Ώρες αργότερα ο εκπρόσωπος του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών Χαμί Ακσοϊ διευκρίνιζε πως «τα πλωτά γεωτρύπανά, “Γιαβούζ” και “Φατίχ”, θα αρχίσουν στο εγγύς μέλλον γεωτρήσεις, στις περιοχές που το ψευδοκράτος παραχώρησε άδειες στην “Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίων” το 2011».
«Σε αυτό το πλαίσιο και στις περιοχές του ψευδοκράτους που αδειοδοτήθηκαν στην «ΤΡΑΟ» το 2011, τα πλοία «Γιαβούζ» και «Φατίχ, θα αρχίσουν σύντομα γεωτρήσεις», δήλωσε ο Εκπρόσωπος ΥΠΕΞ Τουρκίας, Χαμί Ακσοϊ.
Σύμφωνα με τα συμφραζόμενα του Ακσοϊ το «Γιαβούζ» θα επιχειρήσει στα τεμάχια F και G, όπως αυτά σηματοδοτούνται στο χάρτη που Τουρκία και ψευδοκράτος έστειλαν στα Η.Ε μαζί με την εν λόγω παράνομη συμφωνία με την τουρκική κρατική εταιρεία πετρελαίων. Δηλαδή σε περιοχές που εκτείνονται Βόρεια και Ανατολικά της Κύπρου και που καλύπτουν παράλληλα τα οικόπεδα 1, 2, 8, 9, της κυπριακής ΑΟΖ καθώς και μέρος των 12 και 13. Όλες δε ενδείξεις δείχνουν πως η ʼγκυρα, μετά την καθήλωση του Φατιχ στα δυτικά του Ακάμα, θα επιχειρήσει να ανοίξει νέο μέτωπο και στα Ανατολικά στέλνοντας τον Γιαβούζ στο κόλπο της Καρπασίας, όπου έδρασε για βδομάδες το Μπαρμπαρός παράγοντας σεισμικά δεδομένα.
Όπως και το λεγόμενο Υπουργείο Εξωτερικών του Ψευδοκράτους, ο Χαμί Ακσόι χρησιμοποίησε ως αφορμή την συμφωνία Κυπριακής Δημοκρατίας και NOBLE energy για την εμπορική αξιοποίηση του Αφροδίτη.
«Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η συμφωνία που έχει προβεί η «Ε/Κ διοίκηση της νότιας Κύπρου» με κάποιες ιδιωτικές εταιρείες στην ανατολική Μεσόγειο για τα έσοδα από το φυσικό αέριο. Αυτή η συμφωνία αποτελεί απτό παράδειγμα της συνέχισης σφετερισμού των δικαιωμάτων των Τ/Κ, που έχουν ίσα δικαιώματα στους φυσικούς πόρους του νησιού», δήλωσε ο Εκπρόσωπος ΥΠΕΞ Τουρκίας, Χαμί Ακσοϊ.
Αφού σημειώνει πως στη, εν λόγω συμφωνία αυτή δεν γίνεται καμία αναφορά στους Τ/κ και στο μερίδιο τους από τα έσοδα ο εκπρόσωπος του τουρκικού Υπουργείου, αποκαλύπτει και τον αντικειμενικό σκοπών των τουρκικών προκλήσεων.
«Όσο η Ε/Κ πλευρά δεν τερματίζει τις μονόπλευρες δραστηριότητές της στο θέμα των υδρογονανθράκων και δεν εντάσσει τους Τ/Κ που είναι ίσοι εταίροι στο νησί, στους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων για το θέμα και τον διαμοιρασμό των εσόδων, η Τουρκία θα συνεχίσει να προστατεύει τα δικαιώματα των Τ/Κ στην «δική τους» υφαλοκρηπίδα», δήλωσε ο Εκπρόσωπος ΥΠΕΞ Τουρκίας, Χαμί Ακσοϊ.
Η ala card επίκληση του Διεθνούς δικαίου από την ʼγκυρα προκάλεσε την αντίδραση του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, ο οποίος έστειλε από την Κρήτη νέο σαφές μήνυμα προς την Τουρκική ηγεσία, υπενθυμίζοντας ότι αναπόσπαστο μέρος του Διεθνούς Δικαίου είναι το Δίκαιο το Θάλασσας.
«Το Δίκαιο της Θάλασσας, κατά την Συνθήκη του Montego Bay του 1982 -όπως πολλές φορές έχω πει και δεν θα κουραστώ να το λέγω– είναι δεσμευτικό για όλους, ακόμα και για εκείνους που δεν έχουν προσχωρήσει στην Συνθήκη αυτή. Διότι η ως άνω Συνθήκη παράγει γενικώς παραδεδεγμένους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου που δεσμεύουν όλους», δήλωσε ο Έλληνης Πρόεδρος, Προκόπης Παυλόπουλος.
Ο Έλληνας Πρόεδρος κάλεσε την Τουρκία να αντιληφθεί ότι η Ελλάδα είναι αποφασισμένη και ανυποχώρητη στην υπεράσπιση στο ακέραιο της Διεθνούς και ευρωπαϊκής νομιμότητας και έχει σε αυτό συμπαραστάτες την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ.