«Για χρόνια το έθνος μας περίμενε να δει τζαμί την Αγιά Σοφιά. Ήταν λάθος που την κάναμε μουσείο. Από τη στιγμή που υπάρχει μια τέτοια απαίτηση, είναι ώρα να κάνουμε αυτό το βήμα» είπε.
«Η Αγιά Σοφιά δεν θα αποκαλείται πια μουσείο. Θα θυμόμαστε την Αγιά Σοφιά ως τζαμί. Έχω ιδέες και τις έχω μοιραστεί με φίλους μου» πρόσθεσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ο Ερντογάν επιχείρησε, μάλιστα, να συνδέσει το μέλλον της Αγιάς Σοφιάς με την μεταχείριση του τεμένους Αλ-Άκσα στην Ιερουσαλήμ, το οποίο αποτελεί ιερό τόπο για το Ισλάμ. «Αυτοί που σιωπούν όταν το τέμενος Αλ-Άκσα δέχεται επίθεση δεν μπορούν να μας πουν τι να κάνουμε για το στάτους της Αγίας Σοφίας», τόνισε.