Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ανεβάζει σταθερά του τόνους η Άγκυρα, καθώς μετά τον Τσαβούσογλου και ο Ταγίπ Ερντογάν χρησιμοποίησε ακόμα πιο επιθετικούς τόνους στην ομιλία του στην ετήσια σύνοδο των τούρκων πρέσβεων, χαρακτηρίζοντας ούτε λόγο ούτε πολύ σαμποτέρ και σφετεριστή την Κυπριακή Δημοκρατία. 

«Δε θα μείνουμε αδιάφοροι στις προσπάθειες σφετερισμού και σαμποτάζ στην ανατολική Μεσόγειο. Θα προστατεύσουμε τα νόμιμα δικαιώματα της χώρας μας και των Τ/Κ μέχρι τέλους», δήλωσε ο Ταγίπ Ερντογάν.

Αποκαλυπτικός ως προς τις προθέσεις και του ιδίου αλλά και της ʼγκυρας παρουσιάστηκε από το βήμα της ίδιας συνόδου ο Κουντρετ Οζερσάι. Παίρνοντας την σκυτάλη από τον Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος χθες τόνισε πως η Τουρκία δεν αποκλείει καμία μορφή λύσης στο κυπριακό, ο ψευδουπουργός των κατεχομένων τάχθηκε ανοικτά υπέρ ενός άλλου μοντέλου λύσης, φωτογραφίζοντας στην καλύτερη περίπτωση μία εξελικτική συνομοσπονδία. 

«Σήμερα δεν υπάρχουν οι όροι για τον ομοσπονδιακό συνεταιρισμό στην Κύπρο, ή πρέπει να αλλάξουν οι όροι για να είναι δυνατή η ίδρυση ενός ομοσπονδιακού συνεταιρισμού ή να τεθεί στο τραπέζι ένα μοντέλο που να συνάδει με τους σημερινούς όρους», δήλωσε ο Κουτρέτ Οζερσάι.

 

Δεν δίστασε μάλιστα να θέσει ως όρο στην διεθνή κοινότητα την από-αναγνώριση της Κ.Δ. 

Το μοντέλο της συνεργασίας είναι η πιο λογική οδός ώστε οι δύο πλευρές να αναπτύξουν εμπιστοσύνη μεταξύ τους. Να ξεκινήσουν με συνεργασία και στη συνέχεια όταν είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε ένα συνεταιρισμό που να βασίζεται στον διαμοιρασμό. 

Στα κατεχόμενα ο Ντονμέζ 

Στο ζήτημα της ενέργειας η Αγκυρα, έκανε για τα καλά σημαία της την πρόταση Ακιντζί για σύσταση κοινής επιτροπής συνδιαχείρισης του φυσικού αερίου. Αυτός ή ως φαίνεται ήταν και ο αντικειμενικός στόχος της καθόδου στα κατεχόμενα του τούρκου Υπουργού Ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ, και των διαδοχικών συναντήσεων του με τον Ακιντζί και τον ψευδοπρωθυπουργό Τατάρ. 

«Στηρίζουμε την πρόταση για κοινή επιτροπή. Θεωρούμε ότι οι φυσικοί πόροι είναι ένας παράγοντας που μπορεί να συμβάλλει στην ειρήνη και την ευημερία του νησιού και όχι στην σύγκρουση. Είμαστε έτοιμοι, εφόσον υπάρξει η ανάγκη και η επιθυμία να συμβάλλουμε στην διαδικασία», δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας, Φατίχ Ντονμέζ.

 

Από πλευράς του ο Μουσταφά Ακιντζί υποστήριξε πως στο θέμα των υδρογονανθράκων, τρείς είναι οι επιλογές : Οι μονόπλευρες – όπως είπε – γεωτρητικές δραστηριότητες, η από κοινού ενέργειες με την δημιουργία της κοινής επιτροπής, που εισηγήθηκε, και αυτό που σήμερα συμβαίνει, με τις εκατέρωθεν γεωτρήσεις. 

«Ούτε συνεργασία, ούτε μορατόριουμ… τότε ο καθένας θα συνεχίσει στον δικό του δρόμο. Είναι προς όφελος όλων να βρεθεί μια κοινή λογική. Στις 9 Αυγούστου θα προτείνω και πάλι αυτόν τον δρόμο της κοινής λογικής, εύχομαι να βρω ικανοποιητική ανταπόκριση», δήλωσε ο Μουσταφά Ακιντζί.

 

Το απόγευμα ο Ντονμέζ επιθεώρησε τις εργασίες του δεύτερου γεωτρύπανου της Τουρκίας, Γιαβούζ ανοικτά της Καρπασίας. 

Σύμφωνα δε με την Φιλοκυβερνητική «Sabah», 

«Το «Γιαβούζ» θα παραμείνει στην περιοχή της Καρπασίας για άλλες τρεις εβδομάδες. Το δε «Φατίχ», που επιχειρεί ανοιχτά της Πάφου, θα συνεχίσει τις γεωτρητικές εργασίες για λίγες ακόμα εβδομάδες, καθώς έχει φτάσει σε βάθος 5.000 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. 

Οι τουρκικές προκλήσεις, σύμφωνα πάντα με την «Sabah», θα έχουν και συνέχεια, καθώς όπως αναγγέλλει τις επόμενες μέρες αναμένεται να καταπλεύσει στην περιοχή και το σεισμογραφικό «Ορούτς Ρέις», προκειμένου να συνδράμει στις παράνομες έρευνες που εδώ και μήνες διεξάγει το «Μπάρμπαρος.»