Ο Υπ. Ενέργειας της Τουρκίας, ανέλαβε αυτή τη φορά να κάνει νουθεσίες προς την Κ.Δ, που πρέπει όπως σημείωσε να σεβαστεί τα δικαιώματα και των Τ/κ στους φυσικούς πόρους του νησιού.
«Δεν είναι σωστό η ελληνοκυπριακή πλευρά να συμπεριφέρεται ως η μόνη κυρίαρχη στο νησί και να διαχειρίζεται μόνη της τις ενεργειακές πηγές του νησιού, ενισχύοντας την οικονομία της. Εκεί υπάρχει και μια τ/κ κοινότητα, πρέπει τα δικαιώματά τους και τα συμφέροντά τους να διαφυλαχθούν δίκαια.», δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας Τουρκίας, Φατίχ Ντονμέζ.
Κι ενώ μέχρι χθες με βεβαιότητα και με χρονοδιαγράμματα η Τουρκία απειλούσε με γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ, ο Φατίχ Ντονμέζ, εξέφρασε την ελπίδα αυτό να γίνει πράξη.
«Και η «ΤΔΒΚ» αδειοδότησε την Τουρκία. Επομένως λέμε κι εμείς ότι θα αναζητήσουμε φυσικό αέριο εκεί. Έτσι ελπίζω φυσικά. Μακάρι αυτή την πραγματικότητα να την δει η απέναντι πλευρά και να συμφωνήσουν σε ένα μοντέλο με το οποίο και οι δύο πλευρές θα είναι κερδισμένες. Δεν έχουμε βλέψεις για τις περιουσίες και τα εδάφη κανενός αλλά στα δικά μας πεδία θα κάνουμε τις έρευνές μας, όποιος και να πει, ό,τι και να πει, εμείς κλείνουμε τα αυτιά μας.», δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας Τουρκίας, Φατίχ Ντονμέζ.
Η τριμερής σύνοδος Κύπρου Ελλάδας Ισραήλ με τη συμμετοχή των Ηνωμένων Πολιτειών και πώς πρέπει η ʼγκυρα να αντιδράσει στις αποφάσεις της, συζητείται, μεταξύ άλλων θεμάτων, στο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας, υπό τον Ταγίπ Ερντογάν, που συνεδριάζει από νωρίς το απόγευμα.
Την ίδια ώρα, στο παιχνίδι των εντυπώσεων ρίχθηκαν και τα απόλυτα ελεγχόμενα από την τουρκική κυβέρνηση, μέσα ενημέρωσης. Με πρωτοσέλιδα άρθρα, σχολιάζουν την σύνοδο Κορυφής, αλλά και πληροφορίες για ελληνοισραηλινή συμφωνία για την εγκατάσταση ραντάρ στην Κρήτη που θα ελέγχει την ανατολική Μεσόγειο, από αέρος και θαλάσσης, μια κίνηση που χαρακτηρίζουν στους τίτλους τους, εχθρική προς την Άγκυρα.