Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Εκδήλωση διαμαρτυρίας διοργάνωσε ο Δήμος Αμμοχώστου έξω από το Προεδρικό Μέγαρο, με αφορμή τις τελευταίες εξαγγελίες από την πλευρά το κατεχομένων για το θέμα της περίκλειστης πόλης.

Κόσμος είχε συγκεντρωθεί στην είσοδο του Προεδρικού Μεγάρου κρατώντας πανό με συνθήματα όπως «Σώστε την Αμμόχωστο», «Ελευθερία στην Κύπρο», «Μόνη λύση η επανένωση» και «Επιστρέψτε πίσω στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων». Επίσης αρκετοί κρατούσαν πλακάτ με το σύνθημα «Αμμόχωστος μπροστά», ενώ άλλοι κρατούσαν κυπριακές σημαίες και σημαίες που έγραφαν «Ειρήνη», στα ελληνικά και στα τουρκικά.

Μεταξύ των παρευρισκομένων ήταν και αρκετοί βουλευτές και αξιωματούχοι κομμάτων, καθώς και πρώην αξιωματούχοι του κράτους.

Γαλανός: Η λύση πρέπει να είναι ομοσπονδιακή 

Ο Δήμαρχος της κατεχόμενης πόλης Αλέξης Γαλανός διεμήνυσε πως η λύση του Κυπριακού πρέπει να είναι ομοσπονδιακή και ότι το θέμα του εποικισμού πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

 

Σε δηλώσεις του πριν από τη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την παράδοση του σχετικού υπομνήματος του Δήμου, ο κ. Γαλανός είπε ότι είναι εκδήλωση διαμαρτυρίας εναντίον της τουρκικής κατοχής, εναντίον των σχεδίων μέρους της τουρκοκυπριακής ηγεσίας, που νομίζουν ότι μπορούν να εποικήσουν εύκολα την Αμμόχωστο, να παραβιάσουν αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών, του Συμβουλίου Ασφαλείας και τη 2η Συμφωνία Κορυφής.

 

Ο Δήμαρχος Αμμόχωστου έκανε λόγο για σχεδιασμούς που γίνονται και στη θάλασσα και στην Κύπρο εναντίον ενός μικρού τόπου, όπως είναι η Κύπρος.

 

Απευθυνόμενος προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είπε ότι ο κόσμος έξω από το Προεδρικό «είναι κόσμος που πενθεί για 45 χρόνια, κόσμος που θέλει να πάει σπίτι του και θέλει από τον Πρόεδρό του να εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια για μία ειρηνική λύση του Κυπριακού στα πλαίσια του ΟΗΕ, του περιγράμματος Γκουτέρες».

 

Αλλά πρέπει, συνέχισε ο κ. Γαλανός, ο κόσμος πραγματικά να πεισθεί ότι κι εμείς θέλουμε λύση και σίγουρα το μήνυμα είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να δεχθούμε λύση δύο κρατών.

 

«Μία Κύπρος υπάρχει κύριε Πρόεδρε της Δημοκρατίας, μόνο μία, μία και ομοσπονδιακή».

 

Ο κ. Γαλανός είπε ακόμη ότι στο υπόμνημα προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο Δήμος Αμμοχώστου ζητά να γίνουν διαβήματα προς τα Ηνωμένα Έθνη, το Συμβούλιο Ασφαλείας, το Γενικό Γραμματέα, τους πρέσβεις των μονίμων μελών, προς ευρωπαϊκές χώρες, προς το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ και προς όλες τις κατευθύνσεις, όπως γίνεται και για το θέμα της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).

 

Τα θέματα των πετρελαίων είναι του μέλλοντος, συνέχισε ο κ. Γαλανός, σε 10 με 15 χρόνια μακάρι να είναι ευλογία και όχι κατάρα, το θέμα του εποικισμού της Κύπρου είναι κάτι άμεσο το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τον Πρόεδρο, είπε.

 

Εξάλλου απευθυνόμενος στον κόσμο που ήταν μαζεμένος έξω από το Προεδρικό, ο κ. Γαλανός ανέφερε ότι η υστεροφημία του Προέδρου της Δημοκρατίας βασίζεται στη λύση του Κυπριακού.

