Ο Αβέρωφ Νεοφύτου είπε ότι τα πράγματα είναι όντως τεταμένα και εκτίμησε ότι χρειάζεται σωφροσύνη και σύνεση, με τις αναγκαίες πολιτικές κινήσεις, χωρίς όξυνση στον πολιτικό μας λόγο και την ρητορική μας. «Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να συνεχίσουμε τις κινήσεις που σωστά κάνει η κυβέρνησή μας στο κατεξοχήν δικό μας γήπεδο την ΕΕ, αλλά χρησιμοποιώντας και τα εργαλεία του διεθνούς δικαίου».
Ο Ερντογάν θα γίνει πιο επιθετικόςΣύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ, ο Ερντογάν και η κυβέρνησή του θα γίνονται ώρα με την ώρα πιο επιθετικοί και όσο πλησιάζει η 23η Ιουνίου (επαναληπτικές εκλογές στο Δήμο Κωνσταντινουπόλεως) θα γίνονται ακόμα πιο επιθετικοί.
Σε παρατήρηση ότι ακόμα και με τα εντάλματα σύλληψης δεν φαίνεται να υπάρχει αποτέλεσμα και οι Τούρκοι συνεχίζουν τις κινήσεις τους, ο κ. Νεοφύτου παρέπεμψε στις εκλογές στον Δήμο Κωνσταντινούπολης λέγοντας ότι αυτές δεν είναι μόνο πολιτικές εκλογές για τον Ταγίπ Ερντογάν και την κυβέρνησή του, αλλά αφορούν και το «αν τα καταφέρουν να καθυστερήσουν στο αίτημα τους για βοήθεια από το ΔΝΤ. Γιατί το Δημαρχείο της Κωνσταντινούπολης διαθέτει δισεκατομμύρια ως καταθέσεις για τα συνταξιοδοτικά που αφορούν τον Δήμο. Εάν ο Ερντογάν καταφέρει να κερδίσει αυτόν τον Δήμο με τις αμφιλεγόμενες διαδικασίες που υπάρχουν, θα πάρει οικονομική ανάσα για ακόμα μερικούς μήνες. Γι’ αυτό θα κάνει ό,τι κρίνει προς το συμφέρον του για να κερδίσει τον Δήμο».
Γι’ αυτό, είπε, εκτιμά ότι θα βλέπουν την επιθετικότητα της Τουρκίας να αυξάνεται όσο πλησιάζουν οι Τούρκοι. Στην ερώτηση εάν το να τρυπήσουν οι Τούρκοι στην κυπριακή ΑΟΖ έχει να κάνει με το αποτέλεσμα των εκλογών στην Κωνσταντινούπολη, ο κ. Νεοφύτου επανέλαβε ότι αυτό το διακύβευμα για τον συγκεκριμένο Δήμο είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο πολιτικά, αλλά και οικονομικά, ο Ερντογάν θα γίνεται πιο επιθετικός για να φανατίσει τον κόσμο του.
Απορρίπτει συζήτηση για ΦΑ εκτός διαδικασίας συνομιλιών
Κληθείς να σχολιάσει την πρόταση του «πρωθυπουργού» Τατάρ να συζητήσουν Τ/κ και Ε/κ, εκτός διαδικασίας συνομιλιών για το Κυπριακό, το θέμα του φυσικού αερίου, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ την απέρριψε λέγοντας ότι είχε συναντήσει τον Ερσίν Τατάρ όταν εκλέγηκε πρόεδρος του ΚΕΕ και παρ’ ότι τους χωρίζουν πολλά για το ποια λύση θέλουν, προσπάθησε να του εξηγήσει ότι «αυτές οι κινήσεις της Τουρκίας είναι και εις βάρος των Τ/κ. Με το να έρχεται η Τουρκία να αμφισβητεί μέρος του ΑΟΖ της ΚΔ από την στιγμή που ως Ε/κ και Τ/κ έχουμε συμφωνήσει στον διάλογο που έχει διεξαχθεί μέχρι σήμερα, ότι τα αποθέματα υδρογονανθράκων ν’ ανήκουν στο σύνολο του λαού – άρα και στους Ε/κ και τους Τ/κ – με την λύση του Κυπριακού, με το να επεμβαίνει με αυτόν τον παράνομο τρόπο η Τουρκία και να θέλει κομμάτι της δικής μας ΑΟΖ ως δικό της, σημαίνει αφαιρεί και από μελλοντικά εισοδήματα και των Τ/κ».