης γνωστοποίησε ότι είναι έτοιμη να δεχθεί τους μετανάστες. 

Προς έκπληξη όλων, ωστόσο, η μη κυβερνητική οργάνωση που διαχειρίζεται το πλοίο απάντησε αρνητικά στην προσφορά της Ισπανίας, επικαλούμενη την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που επικρατεί.