Σε ομιλία ο Σουλτάνος της ʼγκυρας, την ωρα μάλιστα που η προκλητικότητα της χώρας του συζητείτο στο ʼτυπο Συμβούλιο στο Σίμπιου της Ρουμανίας, εκανε λόγο για ένα αγώνα 60 ετών από την Τουρκία για επίτευξη του στόχου της πλήρους ένταξής της, στην ευρωπαική οικογένεια. Δεν παρέλειψε ωστόσο και πάλι να στρέψει τα βέλη του κατά σκοτεινών κύκλων και δυνάμεων που πολεμούν την ευρωπαική προοπτική της χώρας του.
«Όσο για εκείνους που προσπαθούν να οδηγήσουν την Τουρκία εκτός της ευρωπαικής οικογένειας, θα συνεχίσουμε στον δρόμο μας. Η Ε.Ε χρειάζεται την Τουρκία και η Τουρκία χρειάζεται την Ε.Ε, αλλά η Ε.Ε χρειάζεται την Τουρκία περισσότερο», δήλωσε ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Έκανε μάλιστα συστάσεις προς την Ευρώπη για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζει την Τουρκία.
«Πρέπει να υπάρξει δικαιοσύνη και να μας προσεγγίσουν σε αυτό το πλαίσιο. Η στρατηγική με την οποία αντιμετωπίζουν την Τουρκία πρέπει να στοχεύει σε ένα win-win αποτέλεσμα», δήλωσε ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Δεν απέφυγε και τις κατηγορίες εναντίον των αξιωματούχων της Ε.Ε, που κοροιδεύουν όπως είπε χρόνια τώρα την Τουρκία, βρίσκοντας δικαιολογίες για να αναχαιτίσουν την ευρωπαική της πορεία.
«Όσον αφορά στα 72 κριτήρια που είναι αναγκαία, έχουμε εκπληρώσει τα 66 από αυτά και απομένουν άλλα 6 κριτήρια, για τα οποία θα κάνουμε τα απαραίτητα βήματα όσο το δυνατό πιο σύντομα και θα δούμε τότε πόσο ειλικρινής είναι η Ε.Ε.» », δήλωσε ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Το άνοιγμα αυτό της Τουρκίας προς την Ε.Ε, δεν πρέπει να θεωρείται καθόλου άσχετο με την πρόθεση των 27 να επιβάλουν κυρώσεις εναντίον της λόγω των ενεργειών της στην κυπριακή ΑΟΖ, ενώ πολιτικοί αναλυτές συνδέουν την σημερινή κίνηση Ερντογάν και με τις επικείμενες νέες δημοτικές εκλογές στην Κωνσταντινούπολη, ο πληθυσμός της οποίας θεωρείται φιλοευρωπαικός και ένας εκ των λόγων που έχασε το ΑΚΡ εκεί, ήταν το γεγονός ότι η Τουρκία απομακρύνεται τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο από τη Δύση.