Τον σημαίνοντα ρόλο των ευρωβουλευτών στην προώθηση και υποστήριξη των θέσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας στις Βρυξέλλες, ειδικότερα για αντιμετώπιση των μεθοδεύσεων της Αγκυρας, υπογράμμισε με νόημα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου κληθείς να σχολιάσει το χθεσινό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών.
"Σήμερα οι Κύπριοι πολίτες διαθέτουν έξι εκλελεγμένους εκπροσώπους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από την πλευρά της Κυβέρνησης υπολογίζουμε στον παράγοντα Ευρωκοινοβούλιο, στη δραστηριότητα που μέσα σε συνθήκες ενότητας για τους κοινούς μας στόχους θα πρέπει να έχουν οι Ευρωβουλευτές μας, όπως και στο παρελθόν, για να υποστηρίξουν τις θέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας όσον αφορά προβλήματα που κατά καιρούς προσπαθεί να δημιουργήσει η τουρκική πλευρά με διάφορες μεθοδεύσεις."
Για ενδεχόμενη συμμετοχή της Δημοκρατικής Παράταξης στο Εθνικό Συμβούλιο, ο κ. Προδρόμου παρέπεμψε σε μελλοντική συνεδρίαση του Σώματος για εξέταση σχετικού αιτήματος.
Οι πλείστοι δηλώνουν κερδισμένοι
Σε ότι αφορά την ανάγνωση και ερμηνεία του αποτελέσματος, ως είθισται μετά από κάθε εκλογική αναμέτρηση τα κόμματα εντοπίζουν και επικεντρώνονται στα θετικά. Στο Δημοκρατικό Συναγερμό προτάσσουν τη διατήρηση της πρωτιάς.
Η Πινδάρου στη μείωση των κομματικών ποσοστών αντιπαραβάλλει το γεγονός ότι για έκτη διαδοχική αναμέτρηση ο ΔΗΣΥ κόβει πρώτος το νήμα, καθώς επίσης και τα διαφορετικά δεδομένα των εκλογών του 2014 στις οποίες το κόμμα κατέγραψε ποσοστό ρεκόρ.
"Το 14 στο ψηφοδέλτιο μας ήταν και ο κ. Συλλούρης πρόεδρος τότε του Ευρωκό και η κ. Θεοχάρους πρόεδρος της μετέπειτα Αλληλεγγύης είναι ένα ποσοστό 6 – 7 % που δεν είχαμε στο ΔΗΣΥ ούτε το 16 που είχαμε ένα νέο πολιτικό χάρτη." δήλωσε ο Εκπρόσωπος τύπου του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου
Με εντελώς διαφορετικό φακό ερμηνεύει το χθεσινό αποτέλεσμα το ΑΚΕΛ το οποίο θεωρεί ότι αποτελεί ηχηρό χαστούκι στην κυβέρνηση και την ηγεσία του Δημοκρατικού Συναγερμού.
"Άλλοτε κινδυνολογώντας, άλλοτε παραποιώντας και υβρίζοντας, άλλοτε θέτοντας ψευδή διλήμματα ή επενδύοντας στο διχασμό, προσπάθησε ανεπιτυχώς να συσπειρώσει τους απογοητευμένους οπαδούς του, προσφέροντας κάκιστες υπηρεσίες τόσο στο δημοκρατικό διάλογο όσο και στην υπόθεση της λύσης του κυπριακού." δήλωσε ο Στέφανος Στεφάνου.
Ο εκπρόσωπος τύπου του κόμματος Στέφανος Στέφανου, ανέφερε επίσης ότι δικαιώθηκε η επιλογή του ΑΚΕΛ να συμπεριλάβει στο ψηφοδέλτιο του τουρκοκύπριο υποψήφιο.
Απόλυτα θετικό είναι το πρόσημο που δίνουν στην ανάγνωση στο ΔΗΚΟ.
"Αντανακλά την εκτίμηση του λαού στην: Δράση του εντός του Ευρωκοινοβουλίου και εντός της Ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών. Την τολμηρή και υπεύθυνη στάση σε κρίσιμες στιγμές για το λαό και τον τόπο. Την αποτελεσματικότητα των προτάσεων και των δράσεων του." Ο Εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Παύλος Μυλωνάς.
Επίσης διάχυτη είναι η ικανοποίηση αλλά και η ανακούφιση στην ΕΔΕΚ από την επανεκλογή ευρωβουλευτή και την ενίσχυση των ποσοστών του κόμματος.
"Όταν ένας Εδεκίτης και το λέει η ψυχή του την δύσκολη ώρα βρίσκεται εκεί στην πρώτη γραμμή. Εκεί ήταν και ο Γιαννάκης Ομήρου και ο Γιώργος Βαρνάβα εκεί ήταν όλοι όσοι σε κάποιες άλλες καταστάσεις πιθανόν να στεναχωρήθηκαν και να απομακρύνθηκαν." είπε η Μαρία Βασιλειάδου Αν. Πρόεδρος της ΕΔΕΚ.
Ικανοποιημένοι για το ποσοστό που εξασφάλισαν παρά την μη εκλογή ευρωβουλευτή δηλώνουν στο ΕΛΑΜ, σε αντίθεση με τα αισθήματα απογοήτευσης που κυριαρχούν σε Οικολόγους και Συμμαχία Πολιτών, η συνεργασία των οποίων μπορεί να θεωρηθεί και ως ο μεγάλος χαμένος των εκλογών.
Όπως είπε ο Εκπρόσωπος τύπου του ΕΛΑΜ Γεάδης Γεάδη "Είχαμε παρουσίαση τώρα και αύξηση ποσοστών και αύξηση ψηφοφόρων που είναι κάτι πολύ δύσκολο το ΕΛΑΜ τα έχει καταφέρει και τα στελέχη του έχουν καταφέρει μια μεγάλη νίκη."
Ο Εκπρόσωπος Τύπου της Συμμαχίας Ανδρέας Αποστόλου τόνισε ότι "Πρέπει να δούμε και εμείς τι κάναμε λάθος τα πολιτικά μας τα μηνύματα παρόλο την πόλωση και δεν συζητήθηκαν ευρωπαϊκά θέματα δεν έχουν πάει στους πολίτες. Πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας."
Από το Κίνημα Οικολόγων η αντίδραση ήταν ότι "Πρόκειται για μια εκλογική αποτυχία, η οποία μας επιβάλλει να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Αυτή είναι μια εσωτερική διαδικασία η οποία για εμάς θα αποτελέσει εργαλείο σχεδιασμού για τις επόμενες εκλογές που είναι οι βουλευτικές του 2021."
Τέλος ενδυναμωμένη θεωρεί η Αλληλεγγύη ότι εξήλθε μέσα από τις εκλογές, παρά την μη εκλογή της προέδρου της Ελένης Θεοχάρου. "Σημειώνουμε ότι στην αύξηση των εκλογικών ποσοστών του ΔΗΚΟ η Αλληλεγγύη διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο. Ο αγώνας συνεχίζεται είμαστε και θα παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή."
Αναφορικά με την έδρα της Λεμεσού η οποία παραμένει κενή, η κ. Θεοχάρους δήλωσε ότι αυτή ανήκει στον Γιώργο Παπαδόπουλο