Με ανακοίνωση ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΕΞ, επαναλαμβάνει ότι η Τουρκία είναι αποφασισμένη να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της που πηγάζουν από το διεθνές δίκαιο στην υφαλοκρηπίδα της στην ανατολική Μεσόγειο, ενώ χαρακτηρίζει αβάσιμους τους ισχυρισμούς κάποιων μέσων ενημέρωσης το τελευταίο διάστημα όσον αφορά στην επιστολή της στα Ηνωμένα Έθνη στις 18 Μαρτίου 2019 ότι δλδ η Τουρκία έχασε 92 χιλιάδες χλμ υφαλοκρηπίδας και την κυριαρχία κάποιων νησιών.
Παράλληλα και ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος, Ομέρ Τσελίκ, χαρακτήρισε λανθασμένη οποιαδήποτε τιμωρητική κίνηση της Ευρώπης εναντίον της Τουρκίας για τις ενέργειές της στην ανατολική Μεσόγειο, επαναλαμβάνοντας ότι η Κύπρος μπήκε παράνομα στην ΕΕ και ισχυρίστηκε ότι η Ε/κ πλευρά είναι φημισμένη ότι δεν κρατάει το λόγο της. Για την ανατολική Μεσόγειο είπε ότι διεξάγουν δραστηριότητες για την προστασία των δικαιωμάτων τους ενάντια στις μονομερείς δραστηριότητες της Κ.Δ και ότι οσο η Ε/κ πλευρά δεν δίνει τα δικαιώματα των Τ/Κ, τα γεωτρύπανα τους Γιαβούζ και Φατίχ θα συνεχίζουν τις εργασίες τους.
Σε όλα τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Τουρκίας είναι το θέμα των μέτρων που εξετάζει να επιβάλει εναντίον τους η Ε.Ε, με τον τουρκικό τύπο να είναι εντονα επικριτικός εναντίον των Βρυξελλών για το θέμα, που το αντιλαμβάνονται και το πωλούν στον κόσμο τους ως πόλεμο εναντίον της χώρας τους. Αντε από δω Ευρώπη, Δεν βγάζετε άχνα όταν η Κύπρος και η Ελλάδα πραγματοποιούν γεωτρήσεις και Διπλοπρόσωπη Ευρώπη είναι μερικοί από τους τίτλους τους.
Οσον αφορά στο πεδίο των προκλήσεων, Φατίχ και Γιαβούζ συνεχίζουν να βρίσκονται εντός κυπριακής ΑΟΖ, όπως και το Barbaros, έχοντας μάλιστα όπως από χθες ανέφερε ο ΑΝΤ1 δεσμεύσει Θαλάσσια περιοχή που επικαλύπτει μεγάλο μέρος των κυπριακών αδειοδοτημένων τεμαχίων ένα και οκτώ, για την πραγματοποίηση ασκήσεων με πραγματικά πυρά από τις 20 Ιουλίου μέχρι και τις 8 Αυγούστου. Περιοχή, στην οποία τους τελευταίους μήνες το Barbaros πραγματοποιεί παράνομες σεισμογραφικές έρευνες.