Παρέδωσαν υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

 

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης παρέλαβε το υπόμνημα και δήλωσε ότι «Θα εργαστεί ακατάπαυστα για τη λύση του κυπριακού».

Στο υπόμνημα ο Δήμος Αμμοχώστου ζητά να γίνουν διαβήματα στο Συμβούλιο Ασφαλείας για παραβίαση των σχετικών με την Αμμόχωστο ψηφισμάτων και να ζητηθεί από τον ΓΓ του οργανισμού να εργαστεί για εφαρμογή των ψηφισμάτων. Επίσης ζητούν από τον Πρόεδρο να καταγγείλει στην ΕΕ και σε άλλους οργανισμούς την επέκταση της εισβολής.

Συμπλοκές στην εκδήλωση για την Αμμόχωστο 

Ένταση προκλήθηκε όταν μέλη της Unite Cyprus Now απαίτησαν από μέλη του ΕΛΑΜ όπως αποχωρήσουν από την εκδήλωση, αντιδρώντας στο σύνθημα <<Η ΚΥΠΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ>>. Στην εκδήλωση παρόντες ήταν και Τ/κ.

Τα μέλη των δύο ομάδων ενεπλάκησαν με μικροσπρωξήματα, με την αστυνομία και ψυχραιμότερους παρευρισκόμενους να παρεμβαίνουν ώστε να αποφορτιστεί το κλίμα έντασης.

Το ΕΛΑΜ καταγγέλλει την «Unite Cyprus» για τα επεισόδια 

Την δικοινοτική ομάδα «Unite Cyprus», καταγγέλλει για τα επεισόδια έξω από το Προεδρικό, το Εθνικό Λαϊκό Μέτωπο.

 

Διαβάστε αυτούσια την ανακοίνωση του ΕΛΑΜ

 

Το Εθνικό Λαϊκό Μέτωπο (Ε.ΛΑ.Μ.) καταδικάζει με τον πιο έντονο τρόπο τα επεισόδια που προκάλεσαν στην θέα της Ελληνικής σημαίας τα μέλη της δικοινοτικής ομάδας «Unite Cyprus».

Το μένος και το μίσος τους ήταν τόσο μεγάλο, αφού τα μέλη της συγκεκριμένης οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και Τουρκοκύπριοι, δεν δίστασαν να προπηλακίσουν τον εκλεγμένο από τους Αμμοχωστιανούς Βουλευτή του Κινήματός μας, Λίνο Παπαγιάννη.

 

Μάλιστα, η συγκεκριμένη οργάνωση, έφτασε στο σημείο να καπηλευτεί την ανοικτή διαμαρτυρία για την Αμμόχωστο, να προσπαθήσει να επιβάλει τις θέσεις της στους συγκεντρωμένους και να επιτεθεί σε όποιο διαφωνούσε με αυτές.

Παρ’ όλα αυτά, τα μέλη του Εθνικού Λαϊκού Μετώπου (Ε.ΛΑ.Μ.) παρέμειναν στον χώρο της εκδήλωσης ειρηνικά, μέχρι το τέλος, με τις Ελληνικές σημαίες να κυματίζουν αγέρωχα, όπου μαζί με τους υπόλοιπους Αμμοχωστιανούς διατράνωσαν τη θέλησή για Απελευθέρωση και Επιστροφή όλων των προσφύγων στις πατρογονικές τους εστίες.

 

Το μήνυμα μας είναι ξεκάθαρο προς πάσα κατεύθυνση. Δεν θα υποστείλουμε την Ελληνική σημαία, δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα μας, μέχρι την τελική δικαίωση.

https://www.youtube.com/watch?v=g0ExOmb9hWo

Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση διαμαρτυρίας για την Αμμόχωστο

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

https://platform.twitter.com/widgets/widget_iframe.d753e00c3e838c1b2558149bd3f6ecb8.html?origin=http%3A%2F%2Fwww.ant1.com.cyhttps://platform.twitter.com/widgets/widget_iframe.d753e00c3e838c1b2558149bd3f6ecb8.html?origin=http%3A%2F%2Fwww.ant1.com.cy